Är detta hög årsinkomst?
Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?
Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?
170 000 kr är lite om det är fråga om en heltidslön men mycket om det är fråga om halvtidsarbete.
I vår kommun har vi en medelinkomst på ca 290.000 läste jag i en informationsartikel från kommunen, både jag och sambon ligger över den "medelgränsen". Jag har dessutom enbart gymnasium som utbildning så jag tycker 170.000 är en väldigt låg inkomst.... (Båda arbetar normal heltid utan övertid eller OB som tillägg.)
jennie ellie skrev 2008-02-27 22:37:16 följande:
Inlägget ska vara delat i två delar, jag citerade ett inlägg som rött och guld skrivit i en annan tråd och det flöt ihop med min kommentar undet. Kolla inlägg 465 så ser du hennes del det översta och min kommentar underst.
oj, innan skatt, riktigt lite
Lite på heltidslön men högt om det rör sig om halvtidsarbete.
Är väl inte så mycket direkt.
Men håll med om att det hade varit möjligt att överleva på om du var ensam att leva på de pengarna samt att du inte hade någon hyra att betala.. Det är därför denna tråden blivit så lång, bara för att vissa som inte har några utgifter kan leva ok på dessa pengar och inte förstår varför inte andra skulle kunna göra det med..
Jag har en årsinkomst på 140000, men då jobbar jag bara halvtid.
Om det är heltid så är det väldigt lite...14' i månaden ca...
Jag hade 210 000 förre året och tyckte det var riktigt dåligt. Så ja, 170 000 är enligt mig inte mycket att hänga i julgranen. Men det är bättre än inget.
lite...
Väldigt lite, men bättre än inget. Vad arbetar du med? (inte läst hela tråden)
Låter som mkt låg inkomst. Medelinkomst är väl ungefär 270.000