• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Gokväll!

Har piggat på mig lite i eftermiddag och faktiskt ätit lite middag dessutom. E är fortfarande lite gnällig men bra mycket bättre i magen ändå. Forfarande lös men det har han ju varit sen november så det är vi liksom vana vid.

jojja: You've got mail

Dink: Kul att man kan roa nån

Nu är Jimmy äntligen vaken och hemma. Jakob och Alma somnade bums efter Fem myror och E myser med Jimmy. E sov jättelänge på förmiddan och somnade sen mellan 16.30-17.15. Så han är väl inte trött riktigt än...

Nån som hört nåt från Sterna och shamboo?

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

Bessie: Skickar en stor kram till dig! Har en likadan tös här hemma... Idag när jag sa åt henne nånting så bara räckte hon ut tungan och gick därifrån...

• tinna

GOdmorgon! Ingen som är uppe än??

Alma är på förskolan och Jakob har sportlov. Vet inte riktigt vad viska hitta på idag. E är jättedålig i magen och bajjar mest hela tiden så jag vet inte om man vågar sig ut på några större utflykter direkt. ÄR så jäkla surt för vi får ju inte byta ut vällingen mot ris eller majsvälling nu inför undersökningen ang glutenintolerans. Men det är två veckor kvar dit...

FUnderar på om vi ska baka chokladbollar kanske, om vi har ingredienser hemma...

• tinna

Jag ringde barnmottagningen i morse och vi fick komma direkt. Så nu har vi varit där och läkaren där trodde att Emil har gluten. Så nu har vi tagit dom första blodproven så får vi se vad dom visar. Dock måste han fortsätta äta glutenkost för om dom här proverna visar nåt så är nästa steg en biopsi på tarmen för att se om den är skadad. Om vi slutar med gluten så blir ju tarmen hel igen... Dock kunde vi ge honom risvälling på kvällen om vi ville om han äter gluten de flesta andra mål.

Bessie: Jag upplever nog fyraårsåldern som rätt lugn ändå, däremot treåringen är ju en riktig trotsunge. I den litteratur jag har läst så står det inget om varken 2 eller 4-årstrots men däremot att treårstrotsen är som lilla tonåren...

• tinna

Bessie: Undrar också varför han måste åka till Finland?

• tinna

Malin: Jag vet faktiskt inte, har aldrig tänkt tanken faktiskt... Jag kan inte göra det nu eftersom jag inte får min ersättning från försäkringskassan men tänkte inte på om möjligheten fanns när jag var hemma med Alma...

E kräks så fort han får nåt i magen, inte kul alls. Är jättehänhgig, såklart. Har petat i honom vätskeersättning under eftermiddagen och kvällen och det har han fått behålla. Men frågan är ju hur det blir imorgon, han kan ju inte leva på vätskeersättning direkt... Vi måste ju dessutom ge honom gluten i kosten men det är ju riktigt svårt när all mat kommer upp igen... Jag ska jobba imorgon men jag ska be Jimmy ringa bvc på morgonen och höra lite.

• tinna

Skickade ett inboxmeddelande till emejo nyss och kollad elite i min inbox. Fatta att det ligger 768 meddelanden där i som jag fått under mina snart 5 år på FL. Helt sjukt ju! Känns inte ens lönt att börja rensa liksom...

• tinna

Godmorgon

JObbar idag istället för på torsdag så nu ska jag ila iväg. E har sovit rätt dåligt inatt men det kan ju bero på hunger kanske... Jimmy var uppe och matade i honom välling vid fyra, vet dock inte hur mycket han fick behålla...

jojja: Har du kollat mailen?

Malin: Ifall det drar igång här nu under dan när jag är iväg: Lycka till!

• tinna

Hemma igen!

E fick behålla vällingen inatt och vällingen imorse. Dock kräktes han upp den lilla lunch han petade i sig. Gav honom lite risvälling nu til llunch, ca 1 dl och nu har han fått behålla den i 10 min iaf, får hoppas att han slipper kräkas upp den också. Men vågar inte hoppas på förmycket. Han är rejält hängig och vill helst bara dricka vätskeersättning, alltid nåt.

Malin: Men då hoppas vi att det är på riktigt nu då!

• tinna

Nä, han mår inte bättre. Kräktes upp det mesta av vällingen och bajjade en riktig överäcklig blöja. Är liksom bara slem. Så vidrigt! Han är blå om läpparna också så jag ringde vårdcentralen. Hon tyckte inte att det lät så bra så hon kopplade migtill barnmottagningen. Hon tyckte inte det lät så farligt och frågade mig 15 gånger om det inte var maginfluensa. Men eftersom det började i torsdags så borde väl nån mer i familjen varit drabbad isf kan man tycka, plus att han alltid kräks straxt efter att han ätit.

Jaja, läkaren skulle ringa mellan 16-17 så får vi väl se...

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]