Inlägg från: rött och guld
|
-
-
Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:06:44 följande:
och vad händer om vi slutar konsumera tror du?ingenting! de högre får bara mindre lön.
och vi kommer ju aldrig sluta konsumera, men vi kan dra ner markant på det onödiga konsumerandet! -
ja, eftersom min sambo är lite speciell och bara vill äta var tredje dag,så är det lite jobbigtmen jag försöker få i honom åtminstonde en middag/dygn..IntravenösFylletös skrev 2008-02-03 00:12:16 följande:va många måltider om dagen äter ni då?
-
Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:13:59 följande:
men att köpa grönsaker och ekologiska varor är det onödigt konsumerande? ( efter som det är det vi pratar om)jag ser ingen anledning till att betala dubbelt så mycket för en vara som är kravmärkt,men jag inte vet om den verkligen är obesprutad! man går ju lixom inte själv ut på åkrarna och kollar.. och gårdarna blir inspekterade 1gång/år,borde vara 1gång per månad, så många är det ju inte i sverige som håller på med krav! -
jag äter frukostIntravenösFylletös skrev 2008-02-03 00:15:03 följande:ok, va många gånger om dagen är DU då?
fil och flingor eller gröt, ibland äggmacka.
en frukt mitt på dagen
te och smörgås på kvällen
middag 00.45 på natten när sambon kommer hem. -
Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:17:37 följande:
bara äta var 3e dag?om kroppen inte får tillräckligt med näring ställer den in sej på svält-. de innebär att du lagrar fett och förbränner muskler..varför äter han bara var tredje?han har väldigt låg ämnesomsättning och lägger på sig mycket vikt! -
Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:17:37 följande:
bara äta var 3e dag?om kroppen inte får tillräckligt med näring ställer den in sej på svält-. de innebär att du lagrar fett och förbränner muskler..varför äter han bara var tredje?och ja, vi ska gå och kolla det.
han känner sig uppblåst efter att ha ätit... -
men du kan inte enbart leva på äpplen och sallad, då går du ner i vikt och förlorar viktiga vitaminer som finns i köttet!Mori skrev 2008-02-03 00:18:44 följande:Så svara då på de földfrågor du får på dina inlägg. Tycker du att det är en närignsriktig kost att äta kött en hel måndad?Kostar det 460 kr att äta 2 personer en hel månad? Nej, köttet kostar 460 kr....PÅ vilket sätt har man inte råd att äta annat än just köttbullar och makaroner? Morötter är billigt som f*n och fyller andra näringsbehov än köttbullar. Linser är billigt och fyller andra näringsbehov, alltså behöver man inte bli underviktig.Visst är stora portioner ett problem i sig gällande övervikt, men innehållet i dessa stora portioner är av mycket stor vikt för om du ska bli underviktig eller inte. Det är MYCKET svårt att äta sig fet på äpplen eller isbergssallad, betydligt lättare att bli fet av för mycket rött kött eller falukorv. Eller hur?Och så skulle jag vilja tillägga att allt du upplevt behöver inte vara det enda sanna för någon annan, du vet vi är inte alla stöpta i samma form
-
Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-03 00:19:50 följande:
ser ingen anledning???och du klagar på folk som lägger pengar på kravmärkta varor för de handlar för dyrt enligt dej!nu får du ge dej.tur att de finns folk som resonerar annorlunda än du måste jag säga.jag kan förstå att man kanske inte alltid har råd att handla ekologiskt, men att inte "se anledningen".. sånt resonemang gör mej mörkrädd...jag köper svenska produkter för att undvika besprutning och tillsatser. -
Fru U skrev 2008-02-03 00:21:05 följande:
Rekommenderar boken: Den hemlige kocken. Läs den, ni får en chock när ni ser hur maten vi äter produceras och vad den egentligen innehållerjag vet, jag vill ha så "ren" mat som möjligt.
nymald köttfärs billigt.(för det är ingen garanti att den är renare om den är dyrare om ni ny trodde det)
folk fuskar till höger och vänster även inom krav!