Wannabe Pregnant skrev 2008-02-11 14:25:02 följande:
Och _vad_ säger att den sidan du länkar till är mera objektiva fakta? En privatperson som har en hemsida och piercingstudio skulle alltså kunna mer än hudläkare?De smyckena som kommer från Blomdahls är säkra ur allergisynpunkt. Jag piercade öronen för 27 år sen (med pistol redan på den tiden) Jag började bli känslig mot de flesta örhängen, även i äkta guld och har därför inte använt örhängen på många år, tills för ett tag sen då jag köpte titanörhängen från Blomdahls. Av dem har jag inte haft några som helst besvär och jag har dem i dag som natt.Vilka örhängen är INTE svåra att rengöra utan att ta av? Jag har inte ett enda par örhängen som inte har bakstycken som är krångliga att rengöra. När du fick besvär av din piercing kanske det berodde på att du var där och pillade alldeles för mycket med smutsiga händer?
Som sagt är han både piercer sen många år, och sjuksköterska. Du kan gå in på vilket piercing forum som helst och diskutera detta, alla kommer säga samma sak. Eller kanska gå in på en studio och fråga hur många med skjutna hål dom har fått hjälpa.
Ur allergi synpunkt är de absolut bra, men inte bättre än vilket annat Titansmycke som helst (som ALLA piercare måste ha som första smycke enligt nya EU regler)
De man får hos riktiga piercare är INTE svåra att rengöra eftersom att de antingen är en ring som låses med en kula, eller en stav som även den har en kula som lås. De gör att de är MYCKE lättare att tvätta, finns ingenstans där bakterier kan samlas, och har man ring kan man dessutom tvätta hålet invändigt mycke smidigare.
Jag kan tillräckligt för att veta vad hur man ska ta hand om piercingar. Självklart kan man ha tur med pistol och otur med kanyl. MEN om man ska ge sej på att låta sina barn göra hål, anser JAG att man ska ta de till de säkraste och bästa stället man kan.
Jag skulle aldrig lita på någon som gått en kvällskurs hos blomdahls och inte ens kan svara på smyckernas tjocklek, olika andra material eller diskutera olika rengöringar (jag har varit inne och pratat med fleera pistol"piercare") framför de som gått som lärling i minst ett år för att lära sej de på riktigt.
Sen kan man ju bara tänka på att alla som har piercing som huvud/ända affärsverksamhet använder nålar, medan alla som egentligen är frisörer, säljer andra smycken använder sej av pistoler. Därför att de som har mest kunskap, de som verkligen är intresserade av just piercing vet att kanyler alltid är att föredra. ÄVEN om just öratsmjukdelar knappast är livsfarligt att sjukta hål i, så är de inte de säkraste, skonsamaset eller smärtfriaste allternativet.