Nirnaeth skrev 2008-02-24 19:06:23 följande:
Hur är hon när hon inte sovit middag på hela dagen då? En del barn växer ju ifrån middagsvilan tidigt, och orkar med hela dagen ändå. Xander behöver fortfarande sova uppemot två timmar per dag, medans hans jämnåriga kusin slutade för länge sen. Båda är lika pigga och lägger sig samma tid på kvällen. Hon har helt enkelt inte samma sömnbehov under dagen, som Xander. Det var samma sak där, läggningen till middagsvilan tog sån lång tid, och blev mest bara tjaffs, så till slut slutade dom lägga henne helt och hållet.
Hon sover middag på dagis fortfarande mellan 12-13.30, och hemma runt 2timmar (tills förra veckan då krånglet började).
Jag börjar fundera på om det är dax att ta bort middags-sovning hemma eftersom hon antagligen inte är lika aktiv som på dagis..
Hon har alltid lagt sig utan krusiduller kl 19... och tidigare än så vill jag inte lägga henne heller
men utan sova middag så skulle hon behöva lägga sig kl 18 då hon blir gnällig & skrikig frammåt den tiden.
Fast det kanske är så i början bara? För tydligen är hon ju inte trött när jag försöker få henne och sova middag.