~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
Vinkar också till Bella och tycker att du ska komma in hit och skriva lite!
Själv är jag lite låg idag. Det var förvärkar inatt och stökigt. Jag kände att det var klokast att gå och lägga mig, så direkt efter Let´s Dance igår gick jag och lade mig. "Jag kommer snart." sa J och jag lämnade lampan på och somnade. När jag vaknar vid ett kommer han ner och har druckit en halv flaska vin. Hur tänker han då?
Blev så lessen och besviken. Hallå, det kan vara dags närsomhelst nu och jag sa förra veckan att nu får du inte dricka vin eller öl förrän efter förlossningen. Jag frågade hur han hade tänkt med Bb om vi skulle behöva åka in nu ikväll. Då svarar han dumt att "Jag tänkte inte att vi skulle åka in ikväll." Nähä.
Nu styr ju inte jag över det. Blir så besviken. Lessen. Såklart hade det ordnat sig med taxi, men det är bristen på omtanke. Samt att lova runt och håla tunt, som gör mig lessen. Dessutom brukar vi inte dricka mycket vin, så det är väl jäkligt dum tajming att dra i sig en halv flaska vin nu, i vecka 40. Okej, jag är kittslig och höggravid, men jag tycker i alla fall att jag har rätt. Eller? Särskilt som han själv spådde att bäbisen skulle komma nu i helgen. Hur tänker man?
i alla fall är jag på bättringsvägen i min förkylning och siktar in mig på påskhelgen. Bella tror 24:e. Jag hoppas att bäbisen kommer innan påsken är över, hur som helst.
Äter ni någon särskild mat på påsken? Lax? Lamm? Jo, ägg förstås. Men i övrigt? Jag har ingen aning om vi ska hitta på något, men tycker att det vore trevligt att starta upp lite påsktraditioner. Tips tages emot tacksamt. Och visst är det väl på skärtorsdagen som påskkärringarna åker till Blåkulla?
Trevlig helg! Kram!