• tejp

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Nu finns några nya bilder på barnen för er som har glömt hur vi ser ut! Har ju varit isolerade ett tag.... *suckar*

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp

ja Ylva det vore super med lite bilder på Adam!! Saknar det!

Smarties, det blir väl finfint till våren med de färgerna! Tänker på Ikeas en förvaringskorg för barn som såg ut som en blomma, grön och rosa när jag ser vagnen!

Va ska ni friska människor hitta på resten av veckan då? jag har en 15% kupong på pop som jag MÅSTE köpa nått med, sista dan imorn tror jag Oskyldig Måste försöka få tillfälle att dåna dit en sväng!

• tejp
    smarties skrev 2008-03-17 22:18:52 följande:
    Jag vill också ha kuponger på POP.. :PSåg att outleten i Barkarby sålde stövlar för 100 kronor nu, och så var det halva priset på Mussekollektionen...att man inte bor kvar i Vällingby grämer mig nu..gick ju o ta bussen till outleten på nån kvart :D
    Fast stövlarna på outleten går sönder. Vet jättemånga som köpt där, och dom spricker om man har otur, vilket väldigt många verkar ha...tyvärr.

Va har era kids på sig när ni går ut nu? Tänker främst på bebis-små barnen.

Vet ni föresten va läkarn sa till mig idag på VC? Förvånad (tillåt mig gapa)
    Hon sa att jag skulle ha mössa på Moses, det räckte inte med huva. SJÄLVKLART har han väl mössa på sig ute. Ja men inte ute, du ska ha mössa på honom HELA TIDEN! Alltså allvarligt...Är det nån av er som har mössa på era snart 1åringar inne? Generad Tyckte det lät helt korkat. Det var väl när dom var precis nyfödda man hade det för värmen?
  • tejp
    smarties skrev 2008-03-17 22:35:45 följande:
    Jag vill OCKSÅ ha en sån där 3-1 jacka..en rosa..suck.Alla jag budar på blir snordyra :D

3-1 jackan är en vinterjacka, bara så du vet. Den är fodrad så den är för varm på sommarn även utan fleecen i, bara ifall du inte visste det

Satsa istället på en skaljacka, den kan du också köpa en fleece till, antigen pops eller en annan vanlig. Skaljackan har MKT längre användningstid och den finns också i rosa, det är den Marit har!

• tejp
    smarties skrev 2008-03-17 22:48:38 följande:
    Jamen två i ett då. :)Dom blir dyra som tusan ändå på tradera. o hutlöst dyra i affären. o min unge växer så det knakar ju.. :)
    Ja det är sjuka priser i butik just nu! fattar inte att nån är villig att betala det!
  • tejp
    smarties skrev 2008-03-18 08:50:48 följande:
    Måste man ge barnen påsklov från dagis hela nästa vecka?Såg att dom satt upp lapp om hur barnen skulle vara lediga eller inte nästa vecka, Max kommer bli galen om han måste vara hemma hela nästa vecka (förutom måndag) :/

Måste måste man väl inte, men jag personligen tycker det är ganska löjligt att lämna barnen på dagis när det är lov och man själv är hemma.

jag tycker att man ska kunna aktivera sina barn hemma också, köper inte grejjen att barnen blir galna av att vara hemma en vecka(förlåt, min åsikt)

Nu gäller inte det här dig smarties, utan allmänt.

Ser gör ju alla som dom vill, men jag tycker det är B å lämna på lov om man inte jobbar.

Godmorgon föresten!

Hörde precis på nyheterna om arborga, fyfan va hemskt!

Jahapp, dagens planer. Vara hemma med vattkoppor. Trodde igår att det var fullt, men idag har han ännu mer.

• tejp

Vi följer föresten gärna till leklandet om alla är friska här! skulle vara kul å gö nått igen

Starlet1, Moses har en skaloverall som är helt suverän, så jag tror absolut att en såndär galonoverall måste vara toppen. bara å duscha av om den blir smutsig ju!

• tejp
    Starlet1 skrev 2008-03-18 09:09:01 följande:
    hittade den
    shit va nyfiken jag blev va är det för sida?
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-03-18 09:22:41 följande:
    Hur lång inkub.tid är det på vattisar? =)
    7-20dar tror jag. Kommer du hit eller?
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-03-18 09:29:30 följande:
    Jag tänkte det? Är du hemma nåt ? Imorrn kanske?Jag vill ha vattisar på barnen innan jag börjar jobba heltid = 1maj! Så det är lite bråttom.. Tycker det verkar smidigast att ha det nu innan barnen blir för stora, och så man måste vabba..
    yes,, vi kan ju som inte dra nånstans direkt så hemma är väl just precis vad vi är
    smarties skrev 2008-03-18 09:31:24 följande:
    Man kanske kan ha Max på dagis torsdag-fredag nästa vecka, då missar han inte sin talgrupp åtminstonden.. :/

Har dom talgrupp under lovet på ert dagis? Sånt brukar ju annars vara uppehåll under lov.

Jag säger absolut inte att att du inte kan ha honom där hela veckan heller, det är ju helt upp till dig hur du väljer att göra, sa bara vad jag tycker.

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)