Mori skrev 2008-02-03 00:02:25 följande:
rött och guld: I tråd efter tråd slänger du in dina egenhändig påhittade "sannigar" om ditten och datten, du slänger dig med ekonomiska råd som i praktiken visar sig vara en smula, ja vad ska jag kalla det.... förvanskade. Men så fort du får svar på tal, det vill säga att någon ifrågasätter dina inlägg och ber dig utvärdera... då lägger du benen på ryggen minsann...Mitt råd till dig i denna tråd, läs på näringsläran och återkom gärna sedan. Läs lite extra om alla olika sorters proteiner, fullvärdiga och int, läs om de olika sorternas fetter och 9i vilka livsmedel du finner dem. Läs om vilka olika vitaminer och mineraler en människas kropp behöver för att fungera. Och framför allt bör du läsa lite kring hur olika ett barns behov av vissa sorters näring skiljer sig mot en vuxens. (Man kan alltså inte servera kött, kött, kött och kött till en växande barnkropp!)
nä, jag lägger inte benen på ryggen ,allt det jag skriver här är självupplevt, jag har själv varit underviktig pga, ensidig kost(köttbullar och makaroner en hel månad)jag hade helt enkelt inte råd med något annat och äta bör man...