• tinna

Godmorgon!

Inatt har tydligen Jimmy varit uppe med E till 04.30... NU sover dock båda två gott. Han hade ont i magen trodde Jimmy men vi får väl se hur det artar sig. Vi andra är pigga och glada iaf. Jakob har påsklov från förskolan men Alma ska åka dit idag och bli firad. DOm äter inget särskilt men dom får ha en speciell Nalle Puh-tallrik vid lunchen och en kungakrona på huvudet

NK80: Minns den där första tiden med Jakob också, riktigt hemskt! MAn får försöka välja sina strider, tänka ett varv till innan man blir arg, använda tv:n som "barnvakt" och försöka göra det så lätt som möjligt för alla. Sen är det ju viktigt att man uppmärksammar syskonet och att det får vara lite själv med nån vuxen. Vi hade ju loite samma tendenser med Alma i höstas när E kom hit. Hon ville vara liten, hon bråkade mycket osv. Men det lugnade sig rätt snabbt som tur var

• tinna

Okej, här kommer mitt avancerade tårtrecept då

Dan innan kalaset:
    3 dl grädde
    180 g (ca 25 st) Dumelkolor.

Koka upp grädden. Smält ner kolorna under omrörning på svag värme. Ställ kallt minst ett par timmar, gärna över natten.

Köp tårtbottnar i tre delar på affären, Ekströms hallonmousse att blanda med mjölk, frusna hallon om du inte har i frysen, grädde och garnering.

Vispa hallonmoussen med lite mindre mjölk än vad som står angivet på paketet. Vispa i lagom mycket hallon. Ställ i kylen ca 10 min.
    Vispa dumlegrädden till lagom tårtkonsistens, går snabbt!!

Första bottnen: Häll/droppa försiktigt på lite juice eller saft för att tårtan ska bli extra saftig. Bre på så mycket hallonmousse du får plats med. PÅ med nästa lager, fukta även det med saft eller juice. Lägg på dumlefluffet och sedan på med överdelen. Safta även den. Bred över grädde och garnera.
    Dumlefluffen är rätt så söt så det är gott med lite färsk frukt på, även hallonmoussen blir ju lite syrlig eftersom man har i färska bär. Supersmaskigt, undrar om jag ska ta en överbliven tårtbit til förmiddagskaffet kanske...

• tinna

jojja: Jo men titta får man ju Har lite samma problem på jobbet, alla snygga poliser är typ 8 år yngre än mig

Här blir det också våfflor till middag, hjärnan orkar inte jobba på förfullt idag, den har fastnat i två lägen, diska-tvätta. Astråkigt!

• tinna

Nä det är klart.. Sånt pratar kanske inte mina kollegor om, dessutom har dom schemalagd fysträning 1,5 timma/vecka så dom har säkert lite tvättbrädor om man skulle få kolla Nähä, diska var det ja...

• tinna

Hej hej!

jojja: Skäms lite för att ni mår dåligt!

NK80: Det är inte alltid så jäkla lätt att kontrollera sig, speciellt inte som nyförlöst!

Brorsan kom över ikväll på lite våfflor för han var ensam hemma. Sen har vi spelat lite tv-spel

Tror jag ska ta och lägga mig snart ifall E får för sig att vara vaken inatt också, hatar att inte få sova!

• tinna

Gomorgon!

Kikar in i morgonstressen, vi ska åka till mammas jobb och visa upp Emil nu och sen ska vi åka och träffa en aprilmamma-05 minsann Om vi hittar ut i skogen

jas: Jag har fått sova hyfsat i natt, han vaknade vid 00.30 och typ 04.30 eller nåt. Men somnade om snabbt som tur var!

• tinna

Godkväll!

Vi har haft en supertrevlig dag hos emejo Jakob och Axel, som båda hade sagt att dom inte skulle leka med varandra, fann varandra på tre minuter och sen var det full fart hela dan! Alma och Elsa var väl lite mer avvaktande. Jakob var djupt imponerad av Axels cykel så en sån får det nog bli i födelsedagspresent.
    E var jättegnällig och efter att ha sovit en stund på min axel förstod jag varför han varit så himla lessen, det kom klet ur hans öra så han har nog högst troligen öroninflammation. Ikväll har han varit jättenöjd, febern är borta och han sover gott...

joja: NU får ni snart ha kräkts färdigt, har varade det ju bara en dag...

Bessie: Ska testa det där med telefonnumret, Jakob kunde numret när han var tre, med Alma har jag nog inte riktigt tagit mig tid att öva... Jakob kunde även mormors nummer när han var tre... *skruttmorsa*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]