Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • majflickan
    jenn79 skrev 2008-02-07 14:19:20 följande:
    majflickan: Vad har du för jobb?? Om de tycker att du kan jobba på dan men iet natten??
    Jag jobbar som personlig assistent. Dagarna funkar, men jag mår helt enkelt inte bra av nätterna. Kanske låter fånigt men så e det.
  • majflickan

Anton har sovit jättebra de senaste 2 åren nästan. Iaf har han alltid somnat själv i sin säng så länge. Men sen någon dryg månad tillbaka måste vi sitta med honom o han kommer så gott som varje natt o lägger sig hos oss. Även om han vaknat på nätterna har han aldrig sovit inne i våran säng. Så vi e inte rikigt vana vid det heller. Märker, särskilt nu idag, att jag nog ligger väldigt still o stelt när han e i sängen, har jätteont i höfterna idag.
    Men hoppas han iaf ska gå tillbaka o somna själv på kvällsen snart.. gör så mycket

• majflickan
    lillgodingen skrev 2008-02-10 08:31:34 följande:
    Måste höra med er alla om era barns sov vanor.Hampus är född i juli 06. Han sov vanor på sistone har varit från 12-14 på dagen sen somnat kl 19 på kvällen och vaknat 08.30. Ganska skönt tycker jag. Men nu, bara från ena dagen till nästa så sover han ingenting på dagen och går och lägger sig 19 och vaknar kvart över fem, halv sex och vägrar somna om. Jag har provat att låta honom skrika en stund men det går inte. Ge honom en bok, går inte heller.Nån som har några bra tips eller är det bara att gilla läget? jag vet att jag har varit väldigt bortskämd med hans förra tider, men det han har nu är ju ingenting tycker jag!TRÖTT!!
    Nu e ju Anton nästan ett år äldre än din. Men Vi hade här runt jul att han sov mellan 8-9 Varje dag. Sen samma dag som sambon började jobba igen så vaknade han halv 6. Bara sådär. Nu e det lite bättre igen. Vi har dragit ner på sömnen på dagen. Men det har mest bara gjort att han somnat lättare på kvällen. Morran e ungefär samma. Jag tror det e mest o gilla läget. VI har haft det såhär förr o efter ett tag har han börjat sova bättre igen.

Enda jag saknar nu e att han inte vill somna själv på kvällen. Tidigare kunde han det nu måste vi ligga hos han tills han somnar
  • majflickan

Vi bytte oxå säng till stor när Anton nästan var 2 år.. Gick jättebra förutom en del spring upp precis innan han skulle somna men till slut så slutade han med det Funkar kanon. Gott o kunna ligga brevid oxå om det är något.

Vi fick ärva en vanlig 90 säng men min sambo fixade en kant o satte på sängen som tar slut en halvmeter innan sängens slut så han inte ramlar ut men kan gå ur själv.

• majflickan

Jo det e ju lite kul. Anton vet ju så väl att han ändå inte ska gå upp efter han lagt sig. Så han kommer ofta då smygade. Står först o pillar lite på dörren sen öppnar han sakta sakta, smyger i hallen tills han ser någon av oss o skiner upp som en sol=) Söt men busig=)

• majflickan

E i vecka 27 nu, o har tyckt de senaste dagarna att det varit lite mindre rörelse i magen. Jag har kännt bebisen varje dag men inte lika mycket. Kommer inte ihåg hur det var sist. Hur har ni andra kännt det?

• majflickan

Ska till BM för kontroll i morgon. E nervös då ja inte tycker bebisen rört sig så mycket det senaste dagarna. O tyckte även förut när jag tog på mig att magen såg mindre ut.. Hoppas jag bara inbillar mig.

Förlossningen ser jag sådär fram emot. Hoppas bara det blir bättre än sist. Eller främst efter förlossningen jag hoppas blir bättre. Hade så fruktasvärt ont då. På ett sätt ondare än under själva förlossningen.

• majflickan

SÅ nu har vi oxå vart på kontroll för vecka 27. Hade även med anton, ingen hit, han bara gnällde o ville absolut inte va med.

Hjärtljuden låg på 144 o sf var 26. La sig precis på mitten lingen=) Var aldrig i närheten av den vid förra grav. Kollade hur jag låg till sist i vecka 27 o då var SF måttet 28... Kanske..kanske kan detta tyda på att det förhoppnigvis inte blir lika stor den här bebisen. Ska väl inte säga för mycket. Men jag blev iaf glad=)

• majflickan

Nu kommer visserligen vår son vara 3 år när det e dags. Men även om bebisen skulle kommit vid jul när han va 2½ så vet ja inte om jag skulle skaffat en syskonvagn. Beror ju klart på hur mycket man e ute o går. Men e som jag tänkt nu att till o börja med kommer jag nog ändå inte åka ner till stan tex med båda barnen. Utan gör de isf när sambon e med oxå så vi kan ha varsin vagn. Sen ska vi köpa ståbräda oxå. Om man nu ska iväg o han blir trott i benen så får vi använda oss av det.
    behöver jag till stan så får jag passa på medans stora e på dagis!

Bruden1 skrev 2008-02-22 09:10:33 följande:
    Jag funderar på att köpa en begagnad syskonvagn på blocket.Min dotter kommer va drygt 2,5 år när bebisen kommer i maj, är det någon idé med syskonvagn tycker ni??Hur länge kan man använda den egentligen, till dotter är 4, 5 år eller!?Så svårt detta ju!!Vill ju inte köpa nåt så dyrt i onödan! Tänkte lägga max 1000 spänn på en begagnad.Vilken sort rekommenderar ni som vet!?Kan man använda den från start, när bebis bara är nån vecka??Eller ska jag bara köpa en ståpall för min stora tjej!?Behöver massa råd från er!!! PS: Vi bor på landet, på en bondgård, på Öland, kommer inte vara i stan speciellt mycket, och i sånna fall kommer jag nog inte åka dit själv med en bebis och en 2,5 åring!! utan då tar jag nog med mig sambon, mamma eller någon vän! Vi har idag som det är 2 vagnar, en Brio nova kombivagn o en emmaljunga scooter, så de kan åka i två separata vagnar när vi är två st! alternativt om man bara tar brion o låter Evelina stå på en åkbräda.Vad tror ni om mina funderingar!?Kan ju vara bra med en syskonvagn med när man är ute sena sommarkvällar o vill låta barnen sova i vagnen när man sitter ute o snackar, grillar etc...eller när man är i lagårn o mjölkar eller dylikt.
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!