Inlägg från: tussa85 |Visa alla inlägg
  • tussa85

    Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

    Här är en till som hoppas på plus innan helgen!
    Illamående på mornarna, trött hela dagarna, brösten ömmar till å från, molvärk, hungrar hela tiden och fryser om vartannat!
    Testade igår men gjorde nog inte korrekt så man såg ett svaaaaagt streck men kan ju varit inbillning..
    Ska testa igen imorn

  • tussa85
    Pumisen skrev 2008-01-29 10:11:46 följande:
    Ingen som har känt sån äcklig metallsmak i munnen? Jag har precis som halsbränna fast mer som blodsmak nere i halsen...skitsvårt att förklara, men ni som haft det känner säkert igen det. O sen denna utdrivningsreflex i brösten...som kolsyra...Öm på bröstvårtorna så jag blir tokig snart! Får se vad testet visar om någon vecka...spännande
    Kände "kolsyra" i brösten igår kväll då ja lagt mig! Jätteskum känsla!
  • tussa85
    Pumisen skrev 2008-01-29 10:26:43 följande:
    Visst är det! Känns precis som när jag ammade min dotter o mjölken rann till!!!  Det är just därför jag känner igen det så väl...för det känns nästan exakt likadant, och det är inget jag har känt annars kan jag lova...så jag hoppas på det bästa!!
    Jo de påminner lite om utdrivningsrexlen så att säga..
    Hoppas hoppas hoppas!
  • tussa85

    Kan de va ett symptom om brösten känns som dom bränns lr så? Samtidigt som dom ömmar lite.

  • tussa85
    Pumisen skrev 2008-01-29 10:40:16 följande:
    Självklart kan det vara ett symptom, men samtidigt tror jag tyvärr att man letar lite efter symptom oxå...iaf jag verkar göra det, fast jag inte vill erkänna det Men samtidigt så har jag verkligen ont i dom... varma, svullna o så denna jäkla kolsyra..hahahhaha...Men jag har sagt till mig själv nu att jag ska vänta tills jag har bim med att testa o sen kan man börja spekulera...men det är svårt..jag vet!!
    Men de ja känner är vääldigt verkligt! Börjar rent göra ont att ha på mig bhn och dom har ökat en aning i volym!
    ömheten kommer å går hela tiden :-S
    När ja väntat på min mens brukar ja inte få ömma bröst överhuvudtaget heller så nåt måste de ju va få man hoppas!
  • tussa85

    BIM lista Feb--

    Tussa85 1/2
    Kvilleshopp 2/2
    Pumisen 10/2

  • tussa85

    Tussa85 1/2 - symptom: Uppsvälld och tung mage, trött, hungrar all the time!, molvärk, ömma och lite tunga bröst, kissnödig ofta, fryser/svettas om vartannat.

    Kvilleshopp 2/2 - symptom:

    Ell 4/2 - symptom: ömma, svullna bröst, hungrig ofta, kissar ofta, mkt vattninga flytningar som kommer och går

    Pumisen 10/2 - symptom:

  • tussa85

    Blev inge plus för mig heller tidigt imorse
    Men de kom lite brunt på pappret efter ja torkat mig och har inte sett mer av de sen dess..
    Min cykel är på 25 dagar prick, så de vore 2 dagar tidigt om mensen kom idag..
    Har dock fortfarande alla symptom kvar oxå...*suck*

  • tussa85
    Ell skrev 2008-01-30 12:34:40 följande:
    Näää vad trist!!!!!
    Mmm.. men himla skumt de min kropp signalerar till mig, måste ja säga..!
    får ja inte min mens innan lör ska ja testa igen! men me ett bättre test.
  • tussa85

    Min mens som ska ha kommit idag har fortfarande inte anlänt..trodde den skulle komma tidigare idag men de kom bara lite bruntrött på pappret då ja gick på toa..*suck*
    Har inga känningar alls på mens heller. Bara bröst som kliar och ömmar om vartannat. Vilket ja aldrig brukar ha vid mens..
    Ska testa imorn igen om den inte dykt upp..håller tummen på ett plus ist!

  • tussa85

    Mona82 - 26/1 - symptom: Har lite konstiga symtom:) Blödande tandkött, fett hår (dagen efter de är tvättat, har kunna gått flera dagar förut utan att de blivit fett:)). trött, mensvärk fast ingen mens, ont i svanken, flytningar, kom lite mjölk ur brösten när jag klämde. Sugen på allt onyttigt. Känsla i magen att jag är grav men visar inget plus:(

    saravi 31/1 - 2/2 - symtom: Ömma, svullna bröst, sticker i dem ibland. Molvärk som växlar mellan mindre och mycket, stickningar ibland i "tjejmagen". Fryser mycket. Trött. Sugen på allt onyttigt. Kvalmig. Halsbränna. TIDIGT MISSFALL :(

    Kvilleshopp 2/2 - symptom:ömma bröst, frysser mycket. mycket och vita flyttningar,känner obehag i tjej magen. fått lite små hug. kissenödig ofta. äter mycket på kvällen. stick i svanken. och har nu mer känningar i tjej magen.sambon tycker jag har hårdare bröst. INTE GRAVID

    yingyang 2/2 symtom: ont i brösten, mår lite illa, nyser, fryser/svettas, lite vattniga flytningar, på uselt humör & känslig,sug i magen,törstig. Bim igår den 1/2 eller idag den 2/2 men ingen mens än...GRAVID

    aliaK 2/2 - symptom: illamående, yr, trött, konstig matlust. Inga längre. INTE GRAVID...

    marmelade 2/2 - symptom: jättetrött, lite molvärk och ont i ländryggen.Frila2 3/2 - symtom: Inga symtom överhuvudtaget. Tror inte riktigt att det är någoting, hade massa symtom innan jag plussade förra gången INTE GRAVID

    Pethra 3/2 - symptom: yrsel, trötthet, illamående, mensvärk, nästäppa, svullna bröst och hunger (samma som sist jag var gravid)plantan 3/2- symptom: illamående till och från (kräktes måndags) ont o svanken. Testar på BIMdagen INTE GRAVID

    Ell 4/2 - En vecka innan, mkt vattniga gulvita flytningar + ömma bröst och bröstvårtor, några dagar innan - inga sympom alls - två dagar innan - ömma bröstvårtor igen. Inga andra symptom. svagt plus 6/2, starkare plus 7/2 - GRAVID

    anna apelsin 5/2: GRAVID

    Jooonanna 6/2 - symptom: Molvärk i nedre delen av ländryggen, lite stick i underlivet, flytningar. INTE GRAVID

    Deus ex machina 6/2 :illamående, yrsel, stickningar i livmodern, vattniga flytningar. GRAVID

    2cute: bim 6/2 - på bim -2 hade stickningar på vänstersida av livmodern samt världens huvudvärk. dagen efter inget...fortfarande inget. Har haft ömma bröst och lite molvärk till och från. Har inte testat ännu....vågar inte, väntar till imorgon bitti. Vill tillägga illamående och yrsel.

    Yoshimi 7/2: Ont i vänstra sidan av magen.

    Pumisen 7/2 - Inga symptom kvar. Minus på stickan på bim +1, men ingen mens, så jag väntar med att skriva nåt tills mensen dykt upp...eller om plusset dyker upp.

    Tindralinda bim7/2- Konstig värk i magen,lite som mensvärk
    men ändå inte. Fylligare bröst,mår lite illa. Andfådd,huvudvärk,Väldigt trött,ont i ländryggen.
    Troligen tidigt missfall:(

    LaLinda 8/2 - symtom: värkande och större/fylligare bröst sen en vecka tillbaka, köpte nya bh:ar idag =) (bytte bort C mot D) En rejäl aptit är sugen på det mesta HELA tiden, lite mensvärk som har börjat kännas av det sista, väldigt bitchig (enligt min stackars sambo).. hoppas hoppas.. GRAVID!!!!

    skytten78: bim 8/2 inga symtom allsApricon: BIM 9/2-12/2, färre symptom, nu: ont i ländryggen, ibland lite molvärk i magen, flytningar. INTE GRAVID

    Lemon: Bim 9/2 gasig, om i brösten och vårtorna, trött, och kissig.

    ThisLife: BIM 11/2. Antingen är jag skenis eller så blir det plus snart =) Mina symtom: Svag mensvärk i ländryggen sedan en vecka tillbaka, frusen, irritation vid beröring, fruktansvärt ont i brösten, stickningar i "lillmagen" sedan en vecka tillbaka. Blir akut kissnödig. INTE GRAVID

    Vonka80 12/2 - symptom: Pirrande värk i musmagen då och då. Trötthet i svanken. Sötsug och chokladbegär (äter aldrig godis annars förutom lördagar). Irriterad vid beröring, tycker saker kliar och är obehagliga. Svårt att sova ibland, huvudvärk ibland och svagt illamående. Konstant halsbränna..även då jag ej ätit choklad! Snorig och nysig, frusen. GRAVID

    VeronicaVeronica: BIM 12/2: Lite illamående, molvärk, känns som utdrivningsreflexen i brösten. Bim -4= kraftigare molvärk och varmare på natten. BIM -3= Känner inte mkt alls, lite i tuttarna bara

    IaOnDaFluff: BIM runt 13/2 Symtom: Illamående, trött, yrsel, ONT i brösten och magen, mest vänstra, äter mer än vanligt, humörväxlingar, bubblig i halsen. Sannolikhet för att detta är vad jag vill.. nja.. kanske 30%

    Hallonvaniljte: BIM 13/2 Symtom: Kissnödig hela tiden. trött och lite lättretlig...

    Nyfiken och otålig 14/2 - symptom: stickningar i magen, trööött, lessen lätt, irriterad med för den delen. Kallsvettig. Säkert bara en dålig dag, nu har jag väääärldens mensvärk, ARGH!!! JÄTTEONT I HEEEELA MAGEN!!!

    Trubbel: BIM ca 13/2, väntar på Gestapuranmens, slutade med pillren 4/2. Ömma bröstvårtor då och då - en stickande känsla. Drar i ligamenten vid hastiga rörelser, stickningar från ljumsken och inåt. Vattniga flytningar. Mår i övrigt som vanligt. INTE GRAVID

    Juli1: bim 14/2- molvärk som mensvärk(hrm..är säkert mensvärk), svagt illamående från och till. Varit mkt dålig i magen 2 dgr. Frusen. Hungrig på kvällen. GRAVID

    gweer: bim 15/2 - inga symtom alls än sålänge förutom blandade känslor, typ känslig, ömma bröst.....har fått flytningar som påminner om dom som brukar dyka upp innan mensen:(

    Maria: Molnande värk på höger sida sedan äl 6/2. har inte kunnat rökt eller druckigt kaffe på 2 dagar, inte likt mig.
    Vi har försökt i 2år och för första gången känns det som det gick väcken, konstigt

    Katja83: BIM 18/2. Molvärk, börjat må illa tre mornar sen. Ont i höger bröst, som är tungt, uppsvällt o bränns/svider litegrann, lite mörkare/större vårtgård. Väldigt trött. I natt hade jag en vattning, genomskillnig, men luktfri flytning!?

    Alexandraluleå: BIM 22/2, molvärk, känner mig "konstig" i kroppen, som att man inte riktigt hänger med i svängarna, hugger till i magen till och från, vita flytningar/genomskinliga, känner mig trött i ryggen, får ont i svanken, tröttare än vanligt och ingen matlust

    Tussa85: BIM 25/2, humör som heter duga, brösten ömmar och bränns om vartannat, trött, huvudvärk som trycker, molande värk ibland å lite stickningar i tjejmagen

    plantan 1/3

  • tussa85

    Uppdaterar...

    Mona82 - 26/1 - symptom: Har lite konstiga symtom:) Blödande tandkött, fett hår (dagen efter de är tvättat, har kunna gått flera dagar förut utan att de blivit fett:)). trött, mensvärk fast ingen mens, ont i svanken, flytningar, kom lite mjölk ur brösten när jag klämde. Sugen på allt onyttigt. Känsla i magen att jag är grav men visar inget plus:(

    saravi 31/1 - 2/2 - symtom: Ömma, svullna bröst, sticker i dem ibland. Molvärk som växlar mellan mindre och mycket, stickningar ibland i "tjejmagen". Fryser mycket. Trött. Sugen på allt onyttigt. Kvalmig. Halsbränna. TIDIGT MISSFALL :(

    Kvilleshopp 2/2 - symptom:ömma bröst, frysser mycket. mycket och vita flyttningar,känner obehag i tjej magen. fått lite små hug. kissenödig ofta. äter mycket på kvällen. stick i svanken. och har nu mer känningar i tjej magen.sambon tycker jag har hårdare bröst. INTE GRAVID

    yingyang 2/2 symtom: ont i brösten, mår lite illa, nyser, fryser/svettas, lite vattniga flytningar, på uselt humör & känslig,sug i magen,törstig. Bim igår den 1/2 eller idag den 2/2 men ingen mens än...GRAVID

    aliaK 2/2 - symptom: illamående, yr, trött, konstig matlust. Inga längre. INTE GRAVID...

    marmelade 2/2 - symptom: jättetrött, lite molvärk och ont i ländryggen.Frila2 3/2 - symtom: Inga symtom överhuvudtaget. Tror inte riktigt att det är någoting, hade massa symtom innan jag plussade förra gången INTE GRAVID

    Pethra 3/2 - symptom: yrsel, trötthet, illamående, mensvärk, nästäppa, svullna bröst och hunger (samma som sist jag var gravid)plantan 3/2- symptom: illamående till och från (kräktes måndags) ont o svanken. Testar på BIMdagen INTE GRAVID

    Ell 4/2 - En vecka innan, mkt vattniga gulvita flytningar + ömma bröst och bröstvårtor, några dagar innan - inga sympom alls - två dagar innan - ömma bröstvårtor igen. Inga andra symptom. svagt plus 6/2, starkare plus 7/2 - GRAVID

    anna apelsin 5/2: GRAVID

    Jooonanna 6/2 - symptom: Molvärk i nedre delen av ländryggen, lite stick i underlivet, flytningar. INTE GRAVID

    Deus ex machina 6/2 :illamående, yrsel, stickningar i livmodern, vattniga flytningar. GRAVID

    2cute: bim 6/2 - på bim -2 hade stickningar på vänstersida av livmodern samt världens huvudvärk. dagen efter inget...fortfarande inget. Har haft ömma bröst och lite molvärk till och från. Har inte testat ännu....vågar inte, väntar till imorgon bitti. Vill tillägga illamående och yrsel.

    Yoshimi 7/2: Ont i vänstra sidan av magen.

    Pumisen 7/2 - Inga symptom kvar. Minus på stickan på bim +1, men ingen mens, så jag väntar med att skriva nåt tills mensen dykt upp...eller om plusset dyker upp.

    Tindralinda bim7/2- Konstig värk i magen,lite som mensvärk
    men ändå inte. Fylligare bröst,mår lite illa. Andfådd,huvudvärk,Väldigt trött,ont i ländryggen.
    Troligen tidigt missfall:(

    LaLinda 8/2 - symtom: värkande och större/fylligare bröst sen en vecka tillbaka, köpte nya bh:ar idag =) (bytte bort C mot D) En rejäl aptit är sugen på det mesta HELA tiden, lite mensvärk som har börjat kännas av det sista, väldigt bitchig (enligt min stackars sambo).. hoppas hoppas.. GRAVID!!!!

    skytten78: bim 8/2 inga symtom allsApricon: BIM 9/2-12/2, färre symptom, nu: ont i ländryggen, ibland lite molvärk i magen, flytningar. INTE GRAVID

    Lemon: Bim 9/2 gasig, om i brösten och vårtorna, trött, och kissig.

    ThisLife: BIM 11/2. Antingen är jag skenis eller så blir det plus snart =) Mina symtom: Svag mensvärk i ländryggen sedan en vecka tillbaka, frusen, irritation vid beröring, fruktansvärt ont i brösten, stickningar i "lillmagen" sedan en vecka tillbaka. Blir akut kissnödig. INTE GRAVID

    Vonka80 12/2 - symptom: Pirrande värk i musmagen då och då. Trötthet i svanken. Sötsug och chokladbegär (äter aldrig godis annars förutom lördagar). Irriterad vid beröring, tycker saker kliar och är obehagliga. Svårt att sova ibland, huvudvärk ibland och svagt illamående. Konstant halsbränna..även då jag ej ätit choklad! Snorig och nysig, frusen. GRAVID

    IaOnDaFluff: BIM runt 13/2 Symtom: Illamående, trött, yrsel, ONT i brösten och magen, mest vänstra, äter mer än vanligt, humörväxlingar, bubblig i halsen. Sannolikhet för att detta är vad jag vill.. nja.. kanske 30%

    Hallonvaniljte: BIM 13/2 Symtom: Kissnödig hela tiden. trött och lite lättretlig...

    Nyfiken och otålig 14/2 - symptom: stickningar i magen, trööött, lessen lätt, irriterad med för den delen. Kallsvettig. Säkert bara en dålig dag, nu har jag väääärldens mensvärk, ARGH!!! JÄTTEONT I HEEEELA MAGEN!!!

    Trubbel: BIM ca 13/2, väntar på Gestapuranmens, slutade med pillren 4/2. Ömma bröstvårtor då och då - en stickande känsla. Drar i ligamenten vid hastiga rörelser, stickningar från ljumsken och inåt. Vattniga flytningar. Mår i övrigt som vanligt. INTE GRAVID

    Juli1: bim 14/2- molvärk som mensvärk(hrm..är säkert mensvärk), svagt illamående från och till. Varit mkt dålig i magen 2 dgr. Frusen. Hungrig på kvällen. GRAVID

    gweer: bim 15/2 - inga symtom alls än sålänge förutom blandade känslor, typ känslig, ömma bröst.....har fått flytningar som påminner om dom som brukar dyka upp innan mensen:(

    Maria: Molnande värk på höger sida sedan äl 6/2. har inte kunnat rökt eller druckigt kaffe på 2 dagar, inte likt mig.
    Vi har försökt i 2år och för första gången känns det som det gick väcken, konstigt

    Katja83: BIM 18/2. Molvärk, börjat må illa tre mornar sen. Ont i höger bröst, som är tungt, uppsvällt o bränns/svider litegrann, lite mörkare/större vårtgård. Väldigt trött. I natt hade jag en vattning, genomskillnig, men luktfri flytning!? INTE GRAVID!!!!!

    Sassik: BIM 22/2 tröttare än vanligt spända bröst men nte ömmande svullen mage gasig i magen känner mig hängig flytningar till o från

    Alexandraluleå: BIM 22/2, molvärk, känner mig "konstig" i kroppen, som att man inte riktigt hänger med i svängarna, hugger till i magen till och från, vita flytningar/genomskinliga, känner mig trött i ryggen, får ont i svanken, tröttare än vanligt och ingen matlust

    Som en sol: BIM 24-29/2, bubblar i halsen som små rapar, molvärk i tjejmagen till och från, svullen mage med gaser, 17:e gryniga flytningar, 18:e mera vattniga flytningar men ganska mycket. 19:e svagt illamående från och till, svårt att äta lunch, känns som om näsan är svullen och sårig inuti, snorig

    Tussa85: BIM 25/2, humör som heter duga, brösten ömmar och bränns om vartannat, trött, huvudvärk som trycker, molande värk ibland å lite stickningar i tjejmagen. Idag 19/2: haft "mensvärk" i två dygn, illamående, väldigt blöta flytningar, sugen på mat men får inte i mig så mkt, täppt i näsan och lite ont i ländryggen..

    plantan 1/3

Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?