~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
Gomorron!
Och Tack Kajsan för att du skickade mig din nya tråd!
Isak har gått med J till dagis och jag har fått en frukost i lugn och ro. Det hör inte till vardagligheterna, oftast sitter jag och trugar en nej-sägande två-åring och kastar i mig lite frukost under tiden, men imorse sa J att han kunde ta honom och nu sitter jag och lyssnar på en skiva som JAG har valt alldeles själv (dvs INTE "Lilla kotten sjunger", "Klapp och klang", eller "Mamma Mu"
)
Jag har åkt på en förkylning. Igen. Så trist. Hoppas verkligen att barnet i magen mår bra, trots att jag har haft virusförkylningar i mer än en tredjedel av graviditeten.
Just nu tror jag att det blir en pojke. Enligt den kinesiska kalendern här på FL så blir det en pojke. Det stämde på Isak.
Hur är det med er? Har den stämt?
Igår tog vi ner skötbordet och monterade det. Nu saknar vi spjälsäng, eftersom Isak ännu sover i sin. Dessutom vet jag inte riktigt hur vi gör med vagn. Den vagnen Isak hade (en Brio Nova Sportline -05) är helt funktionsduglig, MEN sufletten har blivit så väldigt solblekt av alla våra promenader i solsken
att den ser skruttig ut.
"Vintersakerna" (hårdliften, som Isak hade december-mars och åkpåsen som han hade vintern därpå) har rätt färger, men själva sufletten ser så blaskig ut. Så har jag fått låna min syrras sittdel till vagnen som är en Brio Nova Classic -03 och ser alldeles ny ut och hoppades att det skulle gå att montera den på vårt chassi, eftersom hennes chassi är så utslitet efter två barn och många promenader med ett-åring och en tre-åring på ståbräda plus några matkassar...
Men då visar det sig att Classic-vagnen saknar klick-in system och inte är vändbar, så den passar inte på vårt chassi.
Så endera får jag ha syrrans vagn som SER snygg ut, men är värdelös att köra, eller så får jag ha våran som är jättebra att köra, men ser ut som skrutt... Har fått tips här på FL om textilsprayfärg, få se om det kan vara något.
Sen behöver vi nytt babyskydd, eftersom vi sålde vårt gamla efter Isak.
Ja, som ni hör, jag boar.
Ha det fint! Kram!