• Mia83

Är detta hög årsinkomst?

Anonym skrev 2008-01-29 22:37:32 följande:
    Du svarar alltid på något annat än inläggen, eller så är jag väldigt otydlig, då ber jag om ursäkt.Vad jag menar är att man inte ska behöva skämmas för att man tjänar bra. Jag har själv inget höginkomstyrke men skulle aldrig kalla folk som tjänar mig än mig för folk och uppkommling som ni gör i tråden. Man kan ju faktiskt vara lycklig med en hög lön, ett yrke man utbildat sig till för att man är intresserad av det och brist på ekonomiska problem.Sen har ju alla olika möjligheter här i livet men det betyder ju inte att man på något sätt ska se ner på de som har det bättre då är det bara avensjuka.rött och guld skrev 2008-01-29 22:23:11 följande:
    Det skriver jag under på.
  • Mia83
    Anonym skrev 2008-01-29 22:39:25 följande:
    Anonym (456): Ja tycker faktiskt att det är väldigt roligt att addressera en person som glatt berättar att hon minsann är bästis med 4st miljonärer och aldrig någonsin har bett dem om någonting. Ja tänk så anmärkningsvärt - vilken bragd! Jag är verkligen djupt imponerad. Men jag gläds med dig och unnar dig dina framgångar - du verkar ha gjort en rejäl klassresa med tanke på hur viktigt det är för dig att berätta för andra om ditt välstånd. Kanske du växer upp en dag och kommer till insikt du med.
    Det var rött och guld som skrev om de 4 miljonärerna.....
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:44:23 följande:

soooo?
    Om din sambo står för boendet helt själv är det som möjliggör att du kan spara 50% av din inkomst så är det hans välvilja/generositet som möjliggör ditt sparande.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:45:41 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 22:34:45 följande:
    och du har noll förståelse för att varje par gör upp hur de vill ha det innan de flyttar ihop.
    Ala gör som de vill, men att påstå att man minsann inte är beroende av någon när man endast betalar en bråkdel av alla utgifter är inte sant. Ett psykiskt självförsvar kanske, men ingen sanning.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:

jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.har du nån gång hört talas om att en hemmafru jobbar dubbelt så mycket som en heltidsarbetande??min sambo råkar uppskatta att han får hjälp med hemmet, något som inte många män verkar uppskatta!ojojoj, denna mannen va vist ett riktigt kap.
    Så du ger honom sex, bl a, för ditt uppehälle?
    Och du är inte fast i någon kvinnofälla?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:56:51 följande:

jaha, så jag och min sambo får inte ha en överrenskommelse för att DU säger det??? jaha, men jag tror nog att vi skiter i vad du säger och gör som vi vill iallfall..
    Gör det! Men återigen, påstå inte att du är oberoende
  • Mia83

Anonym (123) skrev 2008-01-29 22:58:41 följande:

Luktar som att någon är tillbaka!! Längesedan!, nytt nick?
    Ja.
  • Mia83
    Mia83 skrev 2008-01-29 22:58:20 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:56:51 följande:
    Gör det! Men återigen, påstå inte att du är oberoende
    Och anledningen till att du inte äroberoende är att du har en sambo som går med på att ni inte delar på era utgifter utifrån betalningsförmåga. Skulle han kräva det så skulle du inte längre kunna spara på det sätt du gör.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:00:45 följande:

jaha, så man MÅSTE ha en lägenhet eller hus för flera miljoner??vi bor i en lägenhet för 300.000kr det räcker, lånen är snart färdigbetalade.bor på Hisingen,göteborg.
    Hur i hela världen kom du fram till det svaret?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:04:30 följande:

min sambo står för sitt boende helt själv, varför skulle han inte? det är dock INTE det som möjliggör att jag kan spara 50%.jag har min egen inkomst och sparar själv.skulle jag bo själv skulle jag fortfarande kunna spara ,men kanske inte riktigt 50%, du ser allt är beroende utav vilka UTGIFTER man har.
    Ja, och om man har en sambo som står för de mesta av utgifterna så kan man spara mer.
    Men man sparar tack vare sambons generositet, och skulle han då helt plötsligt känna sig mindre generös så ser situationen väldigt annorlunda ut.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?