• Anonym (Ledsen)

Män och bröst!

Sähär ligger det till hos oss.

Min sambo har sagt till mig vid ett flertal tillfällen att ser han på en kvinna så tittar han alltid in brösten först. Han är besatt utav bröst och går han på krogen så ser han bara bröst!
    Han har en väldigt stor filmsamling och kan säga i vilken film som vilken tjej visar brösten. Även att han gillar och sitta på internet och titta på tjejers bröst.

Detta har sårat mig och jag kan inte alls med det. Är alla killar såhär?
    Åt mig tittar han inte ens... Vi är rätt så unga båda två och har bott tillsammans i 1 ½ år och väntar nu vårt första barn ihop!
    Jag kan inte sitta och titta på en film med honom om det nu kommer upp bröst, då går jag.
    Uscha.. är det någon som förstår? Eller tycker ni bara jag är dum??

• Svar på tråden Män och bröst!
  • Hillbillie

Jag tror att de flesta män tycker om att se kvinnobröst. En del är kanske mer fixerade än andra...men inte många män skulle säga det så öppet till sina flickvänner. Det är lätt att känna sig sårad förstås, så du är inte alls dum....men jag tror inte att hans bröstfixering står för att han är intresserad av själva tjejerna.

De flesta vill ju trots allt helst av allt ha ett riktigt förhållande med en kvinna de älskar, och då är andra kvinnors bröst inte viktiga...Däremot kan man ju ändå vara fascinerad av kvinnobröst i största allmänhet. Det är minsann inget som är förbehållet 12-åringar. En del män gillar rumpor, andra ögon eller munnar, och andra - bröst.
    Det kanske finns nån del på manskroppen som du själv tycker är attraktivt? T ex hår på bröstet, kraftiga muskulösa underarmar, liten fast stjärt eller något annat...? Inte betyder väl det att din man har anledning att känna sig ledsen om han inte är perfekt på det området? Det har ju inget att göra med dina känslor till honom egentligen...bara lite ögongodis.

• Jan H

Bröst är fint, men fint är inte lika med stort. Bara för någon har gigantiska bröst är hon inte fin. En tjej som är stolt för sin a-kupa och framhäver det hon har kan vara lika sexig som någon med ett nummer större.

Det allra viktigaste är ögonen och personen bakom....

• Anonym

Min karl är helt besatt av rumpor. Han kollar på dom äverallt så jag vet vad du går igenom... Men jag ger igen, kommenterar killars rumpor och annat. Då brukar han lugna ner sig några dagar, men en del är bara så. Det är ju inte som om de skulle vara otrogna bara för att de gillar att titta...

• Moch

Ok, han där låter lite väl fixerad. Men den kille som inte kollar in bröst, finns nog inte. Oavsett läggning etc etc... men han lät mer sjukt fixerad av dom..hehe

• Locket på

Jag är kille och måste medge att jag kollat nog på brösten först.

Jag är ingen fjortis heller för den delen.

Den dag jag slutar titta på brösten först så kommer jag gå i sexuell pension.

Dock kan man ju inte välja partner efter brösten, det är mycket annat som spelar roll givetvis, men ett par sjysta bröst (stora) sätter fart på mina sexuella fantasier.

ABSOLUT inget fel med detta, och heller inget ovanligt hos killar.

Dock behöver man ju inte prata om detta med sin resp.
    En mogen man har vett att låta bli att förmedla detta till sin tjej, en omogen ung kille gör oftast fel och talar om detta för sin tjej. Tack och lov så växer man upp och lär sig var man "får" berätta och vad man bör låta bli att berätta. =)

• Anonym (Q33)

Min sambo är också tuttfixerad, och min bästa vän (kille) är likadan. Jag skrattar mest åt det och låter honom hållas. Det är nog rätt vanligt att killar är fascinerade av bröst. Men som nån annan sa så är det nog inte många som erkänner för sina tjejer att de kollar in tuttarna först...

• Locket på

Brösten är en av de saker som verkligen skiljer oss killar mot tjejer, tro fan att de lockar.

The bigger the better.

Men en man håller tyst om detta, han vet att risken för en sådan reaktion som TS får är stor.
    Men som sagt, det är något som vi män lär oss efter några relationer, man lär sig vad man ska säga och vad man absolut inte ska säga.

• Anonym (Q33)

Locket på skrev 2008-02-11 22:10:03 följande:

Brösten är en av de saker som verkligen skiljer oss killar mot tjejer, tro fan att de lockar.The bigger the better.Men en man håller tyst om detta, han vet att risken för en sådan reaktion som TS får är stor.Men som sagt, det är något som vi män lär oss efter några relationer, man lär sig vad man ska säga och vad man absolut inte ska säga.
    Visst, och sen träffar ni nån som jag, som vet att ni blåljuger.
    Det tog flera år för mig att få min sambo att fatta att det är ok för mig att han tittar på tuttar, porrsurfar och vill sätta på andra.
  • Åsa

Jag tror säkert det finns många killar som har hang-ups på just bröst, men det verkar rejält omoget att hålla på och kommentera det till partnern.

• Locket på

Men smarta män håller ändå tyst om detta trots stora påtryckningar, för vi vet risken är stor att vi får äta upp en sådan här sak även flera år efter händelsen.

Vi män vet mer om er kvinnor än vad ni tror. Dock krävs det några förhållanden och en del misstag.

Anonym (Q33) skrev 2008-02-11 22:13:21 följande:

Locket på skrev 2008-02-11 22:10:03 följande:
    Visst, och sen träffar ni nån som jag, som vet att ni blåljuger. Det tog flera år för mig att få min sambo att fatta att det är ok för mig att han tittar på tuttar, porrsurfar och vill sätta på andra.
  • Anonym

Min sambo har aldrig någonsin kommenterat att nån annan är snygg eller så, aldrig kommenterat en rumpa eller bröst. Om jag frågar vad han tycker vill han inget säga heller, men jag är ju inte dummare än att jag fattar att han ibland gillar det han ser...och att han kollar på andra, men han sköter det diskret, klart jag ser det ibland...men detta är ok så länge han inte avstår från mej, mina bröst o min rumpa som han är helt tokig i och sålänge han inte går runt och dreglar öppet...Klart att jag kollar om jag ser nåt riktigt fint oxå!!

• Neko

Nej alla killar är inte så där fixerade av bröst, men vissa är det nog, vissa är fixerade av en annan kroppsdel eller egenskap och vissa är inte fixerade av något alls :) Samma med tjejer ju. Personligen kan jag säga i vilka filmer och när som två killar verkade gilla varann/gjorde något sexuellt eftersom jag tänder jättemycket på det. Det innebär inte att jag gillar min sambo sämre för det :D Och det hade varit tråkigt att inte kunna diskutera denna fixering med min sambo för jag vill ju prata om det :D Men han tycker det är helt okej och blir inte svartsjuk :) Tror säkert att din kille tycker bäst om just dina bröst.

Svar på tråden Män och bröst!