• Meria

--<@ Karlstad, del VII @>--

Tråden för oss som bor bara en blink från "storstan"...
    Eller i närheten

Välkomna in, gamla som nya!

Här är vi:
    Meria
    - Maria 23år - Loke 061224 - Molkom
    Fragole - 24år - Ella 060822 - lite utanför Karlstad
    Hoppsan06 - Emma 26år - Felix 060811 - Karlstad
    Anna83KD - Anna 24år - Alva 060318 - Karlstad
    ang - Angelica 31år - Tyra 060813, Judith 980424 - Skåre
    FlovesT - 30år - Elliot 070209 - Karlstad
    Hellgren - Malin 24år - Alicia 061114 - Karlstad
    Mamasnest - Jill 30år - Kasper 970429, Kaylin 051213, Emily 070622 - Karlstad
    Sweetlove - Jessica 24år - Oliwer 050415, Melanie 060926 -Karlstad
    svarta malin - Malin 28år - Nellie 060518 - Kil
    Tessekd - Therese 30år - Nellie 060604 - Karlstad
    Maliinka - Malin 27år - Gabriel 060912 - Skåre
    Imra - Carita 29år - Amanda 990622, Gabriel 030403, Martin 040324, Anton 060923 - Karlstad
    VB78 - Veronica 29år - Maxmilian 060608 - Karlstad
    Mariajac - Maria 27år - Molly 000327, Ludvig 051231 - Karlstad
    Annicka74 - Annika 32år - Rebecka 060603 - Karlstad
    TinaZ - Eva-Stina 38år - Karin 060807 - Karlstad
    CK82 - Charlotte 24år - Alexander 050915 - Skåre
    Genie - Victoria 34år - Joel 060903 - Karlstad
    LLN - Lisa 26år - Leo 060424 - Karlstad
    IsasDream - Marie 31år- Linus 970803, Lucas 061106 - Karlstad
    stinawall - Kristina 28år - Gabriel 061223 - Karlstad
    Sunshine81 - Kajsa 25år - Alvin 060808 - Karlstad
    Lyckajones - Lycka 27 år - My 99, Fjodor 05 - Karlstad
    Magic300 - 27år, Väntar på sommaren-2007, Karlstad
    lilyana - Lilyana 23år - Damian 060505 - Karlstad
    räka - Elena 28år - Emma 060316
    U76 - Ella 070111 - Karlstad
    Jen2006 - Jennica 26 år - Filip 070703 - Karlstad
    Sembi - Susanne 29 år - Olivia 061123 - Karlstad
    smz - Sara 28år - Liam 040806, Lisa 070608 - Hammarö
    Trikarn - Lisa 25år - Korall 05, Costas 07 - Karlstad
    Marcupilami - Gunilla - Alexandra (Sandra) 2,5 år
  • Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--
  • VB78
    Fragole skrev 2008-04-16 16:40:03 följande:
    Meria: Ja som FlovesT säger så är det inga problem att få reda på könet längre. OM det går att se vill säga. När vi var på UL med Freja i magen så gick det inte att se för hon for runt som bara den.... Jag/vi gjorde misstaget att inte tala om direkt att vi ville veta, så jag sa det när hon nästan var klar.... Å då var hon vild i magen... Så säg till direkt.Idag har jag testat att pumpa igen, men det verkar stört omöjligt Tror jag får ge upp. *SUCK* Känns inte värt det...
    tänk inte så mycket när du använder pumpen för då blockerar du "flödet" du måste vara lika avslappnad som när du ammar jag såg på tv mm när jag pumpade såg på alla såpor som fanns känns det som
    det bästa är att försöka låta bli att tänka på pumpen, det är mitt tips!
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
  • Fragole
    VB78 skrev 2008-04-16 17:13:51 följande:
    tänk inte så mycket när du använder pumpen för då blockerar du "flödet" du måste vara lika avslappnad som när du ammar jag såg på tv mm när jag pumpade såg på alla såpor som fanns känns det somdet bästa är att försöka låta bli att tänka på pumpen, det är mitt tips!
    Tack för tipset! Jo jag förstår att det är så det måste gå till... Men det känns som om det är lättare sagt än gjort nu. Har en pytteliten som typ aldrig sover (känns det som) som en lite större som vill vara med och pilla på pumpen hehe. Men det gick iallafall bättre idag när jag försökte. Fast egentligen känns det som om jag mest förlorar på att donera. Kostnaderna som blir av allt plaskande och blaskande med hetvatten/diskmedel + att koka allt + reskostnaden som blir till CSK, blir ganska mkt mer än det jag får. Så vi får se hur det blir...
    Har du också donerat förresten?
  • VB78
    Fragole skrev 2008-04-16 21:06:50 följande:
    Tack för tipset! Jo jag förstår att det är så det måste gå till... Men det känns som om det är lättare sagt än gjort nu. Har en pytteliten som typ aldrig sover (känns det som) som en lite större som vill vara med och pilla på pumpen hehe. Men det gick iallafall bättre idag när jag försökte. Fast egentligen känns det som om jag mest förlorar på att donera. Kostnaderna som blir av allt plaskande och blaskande med hetvatten/diskmedel + att koka allt + reskostnaden som blir till CSK, blir ganska mkt mer än det jag får. Så vi får se hur det blir...Har du också donerat förresten?
    skulle ha gjort det men min amningshjärna tänkte inte på det
    2 veckor efter att jag slutat amma var det en jätte artikel i VF om att dom behövde mjölk typiskt jag som hade hela frysen full (jag hade väldigt mycket mjölk).
    men så är det ibland antar jag, det var ingen som sa nått om det när jag åkte från avd 11 heller kan iofs ha varit pga att jag fick med mig en pump eftersom att amningen krånglade Max fick inte rätt tag förren han var runt 3-4 veckor (blev faktiskt bättre efter att Andreas provade med flaska (man spiller så himla mycket med kopp eller sked tyckte han).
    men skulle inte tveka om vi får ett till barn dvs om jkag får mjölk i överflöd, eftersom att jag har bråkat med pumpen i 3 månader så vet jag ju vad som funkar för mig o inte funkar.

kan säga att det var nog inte vattenkoppor eftersom att dom 2 prickar han fick igårmorse nu är borta....
    ingen direkt feber eller nått mycket mysko.
    han saknar iofs 4 kindtänder så det kanske var nån av dom som poppade upp men han har ju blivit förkyld varje gång han fått tänder och lite lätt diare
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
  • LyckaJones

Kikar in och vill passa på att tipsa om att titta på sin bebis när man pumpar.
    Jag hade svårt att pumpa men när jag satt och tittade på sonen så gick det mycket bättre.

• Fragole

VB78: Va skönt att det inte va vattkoppor då!
    Jag ska iallafall testa det här med pumpningen lite till så får vi se hur det går.
    LyckaJones: Ja jag har också märkt att det går liiite lättare om jag har lillan bredvid mig (fast bara om hon är nöjd) och "mojsar" lite med henne medan pumpen går

• Maliinka

Äääntligen har jag fått en dator! Så nu kan jag hänga med lite mer här igen Fd sambon tog ju med datorn när han flyttade, det var ju trots allt han som var den värsta databörden av oss

Grattis till pluss och husköp!

Gabriel har varit sjuk hela veckan med feber och hosta, nu har febern gått ner väsentligt men hostan har blivit värre

Nu måste jag ut och surfa runt lite

• Trikarn
    Svar på #346
    Här har det varit feber, hosta, asmta, krupp o nu ögoninflammation...vi har mörka ringar under ögonen alla 3 o ser ut som levande spöken..vi behöver SOL!!!!
    och sömn....mycket sömn!!

Har bytt rum nu med barnen så att de får det stora rummet, de är juh 2 som behöver utrymme att leka på, samt nu sover båda i det rummet, störtskönt men mkt oro oxå eftersom jag nuligger o lyssnar efter Costas anding hela tiden.....
  • Trikarn
    Svar på #348
    Jaop,fast då blir jag ännu nojjigare..
  • Maliinka

Aj då Själv vaknar jag av knäppet när det sätts på, så jag kan ha på lägsta volym men hör ändå när han vaknar... Jättesmidigt

Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--