Hej!
Jag är lite av en nomad jag också!
Har sedan studenten 2005 bott i tre andra länder än Sverige nämligen, England, Förenade Arab Emiraten och nu bor jag i Frankrike..
Jag vet inte heller vad det är, men jag har också alltid "vetat" att jag ska bo utomlands, resa och se världen. Jag har en inre längtan om att upptäcka och resa och se mer, mer och mer :) Jätte konstigt, blir man aldrig mättad? Haha..
Bor ni i ett land utan för EU eelr i ett EU land? vilket land?
*Nuvarande land: Frankrike, Paris
*2007: Förenade Arab Emiraten, Abu Dhabi
*2005-2006: Storbritanien, London.
Vad var anledninge til att ni flytta till utlandet?arbete,studier,giftemål annaor orsak??
*"Äventyr/dröm" och språk på Paris
*Jobb på Abu Dhabi
*"äventyr" och språk på London
Blev flytten som ni trott och hoppast?
*Hmm. Inte haft så mycket förväntningar faktiskt!
Abu Dabi var klart det största kulturkrocken, ojoj! :)
Vad blev bättre?
*Jag mognade, blev ännu mer sjävständig, skin på näsan, äventyr, massor med nya vänner, spännande möten, språk :)
vad blev sämre?
*Kontakten med de gamla vännerna där hemma tappas sakterliga då man är på ganska olika nivåer enligt mig. Man upptäcker att man vill olika ut av livet!
Blev det som ni tänkt er innan ni flyttade?
*Som sagt, inte så många förväntningar, någon av gångerna faktiskt
vad något som blev anorlund än ni tänkt er innan ni flyttade?
*hmm. Ska tänka på den också!
Jo... Jag har alltid drömt om att vara en liten vagabonda som flyttar omkring, reser, ser, upplever, lär språk osv :) Vad som blev annorlunda vara att jag inte insg hur tufft det kan vara många gånger. I bland känner man sig ganska liten. Men satidigt som man växer så otroligt mycket!
En annan sak som jag inte heller tog med i planerna vara att jag träffade min pojkvän i London. Mina drömmar om att se och resa "dog" inte. Så vi har haft mycket distans förhållande. det är ganska tufft också!
Hur länge har du7ni bott utomlands?
*Tre år snart, firat tre födelsedagar utomlands på annan boende ort så att säga..
Flyttade du ensam? eller flytta tillsamnas med hela familjen?
*ensam alla gånger, kommer flytta tillbaks till London i höst, då med min pojkvän som jag träffade i London. Vi har haft distans mycket!
Tips från er som bor utomlands och flytta från sverige vad är viktigt att tänka på innan etc?
Låter den vara lite
Berätta gärna ni som har egna erfarneter??
den med :)