prematurträff tråd 4
startar då en ny tråd för våran lilla grupp. kan ju inte sluta nu när vi har haft tre tidigare.
startar då en ny tråd för våran lilla grupp. kan ju inte sluta nu när vi har haft tre tidigare.
Vi har det bra just nu! Edvin är hemma hela dagarna med sin pappa och njuter av livet innan allvaret med förskolan börjar i april!
Min man sa för någon dag sedan att han tyckte att han var lite i underläge jämfört med mig, för jag lät Edvin hjälpa till med så mycket, jag involverar honom i det mesta (städning, tvätt, laga mat, hämta saker, o.s.v.). Han ser hur mycket Edvin uppskattar att få hjälpa till med saker.
Då var jag tvungen att säga till honom att han gör ju så mycket annat med Edvin, det är ju med pappsen som han är ute och skottar snö, åker snow-racer, snickrar, bakar och mycket annat! Dessutom så får ju Edvin hjälpa till med många av de vardagliga sysslorna dagtid med pappa också, det är bara det att min man inte märker det själv!
Jag tycker det är bra att mamman och pappan gör olika saker med sitt barn (inte bra om det bara blir köns-stereotypt), det utvecklar ju barnet och visar på att människor är olika!
Min man köpte mitt snack och kände sig faktiskt lite bättre till mods efter det
!
Hoppas alla har det bra o alla börjar friskna till nu.
Hoppas ni får en bra helg allihop.
Tänkte höra om ni vill köra en träff?
Förslag Lördagen 29:e mars
Vi brukar träffas ganska så centralt så alla kan komma.
Hallå där alla glada! Här händer det inte mkt!
Hur är det med er alla? Jag tänkte ju som sagt ha kalas för Liam Lördag 15/3 och ni som vill komma är hjärtligt välkommna och ni kan väl skriva in er på en liten lista så jag kan inboxa de som kommer min adress?
LIAM 2 ÅR KALAS: Hemma hos oss 15/3 kl 13.00 Välkommna!
Pamela & Liam (Såklart
)
LIAM 2 ÅR KALAS: Hemma hos oss 15/3 kl 13.00 Välkommna!
Pamela & Liam (Såklart )
Elisabeth & Felix
Skulle gärna oxå komma men min pappas fru fyller 60 år så vi är i Västerås hela helgen
hej alla!
idag är det många tankar i mitt huvud, det är idag exakt 2 år sen jag blev inlagd på Antenatalen då de hade konstaterat att jag hade HF. Nu väntade 3 dagars ångest och orolighet.
Jag och K har suttit i veckan och pratat mycket om den här tiden, jag kan exakt datum och klockslag på allt 2 veckor innan Linn föddes och efter det är det många luckor då jag mådde dåligt som sambon har fått fylla i. Vi kollade på kort från Neo och jag har nog förträngt hur lite hon eg var. Jag höll i en liten 3 veckors bebis för ett par veckor sedan och hon var såååå liten trots att hon vägde närmare 4,5 kg (som f.ö Emma vägde när hon föddes
) och det går ju inte att fatta att Linn vägde hela 3 kg mindre... Helskum känsla!
Nu är ju vi så innerligt glada att allt har gått bra men som ni vet så är det inte alltid så lätt att tänka så. För mig är det en bearbetning att få gå igenom och prata om allt och det blir ju extra starkt när årsdagen närmar sig
Jag kan inte fatta att Linn blir 2 år på torsdag
Sådär nu har jag fått skriva av mig lite
Ha en bra dag!
Kramar