• myran82

Vad tjänar man på MAX?

Har blivit kallad till interjuv (vet inte om det stavas så) i morgon. Kan erkänna att jag inte vill steka hamburgare... men var tvungen att söka jobbet enligt arbetsförmedlingen.

Anledningarna till att jag inte vill jobba där är att dom hade anställd städpersonal till rena slavar... likså mc-donalds och burger-king.

Men nu var jag tvungen att söka och nu undrar jag vad man tjänar?

• Svar på tråden Vad tjänar man på MAX?
  • myran82

Eftersom dom tydligen har problem med sitt datasytem i bland eller nåt annat sjukt.
    Jag var i kontakt med dom för ett tag sen & sa att jag funderade på att söka andra jobb. På det sätter tror dom tydligen att dom kan börja anvisa mig jobb. Har varit inskriven där förut & ligger tydligen kvar i systemet.

Iallafall så behöver jag inte ta jobbet om jag får det, pratade med arbetsförmedlingen om det. I vanliga fall MÅSTE man ta ett jobb man blir anvisad för att inte bli av med a-kasan. Men min lön har inget med arbetsförmedligen eller a-kassan eller nåt att göra. Förutom kommunen då.

• Mamma till Tobias

Jag vet bara vad man tjänar på Mc.. 94 kronor i timmen över 20 år.. ingångslön.. 16,50 i OB, efter klockan 01 är OB:n 33.. har för mig att det blir ytterligare en höjning.. efter maj.. till 97 kronor.. är dock inte säker.

• ReRant
    myran82 skrev 2008-02-10 12:28:02 följande:
    Eftersom dom tydligen har problem med sitt datasytem i bland eller nåt annat sjukt. Jag var i kontakt med dom för ett tag sen & sa att jag funderade på att söka andra jobb. På det sätter tror dom tydligen att dom kan börja anvisa mig jobb. Har varit inskriven där förut & ligger tydligen kvar i systemet.Iallafall så behöver jag inte ta jobbet om jag får det, pratade med arbetsförmedlingen om det. I vanliga fall MÅSTE man ta ett jobb man blir anvisad för att inte bli av med a-kasan. Men min lön har inget med arbetsförmedligen eller a-kassan eller nåt att göra. Förutom kommunen då.
    Eh. Om det är fel i arbetsförmedlingens dator behöver du knappast ens söka jobbet.

Du skriver i första inlägget:
    "Kan erkänna att jag inte vill steka hamburgare... men var tvungen att söka jobbet enligt arbetsförmedlingen."

Du ska ju inte ens vara inskriven där?
    Det hela låter riktigt, riktigt mysko.
  • ReRant

Dessutom slösar du naturligtvis på arbetsintervjuarnas tid om du går dit på intervju och ändå inte är villig att ta jobbet.

Men jag kan fortfarande inte förstå varför du ens bryr dig om vad arbetsförmedlingen säger till dig när du jobbar heltid.

• myran82

Jag visste inte att jag inte var tvungen att söka jobbet. Det var i efterhand när jag hade varit i kontakt med arbetsförmedlingen. Annars hade jag så klart ALDRIG sökt jobbet.

• mjuik

Varför går du till AF alls om du har jobb redan?
    Vill du ha ett annat är det bara att söka andra och hoppas att du får något du vill ha.

• sakoline

Hahaha jo för på arbetsförmedlingen måste alla vara inskrivna och de bestämmer var alla ska jobba och den som inte vill sluta sitt jobb han blir nypt i örat!
    Om du har heltidsjobb så har väl varken a-kassan eller arbetsförmedlingen nånting med dig att göra? Tänk om ams skulle ringa upp min mamma och kräva att hon skulle söka ett annat jobb, vad fan, det ska väl inte de bry sig i? haha det låter för absurt det här...

• alisandra

Kan ju tala om för dig att det inte är många restauranger som anställt städare för dålig lön och dåliga villkor. Dom flesta restauranger städar själva EFTER stängning.
    Så det behöver du INTE oroa dig över tror jag..
    Gäller både Max, Burger king och Mc donalds!!!!

Du får lön efter kollektiv avtal där.
    Så det är verkligen rättvisa löner tycker jag!

myran82 skrev 2008-02-06 20:22:09 följande:
    Har blivit kallad till interjuv (vet inte om det stavas så) i morgon. Kan erkänna att jag inte vill steka hamburgare... men var tvungen att söka jobbet enligt arbetsförmedlingen.Anledningarna till att jag inte vill jobba där är att dom hade anställd städpersonal till rena slavar... likså mc-donalds och burger-king.Men nu var jag tvungen att söka och nu undrar jag vad man tjänar?
  • myran82

Missade du Uppdrag granskning 24 oktober-07?

alisandra skrev 2008-02-10 23:30:05 följande:
    Kan ju tala om för dig att det inte är många restauranger som anställt städare för dålig lön och dåliga villkor. Dom flesta restauranger städar själva EFTER stängning.Så det behöver du INTE oroa dig över tror jag.. Gäller både Max, Burger king och Mc donalds!!!!Du får lön efter kollektiv avtal där.Så det är verkligen rättvisa löner tycker jag!
  • alisandra

Nej. Jag såg det. Men ALLA restaurnager har INTE städhjälp.

myran82 skrev 2008-02-11 15:11:25 följande:
    Missade du Uppdrag granskning 24 oktober-07?
Svar på tråden Vad tjänar man på MAX?