Bruden1 skrev 2008-04-05 11:42:03 följande:
Själv är jag inte särskilt oroligt för hur jag ska klara mig på FP, har varit arbetslös aug-jan och stämplade då och då fick jag bara ut 4700 kr i månaden efter skatt!! och det klarade jag mig på, såklart fick sambon betala det mesta. Men det är inte roligt kan jag säga att aldrig kunna unna sig nåt fint eller nåt extra! Sen när jag får FP kommer jag få ut ca 8000 i månaden om jag tar 5 dagar/vecka, men ska försöka klar mig på 3-4 dagar/vecka det första året så att jag kan vara hemma så länge som möjligt! (kanske hoppa in och jobba timmar då och då när barnet är 1,5 år, men det får man ta då, när man vet hur allt känns då ju!)Får 487 kr/dag i FB, stämplingen är 320 kr/dag minus skatt o andra avgifter...
Får du ut mindre i akassa, än i FP för mig e det precis tvärt om. Men klart kommer ta ut 5 dagar i veckan som det e nu.
Tycker samtidigt att de vill man ska skaffa barn men ändå kan man inte få ut mer..
annry skrev 2008-04-05 17:46:13 följande:
Någon som ska på barnmässan i Göteborg nästa helg? Tänkte ta mig dit och se om det är något att ha. IKEA på hemvägen kanske...gudars jag är shopoholic!
Ja funderade faktikst lite på den, men när jag såg det kostade så kändes det inte lika lockade. Denna månad e verkligen dålig penga månad.
Sen har jag o sambon tänkt lämna bort lillen till mina föräldrar o ha en heldag själva. Tar nog en sväng längs kusten om vädret tillåter.
Nästa månad fyller ja. Hoppas på mycket pengar=)