Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Dyrt att äta nyttigt!

astalacasta skrev 2008-02-02 23:30:44 följande:
    rött och guld skrev 2008-02-02 23:26:47 följande:
    Om man köper ekologiskt och närproducerat kött av bra kvalitet är det bra kött.Om man köper kött som är superbilligt är det troligen inte kött av god kvalitet.
    så du ratar allt svenskt kött som inte är kravmärkt? du va en underlig prick du..
  • rött och guld
    Linda1976 skrev 2008-02-02 23:30:45 följande:
    rött och guld: Skulle vara intressant med ett svar på ovanstående.
    MÅSTE du köpa mjölk och äpplen,vem har tvingat digg till det? ENBART DU SJÄLV!
  • rött och guld
    Miss Lau skrev 2008-02-02 23:32:09 följande:
    rött och guld skrev 2008-02-02 23:28:23 följande:
    Så du tycker alltså att om jag superstorhandlar för 3000 kr den sista januari och sen bara handlar för 1000 spänn under februari så har vår matkostnad varit 1000 kr för februari? Jag håller inte med om resonemanget.
    för det första om du handlar för 3000kr den sista januari bör du klara dig minst februari och halva mars på det, så du slipper handla i februari!
  • rött och guld
    Linda1976 skrev 2008-02-02 23:38:17 följande:
    Jag hör detta. MEN: Faktum kvarstår. Du sa att "man ska äta vitt eller rött kött varje dag". Ska man? Varför då?
    [/citat]
    IntravenösFylletös skrev 2008-02-02 23:38:47 följande:
    [citat]
    eller för att de äter för ensidig kost...
    ensidig kost ger inte övervikt, det ger UNDERVIKT!
  • rött och guld

sandlåde nivå är vad det är, ni har ju inte fattat hur samhället är uppbyggt, ta reda på det först!

• rött och guld
    emcjoh skrev 2008-02-02 23:45:55 följande:
    Då äter vi nog oerhört mycket!Det du säknade upp i inlägg 78 räcker ingenstans hos oss.Gör jag köttbullar får det åt närmare ett kg färs hos oss (ok vi är 5 pers hos oss) iaf mer än 100g/pers.
    ja hela 200g/person!
    men det är ju för att du VÄLJER att göra så mycket!
    prova att göra på 500g en gång ska du se att de blir mätta då med.
  • rött och guld
    Linda1976 skrev 2008-02-02 23:48:24 följande:
    Var ovanstående för svårt att svara på?
    samhället är uppbyggt på att vi ska konsumera så mycket som möjligt, varför tror du det finns reklam exempelvis?
    jo, för att vi ska komsumera.
  • rött och guld
    PetraDeliu skrev 2008-02-02 23:54:00 följande:
    inte alltid för stora portioner det handlar omför mycket av fel matrött och guld skrev 2008-02-02 23:11:30 följande:
    OCH förstora portioner, vad tror du magen växer för? jo, för magen tänjs ut!
  • rött och guld
    Mori skrev 2008-02-03 00:02:25 följande:
    rött och guld: I tråd efter tråd slänger du in dina egenhändig påhittade "sannigar" om ditten och datten, du slänger dig med ekonomiska råd som i praktiken visar sig vara en smula, ja vad ska jag kalla det.... förvanskade. Men så fort du får svar på tal, det vill säga att någon ifrågasätter dina inlägg och ber dig utvärdera... då lägger du benen på ryggen minsann...Mitt råd till dig i denna tråd, läs på näringsläran och återkom gärna sedan. Läs lite extra om alla olika sorters proteiner, fullvärdiga och int, läs om de olika sorternas fetter och 9i vilka livsmedel du finner dem. Läs om vilka olika vitaminer och mineraler en människas kropp behöver för att fungera. Och framför allt bör du läsa lite kring hur olika ett barns behov av vissa sorters näring skiljer sig mot en vuxens. (Man kan alltså inte servera kött, kött, kött och kött till en växande barnkropp!)
    nä, jag lägger inte benen på ryggen ,allt det jag skriver här är självupplevt, jag har själv varit underviktig pga, ensidig kost(köttbullar och makaroner en hel månad)jag hade helt enkelt inte råd med något annat och äta bör man...
  • rött och guld
    Mori skrev 2008-02-03 00:02:25 följande:
    rött och guld: I tråd efter tråd slänger du in dina egenhändig påhittade "sannigar" om ditten och datten, du slänger dig med ekonomiska råd som i praktiken visar sig vara en smula, ja vad ska jag kalla det.... förvanskade. Men så fort du får svar på tal, det vill säga att någon ifrågasätter dina inlägg och ber dig utvärdera... då lägger du benen på ryggen minsann...Mitt råd till dig i denna tråd, läs på näringsläran och återkom gärna sedan. Läs lite extra om alla olika sorters proteiner, fullvärdiga och int, läs om de olika sorternas fetter och 9i vilka livsmedel du finner dem. Läs om vilka olika vitaminer och mineraler en människas kropp behöver för att fungera. Och framför allt bör du läsa lite kring hur olika ett barns behov av vissa sorters näring skiljer sig mot en vuxens. (Man kan alltså inte servera kött, kött, kött och kött till en växande barnkropp!)
    äter duenligt tallriksmodellen eller matpyramiden så behöver man inte vara orolig, men man behöver inte äta alla sorter för det!
Svar på tråden Dyrt att äta nyttigt!