Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Jag har verkligen blvit dunderförkyld nu. Igår blev jag så tät så jag knappt fick luft. Mycket snuva o känner mig tät i bröstet.
    Detta leder till att om jag ska kunna andas hyffsat o få loss det som e i näsan behöver jag ta en dubbelt med nässpray än vad som står. Antar väl att det inte e helt bra. Men tror ni att det e någon fara för barnet om man gör så? Får ju panik om jag inte får luft

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • majflickan

annry:
    Men kan man blanda kortisonnässpray o vanlig, för enbart kortison hjälper inte.

Ja lite galen låter du väl =) men känner du bara att du orkar så e det ju ok. Gott att dom andra kommer oxå.

• majflickan

Var till BM idag för kontroll. Hon trodde bebisen låg neråt nu men var inte säker så får bli bättre koll om 2 veckor. Alla andra värden var bra förutom sockret låg precis på gränsen. Men kom väl fram till att jag åt en lite väl sockrig frukost bara så jag får dra in på det lite.

Hon sa iaf att jag skulle till nästa gång tänka över lite hur jag vill ha med förlossningen o BB tiden. Tydligen behöver man inte skriva eget papper längre o ha med sig utan skriver ner tankar o liknade tillsammans med BM direkt i datorn. Väldigt smidigt. Gott o slippa alla papper.

Fortfarande dunderförkyld, även om de e lite bättre idag..

• majflickan

Jag har aldrig använt parfymfritt. Sen beror det kanske på om man har alergier i släkten eller itne

• majflickan

Ska kläder tvättas 15 gånger?! innan användning? Ja här blir det bara en. Tvättade inte sonens kläder mer än så o han har då inte tagit något skada.. vad ja vet

• majflickan

Jag tvättade alla kläder en gång när anton var nyfödd o några månader men sen har jag inte brytt mig om o göra det. Gör samma nu, men någon måtta får det va

• majflickan

Jag köpte en BH på hm som visst e mjuk o så blev blev inte sådär jättesnygt. Men får leta efter något annat efter bebisen kommit sen om amningen kommer igång denna gång.

Jag tar nog med ett par ombyten hoppas ju på o åka hem efter ett par dagar. Behövs det mer får sambon ta med sig..

Isa med Flisan skrev 2008-04-03 12:21:21 följande:
    Jag tycker att H&M amningslinnen och bh duger braAppropå kläder, hur många ombyten tänker ni ta med er till BB?
  • majflickan

å vad roligt o gå på Ullared o handla. Men fatta inte hur du orka gå i 8 timmar. ja e helt slut efter 1 timme i affärer=)

Men skulle oxå vilja handla en del saker denna månaden. Men pengarna e typ slut redan. Väntar pengar från försäkringskassan oxå som ja trodde skulle kommit denna månaden men inte...

E lite orolig hur det ska gå sen när man helt går hem på FP e ju många kr varje månad som försvinner.. 

annry skrev 2008-04-05 09:10:36 följande:
    Gjorde Gekås på Ullared igår och traskade runt i 8 timmar. Många fina magar vaggade runt därinne och även massa smått. Fattar bara inte hur folk orkar dra runt sina stackars små barn därinne i flera timmar. En sovande bebis går väl an men småbarn mellan 1-4 har väl inte riktigt den orken. Hittade en del kläder till min dotter i stl 92 men stl 98 fanns det mycket mer av...till hösten kanske. Kläder till en själv är ju ingen idé men köpte några långa bomullströjor. Tyvärr är inte mina tuttar dimensionerade till vanliga storlekar så jag hittade varken BH el baddräkt. Massa prylar blev det iaf tillslut och 4600 kr fattigare, tokont i fötterna och helt slut i huvudet men lycklig ändå Till nya bebisen blev det bara en snuttefilt och en vagnleksak...är ju roligare att handla sedan när man vet vad det är. Flickkläder finns ju en del men blir det en pojk så får shoppingskorna på igen. Från BB vill jag så fort som möjligt och hoppas att allt funkar så vi inte måste stanna längre. Kommer sakna dottern oerhört och hoppas att RS lugnat ner sig så besöksförbudet för syskon försvinner.
  • majflickan
    Bruden1 skrev 2008-04-05 11:42:03 följande:
    Själv är jag inte särskilt oroligt för hur jag ska klara mig på FP, har varit arbetslös aug-jan och stämplade då och då fick jag bara ut 4700 kr i månaden efter skatt!! och det klarade jag mig på, såklart fick sambon betala det mesta. Men det är inte roligt kan jag säga att aldrig kunna unna sig nåt fint eller nåt extra! Sen när jag får FP kommer jag få ut ca 8000 i månaden om jag tar 5 dagar/vecka, men ska försöka klar mig på 3-4 dagar/vecka det första året så att jag kan vara hemma så länge som möjligt! (kanske hoppa in och jobba timmar då och då när barnet är 1,5 år, men det får man ta då, när man vet hur allt känns då ju!)Får 487 kr/dag i FB, stämplingen är 320 kr/dag minus skatt o andra avgifter...
    Får du ut mindre i akassa, än i FP för mig e det precis tvärt om. Men klart kommer ta ut 5 dagar i veckan som det e nu.
    Tycker samtidigt att de vill man ska skaffa barn men ändå kan man inte få ut mer..
    annry skrev 2008-04-05 17:46:13 följande:
    Någon som ska på barnmässan i Göteborg nästa helg? Tänkte ta mig dit och se om det är något att ha. IKEA på hemvägen kanske...gudars jag är shopoholic!
    Ja funderade faktikst lite på den, men när jag såg det kostade så kändes det inte lika lockade. Denna månad e verkligen dålig penga månad.

Sen har jag o sambon tänkt lämna bort lillen till mina föräldrar o ha en heldag själva. Tar nog en sväng längs kusten om vädret tillåter.

Nästa månad fyller ja. Hoppas på mycket pengar=)
  • majflickan

Måste fråga... Har inget minne av detta med Anton..

Var iväg förut o handlade helt plöstligt fick jag stanna upp för jag fick sånt enormt tryck neråt. Blev även lite lätt illamående. Känns bättre nu men trycket e där lite hela tiden. Även lite lätt mensverk. E det bebisen som lagt sig mycket mer neråt eller varför känns det så?

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!