Är detta hög årsinkomst?
Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?
Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?
jennie ellie skrev 2008-01-29 21:36:24 följande:
Beror ju på var man bor. Bor man i landets små hålor (allt utom storstadsregionerna) så kan man ju leva hur flott som helst.
Anonym (medel) skrev 2008-01-29 21:36:50 följande:
Om medelinkomst:
http://www.scb.se/templates/tableOrChart____159845.asp
Jag menar; vad får man ut av att bo i Enköping, Karlstad, Luleå eller pluttställe i Småland till exempel?!
är jag en riktig låginkomsttagare om jag får ut 103 000 i årslön...?
det borde jag vara va... 
En medelinkomst i Sorsele är ju knappast lika hög som den i Uppsala. En medelinkomst är inte samma sak som en medelinkomsttagare. Det finns ekonomiska riktlinjer för det. Fråga vilken ekonom som helst.
Men nu ska jag in på andra trådar, ciao och bling, bling!
(Only a brat knows how and what to spend at! Thank god for wealthy parents.)
Jepp, det kan du lita på. Det är en tredjedel av min årsinkomst.
Som kan utläsas ur statistiken från SCB som PikkuEnkeli var vänlig nog att servera oss kan utläsas att medelinkomsten i riket som helhet ligger på 230.000/år vilket verkar rimligt med tanke på att gränsen för att klassas som höginkomsttagare går vid ca 340.000/år. Således kan vi nu konstatera att 170.000/år är en lön som ligger väsentligen under den svenska medelinkomsten. Huruvida du är nöjd med eller klarar dig på denna inkomst är en helt annan fråga som egentligen bara du kan besvara, men det beror givetvis på var någonstans du bor som många andra före mig redan påpekat.