• Mystic noblesse

hmm en fråga till er kattägare

Är det farligt för en katt att äta vindruvor? Min ena katt har vart och hämtat en vindruva som hon sen ligger och smaskar på. Dessutom på ett ställe där jag inte får tag på vindruvan. Hon e inte speciellt hjälpsam heller om man säger som så =)

• Svar på tråden hmm en fråga till er kattägare
  • enny signatur

det hoppas jag är ok, vår a kissar älskar ju aallt möjligt sådant :)

• Mystic noblesse

har aldrig vart med om att hon har gjort nåt sånt förut. Hon har bara rynkat på nosen å blivit förolämpad =) Hon kanske börjar få en ålderskris hon blir ju 4 i år =)

• Meduziz

låt dem inte äta på olika växter, lakrits eller choklad dock.
    Frukt och grönt är ofarligt men ger dem ingen näring. bara bukfylla.
    (info jag fick av veterinären för ca 1 månad sedan)

GBP 04-09-07 på DS - Jag har återfötts! Är 24 kg lättare nu!
  • Mystic noblesse

va bra. ja det är inget dom äter direkt. dom brukar bara få torrfoder annars så hon va väl sugen att testa nåt annat

• Kantarellen

Har det senaste sett att listan på saker i hemmet man skall hålla djuren borta från har utökats med just vindruvor och russin.

• Mystic noblesse

ok. Hon verkar inte må dåligt iaf

• tottalisa
    Kantarellen skrev 2008-01-28 10:55:57 följande:
    Har det senaste sett att listan på saker i hemmet man skall hålla djuren borta från har utökats med just vindruvor och russin.
    Va? Min ena katt får ett russin om dagen, (löjligt, jag vet). Har frågat veterinären om det är skadligt, men han bara skrattade åt mig. Sa att det är det inte.

Var har du sett den listan?
    Man ska inte ha tråkigare än man kan stå ut med.
  • ludenben

vår katt är värsta slasktratten. vi har den på bantningskur med hills rd och den får bara äta det. Innan kunde den få nån gobit här och var men nu är det slut på det. Då går den och snokar upp rester från papperkorgen och slasken. Den har inte mått dåligt men jag har sett till att den inte får va i köket när inte vi är hemma. Men varför får de ine äta russin å vindruvor??

• Kattmamma1

Var finns den listan?

• Mystic noblesse

mina katter äter allt möjligt. mest chips... helst pepparchips

Svar på tråden hmm en fråga till er kattägare