• Mia83

Är detta hög årsinkomst?

Det beror på vad jobbet går ut på, vilken erfarenhet och utbildning man har, samt vilken inkomst man jämför med.
    För mig är det en låg inkomst, men det behöver inte innebära att det är det för någon annan.

• Mia83

För att inte tala om hur mycket man arbetar.

• Mia83

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:21:24 följande:

Ja i och för sig, men det är ju inte något att klara sig på direkt
    Det beror ju också på. Jag klarar mig med mycket mindre.
  • Mia83

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:27:40 följande:

Ok, men äe man vuxen och har bostad och barn och räkningar så är det inte mycket att klara sig på vare sig det är 4800 eller 8000
    Du utgår ifrån att det bara finns en inkomst i hushållet?
  • Mia83
    minängel skrev 2008-01-29 21:31:38 följande:
    Har man en inkomst under 300 000 räknas man som låginkomsttagare!!! (min sambo som hört det av en arbetskamrat)
    Medelinkomsten ligger bra myckt lägre än så.
    Jag räknas som medelinkomsttagare när jag jobbar och tjänar definitvt inte 300 000kr.
  • Mia83

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:33:05 följande:

Men nu var det ju inte det som var den egentliga frågan, utan om det är en låg årsikomst och ja det är det
    Du skrev att man inte klarar sig på det, vilket jag hävdar behöver stämma, eftersom det inte står något i TS om att det är den enda inkomsten i hushållet.
  • Mia83

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:36:24 följande:

Ok, har man en man då som täcker upp med resten så klarar man ju sig till och med utan inkomst
    Javisst.
  • Mia83
    Anonym skrev 2008-01-29 21:38:12 följande:
    Tyvärr. Du är inte medelinkomsttagare enligt de ekonomiska riktlinjer som finns om du tjänar under 300 000.
    Vill du då vara vänlig att upplysa mig om vad medelinkomsten för kvinnor är i Uppsala?
  • Mia83
    Anonym skrev 2008-01-29 21:45:55 följande:
    En medelinkomst i Sorsele är ju knappast lika hög som den i Uppsala. En medelinkomst är inte samma sak som en medelinkomsttagare. Det finns ekonomiska riktlinjer för det. Fråga vilken ekonom som helst.Men nu ska jag in på andra trådar, ciao och bling, bling!(Only a brat knows how and what to spend at! Thank god for wealthy parents.)
    En medelinkomst är en medelinkomst, och hur den ser ut beror på vilka parametrar man utgår ifrån.
    Jag är kvinna och bor i Uppsala, alltså är medelinkomsten i Uppsala den enda som är intressant för mig.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?