• Meria

--<@ Karlstad, del VII @>--

Tråden för oss som bor bara en blink från "storstan"...
    Eller i närheten

Välkomna in, gamla som nya!

Här är vi:
    Meria
    - Maria 23år - Loke 061224 - Molkom
    Fragole - 24år - Ella 060822 - lite utanför Karlstad
    Hoppsan06 - Emma 26år - Felix 060811 - Karlstad
    Anna83KD - Anna 24år - Alva 060318 - Karlstad
    ang - Angelica 31år - Tyra 060813, Judith 980424 - Skåre
    FlovesT - 30år - Elliot 070209 - Karlstad
    Hellgren - Malin 24år - Alicia 061114 - Karlstad
    Mamasnest - Jill 30år - Kasper 970429, Kaylin 051213, Emily 070622 - Karlstad
    Sweetlove - Jessica 24år - Oliwer 050415, Melanie 060926 -Karlstad
    svarta malin - Malin 28år - Nellie 060518 - Kil
    Tessekd - Therese 30år - Nellie 060604 - Karlstad
    Maliinka - Malin 27år - Gabriel 060912 - Skåre
    Imra - Carita 29år - Amanda 990622, Gabriel 030403, Martin 040324, Anton 060923 - Karlstad
    VB78 - Veronica 29år - Maxmilian 060608 - Karlstad
    Mariajac - Maria 27år - Molly 000327, Ludvig 051231 - Karlstad
    Annicka74 - Annika 32år - Rebecka 060603 - Karlstad
    TinaZ - Eva-Stina 38år - Karin 060807 - Karlstad
    CK82 - Charlotte 24år - Alexander 050915 - Skåre
    Genie - Victoria 34år - Joel 060903 - Karlstad
    LLN - Lisa 26år - Leo 060424 - Karlstad
    IsasDream - Marie 31år- Linus 970803, Lucas 061106 - Karlstad
    stinawall - Kristina 28år - Gabriel 061223 - Karlstad
    Sunshine81 - Kajsa 25år - Alvin 060808 - Karlstad
    Lyckajones - Lycka 27 år - My 99, Fjodor 05 - Karlstad
    Magic300 - 27år, Väntar på sommaren-2007, Karlstad
    lilyana - Lilyana 23år - Damian 060505 - Karlstad
    räka - Elena 28år - Emma 060316
    U76 - Ella 070111 - Karlstad
    Jen2006 - Jennica 26 år - Filip 070703 - Karlstad
    Sembi - Susanne 29 år - Olivia 061123 - Karlstad
    smz - Sara 28år - Liam 040806, Lisa 070608 - Hammarö
    Trikarn - Lisa 25år - Korall 05, Costas 07 - Karlstad
    Marcupilami - Gunilla - Alexandra (Sandra) 2,5 år
  • Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--
  • Fragole

Här var det väldigt lugnt som vanligt...
    Jag har gått och blivit förkyld nu ja.. Lagom roligt Hoppas att barnen klarar sig bara...

Pratade med en väninna igår som har en 1½v bäse och hon sa att när de fick honom så blev de tillsagda att inte träffa barn alls de närmarste 2 veckorna pga RS-viruset som går nu. Det var det ingen som sa när vi fick Freja...*hmm*
    Hoppsa: Var det nån som sa nåt till er?

• Fragole

ja jag stavar som en kratta men man kanske kan förstå vad jag försöker få fram iaf? *skyller på trötthet och amningshormoner*

• Meria
    Fragole: Tack Känns lite kul att få testa på surprise-varianten också. Loke var genomplanerad med äl-test och hela köret. Denna gång var det försenad mens och illamående som gjorde att jag testade Nu hoppas jag att jag får filmvarianten med att vattnet går istället för som sist när de i flera timmar sa till mig att mitt vatten gått, tills en bm sa att den inte alls gjort det och de fick sticka hål Fundersam började fundera på hur liite vatten det är om jag inte känt nåt alls...
    haha, bara jag som inte gled runt på en moppe då
    Låter skumt med rs-varningen. Klart man är försiktig och inte drar hem besökare med förkylda barn i början. Kanske var en lite överbeskyddande bm som sa det?
    ♥ Loketok 0612 & Lillfräs v.6 ♥
  • Kotten81

Meria: Grattis till graviditeten!!

Jag går bara runt och väntar, BF igår....suck. Känner ingenting, möjligtvis att det ilar nedåt bäckenet. Men noll sammandragningar, noll ont någonstans - precis som med Arvid. Vi får väl se vad som händer...

• Mamasnest

Meria: Då ser du till att tima in Lucia den här gången då?! Kaylin är ju född då och Emily på midsommarafton så jag kan också det här med att föda barn på helgdagar. Kasper missade jag med en dag, han föddes dagen före valborg.

Trebarnsmamma på heltid
  • Meria
    Kotten: Tackotack
    hua, övertidsnedräkningen, hoppas bebis inte är allt för ouppfostrad och kommer alldeles för sent! Så jag önskar dig smärta inom den närmsta framtiden

Mamasnest: absolut! Jag är beräknad 9:e nu, så det beror på hur de flyttar mig på ul. Ett tidigare datum så blir det lucia, ett senare så blir det juldan, annandan eller nyårsafton
    Attans, dagen före... Jaja, du kan ju inte få allt
    ♥ Loketok 0612 & Lillfräs v.6 ♥
  • Mamasnest

Meria: Det roliga är att jag verkligen har varit sugen på gravad lax under båda graviditeterna och vad serverar man på patienthotellet runt lucia och midsommar? Folk tror att jag föder barn just då bara pga det. Räcka ut tungan
    Vad har du för spännande anledning?

Trebarnsmamma på heltid
  • Trolltrio

Meria: Stort grattis!

Fragole: Stackare, hoppas barnen klarar sig. Mina små är snvuga båda två, och det är inte så kul.

Man är lite i en bubbla av sömnbrist här nu, mina små äter i snitt varannan timme på nätterna, vilket i praktiken blir varje timme eftersom de nästan alltid är osynkade.
    På måndag börjar sambon jobba oxå, så då blir jag ensam med alla vlddjuren. Lite nervöst faktiskt.

Har lagt upp lite ny abilder på mina små om nån är nyfiken!

Mamasnest: Man får äta gravad lax utan att föda barn oxå vet du väl, du måste inte skaffa fler bara för det

• Fragole

Hoppsan: Nej men hu! Låter inte som en höjdare med så små snuviga... Det verkar faktiskt som om mina klarar sig... Jag är nästan frisk och Ella är inte alls snuvig längre.

Åh! Jag förstår verkligen att du/ni har sömnbrist! Jag tycker att det är jobbigt att inte få sova som man är van, och då äter ändå Freja bara 1 gång/natt! Hoppas att dina små synkar bättre snart!
    Min gubbe har tagit ut 20 halva dagar, och började jobba heltid i onsdags igen, och det var också en liten prövning! Men det går ju. Det måste ju.
    Går storebror på dagis eller har du alla vildbasar hemma samtidigt?

• Fragole

Är det nån som vet var man ska vända sig när man vill donera bröstmjölk nu? Det har varit till avd.11 vet jag, men är det fortfarande dit man ringer?

Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--