• Martha

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

• Vi i tråden •

Nirnaeth med ♥ Xander och bebis i magen♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥

Nya vänner är alltid välkomna hit :) 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)
  • smarties
    Martha skrev 2008-02-24 20:53:45 följande:
    Hihi så du köpte stolen :) Kul, var det med bygel oxå?? Jag ska till tandläkaren i morron så det blir inget fenix för oss.. sen måste jag hem och städa tills me and i partyt.... Hoppas ni dyker upp allihopa???
    Knastroll o jag försöker fixa en karl som kör oss :D
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-02-24 21:05:17 följande:
    hihi ja hon ringde mej.. å vi har ju redan köpt men jag sa att hon skulle länka dej.. :)
    Den var riktigt fin. Men nu vet jag inte vart vi ska ha den innan vi börjar använda den. Kanske lika gärna kan börja ha den men han sitter inte jättebra i den än, Antilop är nog bäst än så länge.
  • Martha
    smarties skrev 2008-02-24 21:48:35 följande:
    Ingen som ska köpa en barnvagn/tillbehör/klädesaffär då? :Dwww.blocket.se/vi/15309751.htm INTE min annons)
    åååå Jag vill.. :) Fast frågan är vad det är för vagnar å grejs?
  • smarties
    Martha skrev 2008-02-24 23:00:57 följande:
    åååå Jag vill.. :) Fast frågan är vad det är för vagnar å grejs?
    Du får väl byta ut vagnarna mot lite roligare modeller :D
  • Martha
    smarties skrev 2008-02-24 23:03:48 följande:
    Du får väl byta ut vagnarna mot lite roligare modeller :D
    De skulle verkligen vara ett drömjobb.. :)
  • Pim Pim

Någon här som vet när Leklandet öppnar i gamla Willys????

• Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-02-24 19:06:23 följande:
    Hur är hon när hon inte sovit middag på hela dagen då? En del barn växer ju ifrån middagsvilan tidigt, och orkar med hela dagen ändå. Xander behöver fortfarande sova uppemot två timmar per dag, medans hans jämnåriga kusin slutade för länge sen. Båda är lika pigga och lägger sig samma tid på kvällen. Hon har helt enkelt inte samma sömnbehov under dagen, som Xander. Det var samma sak där, läggningen till middagsvilan tog sån lång tid, och blev mest bara tjaffs, så till slut slutade dom lägga henne helt och hållet.

Hon sover middag på dagis fortfarande mellan 12-13.30, och hemma runt 2timmar (tills förra veckan då krånglet började).
    Jag börjar fundera på om det är dax att ta bort middags-sovning hemma eftersom hon antagligen inte är lika aktiv som på dagis..
    Hon har alltid lagt sig utan krusiduller kl 19... och tidigare än så vill jag inte lägga henne heller  men utan sova middag så skulle hon behöva lägga sig kl 18 då hon blir gnällig & skrikig frammåt den tiden.

Fast det kanske är så i början bara? För tydligen är hon ju inte trött när jag försöker få henne och sova middag.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Michaela83
    smarties skrev 2008-02-24 21:48:35 följande:
    Ingen som ska köpa en barnvagn/tillbehör/klädesaffär då? :Dwww.blocket.se/vi/15309751.htm INTE min annons)
    Det är min dröm, att göra en sån satsning...
    men det där var helt fel stad, plus att jag vill bygga upp ifrån grunden. Some day....
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • smarties

Åh, jag måste ut och handla, vi har ju ingenting här hemma. Förutom risgrynsgröt..
    Det äter inte Max. Han spyr bokstavligen av det..snacka om att han tycker det är äckligt.
    Så nu måste jag klä på två snoriga barn, ut på stan o sen hem igen. Pust..
    En sån här dag önskar man att det fanns hemkörning via nätet..som NetXtra hade i Sthlm.. :)

• Starlet1

Godmorgon.
    Adam vaknade tidigt imorse. Strax efter 7 tittade han på mig och tyckte det var dags at stiga upp.

Har plockat upp lite i vardagsrummet, bl a videobanden, varpå Adam genast kröp dit och rättade till igen, så nu är det ogjort. Jaja, vad trodde jag. Videobanden är ju jätteoroiga att röja i tycker ju Adam.

Idag ska Adam vaccineras mot en av mina stora nojjor, pneumokocker. Hoppas han inte blir dålig av det, för nu är han ju äntligen pigg igen.

Sen ska vi till Fenix. Är det NÅN som är pigg nog att åka dit?

Åh nu stinker det här inne.

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)