• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

emejo: Men vilken bra skola som tar hänsyn till sånt istället för att envist hålla på sitt liksom! Härikring bor vi väl antagligen förlångt från Hultsfred för att nån sån hänsyn ska tas. Är ju säkert en 8-9 mil eller så. Vet att det var massor av undomar förra året som helt enkelt sket i student och skolavslutning för att åka till hultsfred istället....

Om en liten stund ska jag och mamma och E åka och handla födelsedagspresenter till Alma. Hon önskar sig bilar, en bandana och en svart tröja med eld på. Så jag ska se om jag kan hitta en sån tröja. Sen ska hon nog få en innebandyklubba eftersom Jakob har en, det är ju lite roligare om man har varsin, kanske en ny fotboll eller nåt att ha ute i sandlådan eller i grönsakslandet, typ nån spade och kratta eller så.

• tinna

emejo: En bandana är en sån där typ snusnäsduk som killar har i håret typ... Sån som brorsan har bakom trummorna på bilden här. Vi hittade en till Alma, en svart med grå elgitarrer på, blir nog bra. Tyvärr så var det helt omöjligt att hitta nån svart tröja med eld på idag så jag köpte en svart tröja med Pippi på istället. Den är ju svart åtminstone och Pippi älskar hon. Sen blev det två innebandyklubbor med boll, en stor spade, en tröja med barba skön och strumpor. Det blir nog bra

• tinna

Här har det snöat hela dan men som tur är så lägger det sig inte. Hörde att det var snökaos både i Jönköping och Nässjö inte så långt härifrån. Men vi verkar klara oss bra Dock lyfte jag över alla bilstolar till gamla bilen för vi har inga vinterdäck på den nya. Läste på nån vädersajt att det skulle bli -8 på torsdag så jojja, tro inte att ni ska få komma ner till nån vår...

• tinna

Här var det verkligen ingen action ikväll... Vad gör ni??

NK80: Hoppas verkligen att allt gått bra och att du snusar bebis nu!

Man kan väl säga att vi inte klarade oss så bra från snön trots allt, det har verkligen vräkt ner ikväll och blåser rätt så rejält. Får se hur det ser ut imorgonbitti, om det blir nån förskola för kiddsen...

• tinna

jojja: Det går inte så jättebra med vårvädret... Fick skotta ut bilen imorse, är ett lyxproblem nu när vi har tre bilar att inte alla går in i carporten...

Idag ska här tvättas kläder!! Ligger grymt efter i tvättstugan så det ser för jäkligt ut!! Sen ska jag förhoppningsvis plantera lite och så ska vi göra sockermålning i eftermiddag när barnen kommer hem.

• tinna

Jag har messat lite med systeryster idag. Dom ska få bredband imorgon så förhoppningsvis är hon snart tillbaka hos oss

Bessie: Nu är det inte långt kvar tills du också passerar magiska strecket... Känt av nån kris??

mariiee: Det är väl bara att skriva på, jag uppfattar inget som skryt iaf

Idag har vi varit och klippt Jakob. Eller typ putsat till det lite, han är vansinnigt bestämd på att han ska ha långt hår... Får väl se hur länge han står ut helt enkelt, frisören fixade till lite bena iaf så han slipper ha luggen i ögonen.

Här blir det rester till middag, har ingen ork. Har fått sova så otroligt lite senaste nätterna, det är alltid nån som ska krångla hit och dit. Å jag är inte van vid sånt!

jas: Hoppas att dom är lite lugnare idag, vet hur hemskt det är sånna dagar!

• tinna

Jag kan ju tycka att den person som tar sista vällingen på morgonen på nåt sätt fixar hem ny välling under dagen... Eller är jag petig då??

Väntar på att pappa ska komma över och vakta ungarna en snabbis medan jag piper ner till affären och köper välling till en övertrött E som är sjuk och helst inte äter fast föda...

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]