• Meria

--<@ Karlstad, del VII @>--

Tråden för oss som bor bara en blink från "storstan"...
    Eller i närheten

Välkomna in, gamla som nya!

Här är vi:
    Meria
    - Maria 23år - Loke 061224 - Molkom
    Fragole - 24år - Ella 060822 - lite utanför Karlstad
    Hoppsan06 - Emma 26år - Felix 060811 - Karlstad
    Anna83KD - Anna 24år - Alva 060318 - Karlstad
    ang - Angelica 31år - Tyra 060813, Judith 980424 - Skåre
    FlovesT - 30år - Elliot 070209 - Karlstad
    Hellgren - Malin 24år - Alicia 061114 - Karlstad
    Mamasnest - Jill 30år - Kasper 970429, Kaylin 051213, Emily 070622 - Karlstad
    Sweetlove - Jessica 24år - Oliwer 050415, Melanie 060926 -Karlstad
    svarta malin - Malin 28år - Nellie 060518 - Kil
    Tessekd - Therese 30år - Nellie 060604 - Karlstad
    Maliinka - Malin 27år - Gabriel 060912 - Skåre
    Imra - Carita 29år - Amanda 990622, Gabriel 030403, Martin 040324, Anton 060923 - Karlstad
    VB78 - Veronica 29år - Maxmilian 060608 - Karlstad
    Mariajac - Maria 27år - Molly 000327, Ludvig 051231 - Karlstad
    Annicka74 - Annika 32år - Rebecka 060603 - Karlstad
    TinaZ - Eva-Stina 38år - Karin 060807 - Karlstad
    CK82 - Charlotte 24år - Alexander 050915 - Skåre
    Genie - Victoria 34år - Joel 060903 - Karlstad
    LLN - Lisa 26år - Leo 060424 - Karlstad
    IsasDream - Marie 31år- Linus 970803, Lucas 061106 - Karlstad
    stinawall - Kristina 28år - Gabriel 061223 - Karlstad
    Sunshine81 - Kajsa 25år - Alvin 060808 - Karlstad
    Lyckajones - Lycka 27 år - My 99, Fjodor 05 - Karlstad
    Magic300 - 27år, Väntar på sommaren-2007, Karlstad
    lilyana - Lilyana 23år - Damian 060505 - Karlstad
    räka - Elena 28år - Emma 060316
    U76 - Ella 070111 - Karlstad
    Jen2006 - Jennica 26 år - Filip 070703 - Karlstad
    Sembi - Susanne 29 år - Olivia 061123 - Karlstad
    smz - Sara 28år - Liam 040806, Lisa 070608 - Hammarö
    Trikarn - Lisa 25år - Korall 05, Costas 07 - Karlstad
    Marcupilami - Gunilla - Alexandra (Sandra) 2,5 år
  • Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--
  • ang

Hoppas du mår bättre VB78...

Annars va det hemskt stilla i detta forum...har alla gått i ide *eko*? ....*ler*

själv så har vi alla i familjen varit friska i nästan en vecka och detta är ett rekord sedan november.... vi håller tummarna för att detta är en fortgående trend

hoppas våren kommer snart...

• Trolltrio

ang:härligt att vara friska en hel vecka, inte illa...

Här rullar det på, gör inget annat än ammar o dricker vatten, himmel så törstig man blir av att amma två! Av någon anledning växer de fast vid bröstet så fort det mörknar, o sen bor de där resten av natten. Men så växer de så det knakar oxå.

• VB78
    Trolltrio skrev 2008-04-03 21:23:47 följande:
    ang:härligt att vara friska en hel vecka, inte illa...Här rullar det på, gör inget annat än ammar o dricker vatten, himmel så törstig man blir av att amma två! Av någon anledning växer de fast vid bröstet så fort det mörknar, o sen bor de där resten av natten. Men så växer de så det knakar oxå.
    härligt att höra!!!

Stinawall: kul o ses men att det alltid ska vara på husvisningar
    ska ringa besiktningsmannen i morgon med lite frågor annars ser det väldigt lovande ut
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
  • ang

kul att det är hus på G igen... passar ju bra att få en härlig titt i det sköna vårvädret. LYCKA TILL!

Jag skulle varit tyst igår...friska i en vecka *pyttsan*..idag blir jag hemma me luillan som har hostat en massa i inatt o är snorig o trött....

kan förstå att du är törstig hoppsan..jag tyckte jag var tlrstig me en bebbe.... jag beundrar dig som har två på nätterna...måste hitta energi i lilltårna ibland för att hitta ork me Tyra som vaknar ibland på nätterna....o du som har två!!!

• Fragole

Jag sällar mig till den törstiga lilla skaran av konstant nattammande mamma Nej det är inte så illa egentligen, men nu har våra tjejjer börjat vara vakna väldigt mkt på nätterna... Ella vaknar och gallskriker och inget är bra. Vägrar verkligen att lägga sig ner och slappna av. Och därmed vaknar Freja till ordentligt och skriker och vill tutta. Vilket slutar i magont då hon ju egentligen inte är hungrig och vill absolut inte ha napp på natten... Jag tror vi (vuxna) håller på att gå under av trötthet. HUUUR ska man orka med detta? Jag försöker tänka att det går över, men frågar mej samtidigt NÄR??
    Det verkar iaf bli härlgit väder idag!! *försöker se positivt på tillvaron* Nu är storasyster hos dagmamman så jag ska försöka sova lite *gäsp*.

• ang

stackars er Fragole...... att inte få sova tär verkligen på orken jag träffade ellas dagmamma i parken igår, hon verkar vara jätte mysig. tydligen kommer de ofta hitåt och leker så jag tänkte jag kan hålla utkik om man är hemma. tyra frågar efter ella ibland.

hoppas våren är här för att stanna

• Trolltrio

Igår kväll körde våra gossar verkligen sitt race. Först en vaken o åt länge, när han somnat vaknade nästa. När jag tillslut fått honom att sova gick jag o la mig, hannn precis somna när Felix vaknade med nattskräck- upp o trösta en halvtimme. Tillbaka till sängen, o efter en kvart vaknar den första lillkillen igen... *puh*

Tillslut somnade alla iaf, och vi fick sova två timmar i sträck, inte ofta det händer måste jag säga. Känner mig nästan utvilad!

ang: Typiskt att dte är dax igen, hoppas det går över fort.

Fragole: Ställer mig samma fråga när alla tre krånglar om nätterna. Hur ska man orka? Men faktum är att än så länge är dte inte värre med alla tre än det var med en när Felix var liten.

Härligt väder idag!

• Fragole

ang: ja dagmamman har sagt till oss också att dom ofta går till lekparken där hos er, men hittills så har dom bara vart ute 2ggr när Ella vart där... Känns jättekonstigt att dom inte är ute mer. Men det kanske forhoppningsvis blir mer nu när vädret blir lite behagligare.
    Ella frågar faktiskt efter Tyra också ibland. Jag blir alltid så farshinerad (eller hur det stavas ) av att hon kommer ihåg namn och händelser nu. Så jag tycker att vi borde få till en date med dom små nu snart!

hoppsan: Nej jag kan delvis hålla med om att det inte är mkt värre än när storasyster var färsking . Kvällarna är framförallt väldigt mkt lugnare. Nu är det ju ingen som gallskriker på kvällen iaf. Dom samnar i ganska vettig tid båda två (Ella runt 19.30 och Freja senast 21.) Det är ju SEN cirkusen drar igång här... Freja börjar sina cirkusnummer vid 24-tiden och sen är det hela igång. Fram tills vi är tvugna att gå upp med en otroooligt morgonpigg Ella vid 05.00-tiden. Då har hon (och vi) fått nog av att försöka sova mer.

• VB78

hallååå!!!

(ekar det här inne eller )

antar att ni har bättre saker för er nu när våren snart är här (hoppas vi iallafall)

fika nån dag ute i mariebergsskogen kanske?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
  • Meria

Hej på er!

Blir lite rädd när jag ser sömnbristen en del av er har just nu Fick precis veta i helgen att vi ska få en decemberbebis till Rätt oplanerat, men välkommen för det

Om att vara sjuk, Loke var frisk högst 1 vecka under februari och halva mars. Trodde aldrig stackarn skulle få äta en hel måltid igen. Tog ett tag men nu är han pigg igen och äter som en häst mer eller mindre

♥ Loketok 061224 Lillfräs bf 081209 ♥
Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--