• Mia83

Är detta hög årsinkomst?

rött och guld skrev 2008-01-29 23:06:11 följande:

då kan du förklara för mig varför jag ska betala han hyra, hans lån,hans mobilräkning, hans fackavgift, hans bensinräkning...VARFÖR??? varför ska jag vara med och dela på det, det är utgifter som HAN har skapat,inte jag.
    Varför du ska betala en del av boendet? För att du bor där.
    Du kan inte bo gratis någon annanstans, så varför ska du göra det där?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:08:15 följande:

jag är inte fast i någon kvinnofälla, jag kan välja att gå PRECIS när som helst och ändå veta att jag klarar mig.hur vet jag det då?? jo jag vet vad jag söker och jag vet vad jag har för utgifter.därför är jag ej fast i kvinnofällan.men alla som har genemsam ekonomi är däremot fast i kvinnofällan enligt mig.
    Så jag som delar ekonomi med min man och står för hälften av alla utgifter i hushållet är den som är fast i en kvinnofälla?
    Att din sambo går med på ert avtal tyder på mkt dåligt ekonomiskt sinne, iom att det är hans pengar du sparar.
    Mkt smart av dig, mindre smart av honom.
  • Mia83
    Anonym skrev 2008-01-29 23:14:15 följande:
    Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 22:59:36 följande:
    det kallas att vara sambo, men du vet väl inte vad det är.
    Så i ett normalt samboförhållande så är det den ena parten som ger den andra sex, som betalning för uppehälle?
    Det har jag nog missat. My bad.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:15:11 följande:

äh du är bara avundsjuk för att din sambo/man kräver dig på hälften.
    Nej, jag är däremot tacksam för att han respekter mig nog att anse att vi är jämställda, i stället för att anse att jag är städerska/hushållerska/prostituerad.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:17:24 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:02:20 följande:
    och?? jag lägger helle pengarna på mig själv än på räntor och lån.
    Ja, och jag har gärna ett hem att kalla mitt eget.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:

därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
    Det går att ordna med ett avtal som klargör hur mycket han hade betalat på lägenheten innan du kom in i bilden.
    Men vad är ursäkten för att du inte betalar någon hyra då?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:22:52 följande:

fortfarande för att det är hans lägenhet!
    Som du bor i, fortfarande. Om du bodde själv skulle du få betala för det, varför inte när du är sambo?
    Jag tvivlar inte en sekund på att du skulle kräva din sambo på hälften av alla utgifter om rollerna var omvända.
    Hur många människor måste säga emot dig innan du börjar misstänka att du resonerar fel?
    Alla? Eller hjälper inte det?
    Det kanske helt enkelt är så att resten av världen har fel, och du har rätt?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:24:37 följande:

visst betalar jag en tank då och då(700kr räcker i en månad)men jag åker inte mer än 1gg/vecka i bilen kanske.
    Är det med bilen han tar sig till arbetet? Arbetet som krävs för att betala för boendet du tar del utav, men inte betalar för, elen du förbrukar osv.
  • Mia83

JAG är BÄST skrev 2008-01-29 23:26:07 följande:

Men nå måste ni ändå hålla med "rött och guld" lite. Det låter lite som om ni är avis på henne.Jag skulle heller inte vilja betala min mans skulder eller om han nu vore som sambo.Sant och jag håller med er om att betala för boendet då menar jag halva hyran. Resterande så länge man bara är sambor och är sammanboende i enes lägenhet så ska man hålla varsin ekonomi. Endast mat och hyra ska man dela på. Fackavgigiter, mob-tel mm ska man betala var sig.Det är inget konstigt idet anser jag.PikkuEnkeli Jag har ockå hus och 2st bilar. Men i vårt läge skulle 1mille göra oss lånfria så att säga. Men skuldfri blir man aldrig i sitt liv.Men se i det stora hela så är inte en mille några pengar. Eller hur
    Jag har alldeles för mycket självrespekt för att åka snålskjuts på någon. Jag betalar min del med stolthet.
  • Mia83
    Pikku Enkeli skrev 2008-01-29 23:28:40 följande:
    Jag tycker argumentationstekniken är lite förvirrande här... Allting är nämligen relativt:1 miljon är lite pengar = dålig insikt, för det beror på för vem1 miljon är lite pengar för mig = konstaterande som inte behöver vara ett dugg osantstrlk. 46 är en liten storlek = dålig insikt, för det beror på för vemstrlk. 46 är en liten storlek för mig = konstaterande som inte behöver vara ett dugg osant
    Amen.
  • Mia83

Nej, nu ska jag gå och sova, vilket känns långt mer produktivt än att sitta här och dunka huvudet i väggen.
    Lycka till ni andra....:-P

• Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:31:50 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:14:37 följande:
    precis, för vi har kommit överrens om det.och det har ingeting med aatt jag är snål att göra, det har med att han inte vill bråka vid en eventuell separation(jag får ju inte halva lägenheten även om jag betalat hälftwen)
    Ok, ett sista försök då. (envis eller dum? )
    Avgiften har inget med ägandet att göra.
    Punkt.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-30 00:03:04 följande:

men du vill ju att jag ska betala hälften, varför ska jag göra det+ jag får ju ingenting för det!!

Jag måste prova det argumentet hos vår BR-förening.
    Varför ska jag betala avgiften för? Jag får ju inget för den.
    Schysst....så kan jag spara 5000kr extra varje månad.:-P

• Mia83

rött och guld skrev 2008-02-27 22:40:58 följande:

jennie ellie skrev 2008-02-27 22:37:16 följande:
    gud vad du är avundsjuk för att jag och sambon är överrens om att det är hans lägenhet och då ska han betala för den,inte jag!
    Nej, ingen här är avundsjuk.
    Däremot tror jag att de flesta som deltar i diskussionen har mycket svårt att respektera argument från någon som inte lever som hon lär och, som om det inte vore nog med det, inte inser det själv heller.
    Jag är definitivt inte avundsjuk på er lilla överenskommelse rörande betalningen heller.
    Jag tycker om att ha sex _med_ min man, i motsats till att _ge_ honom sex, vilket skulle antyda att jag vore mindre värd än honom.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?