Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

usch vad ja har ont i kroppen idag. Underlivet o höfterna känns som det blvit överkört av någon kross av något slag. Så jobbigt o hemma me Anton idag hela dagen.. *blä*

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • majflickan

Kommer nog smygtitta lite på barnmorskorna, även om det känns i hela kroppen när man ser förlossningar så e det ändå spännade=)

• majflickan

Fick oxå tittat på barnmorskorna. Tyckte det verkade jättebra o så goa barnmorskorna verkade=)

Ja ska lägga mig strax idag har vart en RIKTIGT jobbig dag. Började me att ja knappt kunde gå för jag had eså ont i höfterna sen har de lättat lite under dagen men har även fått ta värktablett. Men nu e det värre igen. Ont i höfter ljumskar o rygg=( Gott att anton ska till dagis i morgon så jag får försöka vila...
    Idag har det tyvärr blvit mycket tv hemma men anton har vart snäll iaf o det e gott det.

• majflickan

Välkommen

Jag har ofta ont i höfterna efter jag vaknat på morgonen. E jättestel..

Isa med Flisan skrev 2008-03-27 10:24:39 följande:
    Hej på er! Får man haka på här? Jag har bf den 19 maj och det känns naturligtvis otroligt spännande.dus - Jag antar att du äter järntabletter och att dom inte hjälper!? Jag hade likadant när jag väntade min dotter född -04 och då var det tal om att jag skulle få injektioner med järn istället för att få upp värdet snabbt.Någon mer som får värk i höfterna och bäckenet när ni ligger ner länge? Jag vaknar flera ggr per natt av det och det börjar bli sjukt tröttsamt.
  • majflickan

Igår när jag satt på toa fick jag så läskig känsla i magen. SKulle böja mig framåt o det kändes som något knaka, precis som att ett ben skulle gått av på bebisen. Hoppas verkligen att det inte va så utan att den kanske bara var när mina revben eller något..

Jag kommer att skriva lite i förl, brevet. Bla vill inte jag heller ha studenter som ska undersöka en massa gånger extra. Om jag klarar det så vill jag inte heller ha ryggbedövning. Sist var den jätteskönt o få men reulterade till att jag inte blev kissenödig o hade samlat så mycket urin att jag behövde ha kateter i 3 dagar sen. Inget jag vill ha denna gång. Sen att jag vill ha bebisen hos mig längre med en gång efteråt än vad jag hade med anton. KÄnns som han bara var hos mig jättekort stund så han fick aldrig ens chans att suga.

• majflickan

Ja jag kommer definitivt att skriva med att om jag behöver EDA så vill ja att dom tappar mig på kiss om jag inte kan kissa själv. De bad mig flera gånger sist o kissa men jag va ju aldrig kissenödig. Sen när de tappa mig efter förlossningen så hade jag över 1 liter urin i blåsan...

• majflickan

Tyckte bara inte han fick ligga så länge hos mig direkt efteråt. De va så himla snabba med att de skulle sy mig så ja kunde inte ha honom. VIsst min sambo fick ha honom men hade gärna haft honom lite mer med en gång efteråt..

tiin skrev 2008-03-28 22:36:44 följande:
    majflicka-Vad menar du med att du fick ha Anton så kort stund?Hade inte jag Alfons så var det min sambo som var med honom, dom vägde och mätte sen klädde han på honom lite kläder och så var han ju hos oss igen.Jag tror jag skippar brevet ändå. Min sambo vet att jag inte vill ha nån bedövning, endast lustgasen och jag skulle kunna duscha varmt om det finns möjlighet. Annars vet jag inte vad man ska skriva mer.
  • majflickan

Eftersom jag blev igång satt vid 11-12 tiden någonggång, Då var jag redan öppen 3 cm. Men räknar med att jag hade etablerade verkar från 14-15 tiden någongång.  Anton e född 00,01 så räknar med en 9-10 timmar. Med krystvärkar i 2½ timme=( O även om jag verkligen hoppas att denna gången går det igång själv så e jag nervös för bilresan till förlossningen o veta när man ska åka in. Ha rju ingen aning om hur det funkar känns det som.

I morgon ska jag klippa mig. Har ganska långt nu så jag ska nog klippa en bra bit. Brukar även slinga mig varje gång men denna får räcka me o klippa orkar inte sitta 3 timmar på salong. Men gott o ha klipps sig för sen dröjer de säkert innan man hinner det igen=) Får se om sambon märker något. Brukar inte nämna för honom när jag ska klippa mig. Mycket roligare då o se om han märker något=)

• majflickan

Min bebis rör sig oxå jättemycket. Särskilt uppe vid revbenen på högersida där känner jag ofta att det putar ut och ner o vänster höft. Som ibland gör jätteont. Men verkar som den lagt sig "tillrätta" lite så eftersom det alltid/oftast e just där jag känner. Tyvärr känns det väldigt obehagligt ibland men ja försöker se det posetivt med att det rör sig.
    Men ja kan inte minnas att Anton rörde sig så mycket när jag väntade honom.

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!