Inlägg från: Malin K F |Visa alla inlägg
  • Malin K F

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Kikar in så ni inte får några dumma tankar för er! HAr värkar lite hit och lite dit. Men de är ju här iallafall. Orkar inte kommentera, vill bara att det drar igång ordentligt snart. Sen är ju W sjuk så jag har ju ett plåster på mig, jag som helst skulle vilja var ifred.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • Malin K F

God onsdag tjejer!

W och jag har haft sovmorgon och vaknade inte förrens 9.00. Skönt, har haft mycket ont av foglossningen inatt svårt att vända mig och springer och kissar HELA tiden. W verkar bättre idag men måste ha henne hemma imorgon också. De ringde från dagis igår till thomas och berättade att på torsdag finns ingen ordinarie fröken där, så vi fick ta ställning till hur vi skulle göra. SÅ hon blir hemma.

Tinna>> skönt att E är på sjukhuset så de kan se hur han är. Ibland så måste man ta tillfället iakt att bara njuta av nuet. Skönt att du tog dig tiden igår med Alma, Tror det betyder mcyet för både dig och henne. Säger som jojja också, vad skönt att E är hos er!

Bessie>> vi har bara bokhylla på övervåningen som ingen ser och där är det ingen ordning över huvudtaget!!!

Jojja>> DUMMA bm! Dumma kille!!! Men det verkade ju som dagen slutade bra iallafall. Skönt! Önska ont du det gör inget, det kanske hjälper om ni alla önskar det idag så kanske jag får en alla ans dagsbebis.

Nk80>> Gunvald var lycklig då när han fick pannkaka. och ni andra också som fick både muffins och smet!

Dink och sys>> hur har ni haft det?

Emejo>> ta hand om din lediga dag! Njut, kanske har du lika fint väder som vi har här.

Jas>> så du fick också sovmorgon, Skönt!

Bebis>> har haft ganska ont inatt, värkar och blandat, kissar stup ikvarten och ont gör det så fort jag ska röra mig. Tror den borrar ner sig så det är det so gör så HIMLA ont, den töööööööööööööööjer sakta men säkert upp utfarten. GRrrrrrr.

idag ska jag ta med W och handla en alla hjärtansdags present till Thomas och henne fast det vet inte hon. Hon tycker pappa ska få en prinsessdocka. Men jag tycker han ska få en bok, han gnäller varje kväll att han inte har något att läsa!

Vi hörs!

• Malin K F

Har ONT idag men bara några värkar. Det som gör ont är nedåt. Kan nästan inte röra mig. Har sovit en stund med W det var skönt, men ont. Ska försöka få till en stund att sitta med TNS apparaten senare. Bara Thomas kommer hem.

• Malin K F
    tinna skrev 2008-02-13 16:18:47 följande:
    Nu är vi hemma efter att ha varit på sjukhuset och hälsat på. Han var lite piggare idag och orkade t o m skrata lite när Jakob & Alma busade med honom. Men dom vet ännu inte riktigt vad det är för fel, det dom är mest inne på nu är att det är en kombination av Rota-virus och glutenintolerans. Men dom ska göra fler prover. Så Jimmy och E stannar tills imorgon. Alternativet var att åka hem ikväll och tillbaka imorgon och det är ändå 6 mil enkel väg så det kändes likabra att stanna kvar. Efter att ha varit på sjukhuset åkte vi till ikea och käkade. Handlade endast två tallrikar, helt otroligt lite!! Jakob var mycket glad för han fick gå på Småland/Leklandet. Alma var lite surare för att inte hon fick följa med men jag lovade att hon skulle få följa med nästa gång. Så nu får inte Jakob heller gå dit på nån månad...
    Jobbigt med E, man är ju lite orolig för honom, kan bara tänka mig hur ni känner det. Usch! Det med IKEA  leklandet, är efterlängtat här också, WHima vill det, i och för sig hon är ju större än sin kusin i växte som är 3,5 så det skulle säkert funka även nu.

Imorgon har vi ingen förskola, så det är lite kompicerat om vi skulle få barn nu. Min svägerska och hennes man som ska ha henne har ju barnen i skola/förskola på dagtid , så de måste lämna henne hos farfar imorgon, om det blir något, sen är svägerskan bortrest i jobbet tills på fredag kväll. Så de är nog glada om det blir till helgen. Plus att svågern har legat i influensa i 3 dagar, men mår bättre och ska jobba imorgon. ja ja! det löser vi då.

Nk80>> ja här har väskan varit färdig i MÅNGA veckor nu! Du ska se du kommer få barn före mig!
  • Malin K F
    tinna skrev 2008-02-13 16:47:09 följande:
    Malin: Jag hade lätt kunnat få Alma att passera som tre år men är övertygad om att en viss storebror hade upplyst personalen om att hon bara är två...
    Ja de brukar ju vara hjälpsamma med det!
  • Malin K F
    helene306 skrev 2008-02-13 18:22:52 följande:
    tinna: Usch vad tråkigt med E! Hoppas han blir bättre snart, får behålla mat och att de kommer på vad han drabbats av. Säger som någon tidigare, det är tur att han är hos er.Malin: Låter som något är på G, hoppas det för din skull (även om jag  gärna tog ifrån dig smärtan!)D var tvärilsk i morse och vägrade ta av pyjamaströjan (en undertröja från Lindex färgad röd) så det slutade med att han fick åka iväg med pyjamsatröjan på. Jäklar vilket liv det var här i morse och jag kom iväg senare än tänkt. Hämtade ut papperskopian av tentan idag med examinatorns kommentarer, riktigt rolig läsning! Examinatorn har skrivit väldigt utförligt och långa kommentarer. Lite självklara saker hon tog upp fick mig att hajja till "varför har jag inte gjort så eller tänkt på det?" osv. Andras examinatorer har skrivit väldigt kortfattat och nästan i punktform. Nä, jag känner mig mer nöjd nu efter kommentarerna samtidigt blir jag nyfiken på hur en annan examinator skulle bedömma arbetet. Sambon berättade att han fått MVG på en tenta, lämnade den till en annan för bedömning och fick G. Man börjar ju undra.....Jaha, upp i badkaret igen, D ska bada, jag har ätit för mycket fett känner jag och mår illa
    Kan säga att det har jag varit med om massor med gångner. Att barn kommer fortfarande i pyjamas till förskolan. Lika roligt varje gång. KAn säga att det spelar ju liksom ingen roll!
  • Malin K F

Whilma är ju LÅNG och SMAL, som bvc säger. Borde var 1m nu. Och väger över 15 kg. Mammas lilla flicka! Har 104 eller 110 på mycket kläder nu!

• Malin K F

Tack Bessie det önskar jag också!

Bessie skrev 2008-02-13 23:13:30 följande:
    Har haft en jättemysig dag idag, njutit till fullo av det fina vädret. Gjorde med picknick när jag hämtade Bella på dagis, så gick vi till parken och åt mellis där. Är helt backontrack på syskonplanen nu . Borde lagt mig för länge sen, vi ska ju upp till fjällen imorgon. Om jag inte hinner in innan vi åker så önskar jag alla en riktigt trevlig allahjärtansdag, och håller tummarna för att Malins bebis tittar ut lätt och smidigt innan vi hinner hem igen. *kram på er*
    Sitter här mitt i natten med TNS apparaten och försöker vibrera bort värsta smärtan av foglossningen eller bäckensmärtorna som jag har. De gör att jag kan inte sova. Tog 2 panodil för att så sova men de hjälpte INGET! Så nn försöker jag med detta istället. Annars har jag ju  bara värkar som kommer och går hur de vill mest hela dagen. Vissa gör ganska ont. BLÄ, trött på detta nu.
  • Malin K F
    Gillar er alla tjejer!

Kramizar på alla
    ans dag!
  • Malin K F

hi hi! JAg tar det på mitt sätt.

Idag ska vi till banken för att skriva om lån och prata om våra planer om hustak och fjärrvärme.

W ska till farfar och hans fru. Har varit där själv en gång förut, i 3 minuter, sen ringde de efter mig så jag fick komma och hämta henne. HOn var 1,5 år då. SÅ det känns lite konstigt att lämna där. Men det går bra.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]