Inlägg från: Petit Coeur |Visa alla inlägg
  • Petit Coeur

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

Idag, ingenting. Hoppas att det kan förbli så. Ev. 120 kr för ett par nya badbyxor till lillan på babysimmet. Hoppas att hon vuxit i de vi fått i julklapp så slipper vi det...

Igår, över 2000 på ICA, brr... Men nu är skåp och frys fyllda till max! Handlade väl i en 2 timmar. ICA är för en småbarnsmorsa vad NK är för övriga, haha! Man är lättroad då man står och omsorgsfullt väljer nappar och barngröt. En hårtoning till mig själv åkte med också.

• Petit Coeur

Nu ljög jag ju. Jag har beställt prover på mineral-makeup idag så 49 kr har jag gjort av med!

• Petit Coeur

Juice84: På www.hhcosmetics.se
    Hoppas att de är bra! Känns onödigt att beställa en hel burk om man sedn inte tycker det funkar. Men här får man beställa 10 prover för 49 spänn!

• Petit Coeur

Juice:Ja 45 kanske det var? Hur som helst fick jag mina prover redan idag! Snabbt! Jättebra verkar de!

Annars har jag haft en extremt lyckad shopping idag! Har handlat lite till lillans nästa storlek och har köpt ALLT till rabatterat pris. Är helt nöjd! Brukade aldrig använda rabattlappar förr, glömde dem jämt men nu som mammaledig så har jag blivit mycket mer medveten om hur mkt (läs lite) penagar jag har. Shoppade enl. följande:

2pack vita strumpbyxor och rosa långärmad body på HM= 47.50 (hade rabattcheck på 100

Grön tunika och pyjamas på Lindex=55.50 styck (hade 2 rabattkuponger på 30% vardera)

Långärmad randig body på PoP=87:- (hade halva priset på valfri body)

Svarta leggings och mönstrad tunika på KappAhl= 112 kr (hade 25% rabatt efetrsom jag registrerade mig som medlem.

Har 50kr på Åhléns med men det ska jag köpa ngt alldeles onödigt till mig själv tror jag! Stod och tallade på mineralsminket men orkade inte prova alla nyanser eftersom jag var så hungrig :).
    Snacka lyckad shopping!

Sen att typ 16000 gått till räkningar och 4000 till ICAkortet vill jag helst förtränga... CSN-månad- BLÄ!

• Petit Coeur

Just det! Sambon har köpt 2 ekskivor på Hornbach med. Typ 300 spänn. Ska bli en fin hylla till spegeln och ett badrumsskåp till moi! :-

• Petit Coeur

Igår: 220 kr på tapas och 2 glas vin med en kompis. Såå gott och välförtjänt för 2 trötta småbarnsmorsor. Det var så skönt att vara barnfri! Självklart pratade vi om våra barn hela kvällen. Och visade kort på dem på mobilerna. Och ojade oss över tvåmånadersbebisen i sällskapet bredvid oss. Men ändå!

10 kr på lakritsnappar på vägen hem.

Sambon köpte en roller på Hornbach men det kan inte ha gått på många kronor om det inte följde med lite andra gubbleksaker också. Män och Hornbach...

Idag: 168 kr på p-piller (let the fun begin! Tycker annars att en sexmånaders är ett ganska bra preventivmedel...)
    Ca 100 kr på barnmatsburkar, bananer och en tomatsås med vitlök till min färska pasta, mums! ( ICA Maxi)

• Petit Coeur

Lost in universe: Men det kan aldrig bli FÖR mycket choklad! Eller som ordspråket säger: "Det ända som är bättre än en riktigt god vän, det är en riktigt god vän med choklad"!

• Petit Coeur

Blir nog bara 20 kr på spårvagn idag men eftersom jag har 100-kort så har jag ju redan betalat för det. Blir en promenix med barnvagnen till kompisen. Tar med en hembakad banankaka och blir bjuden på middag och tar sen vagnen hem då. Billig fredagkväll minsann! Sambon ska dock ut och dricka öl så det jämnar nog ut sig är jag rädd... :)

• Petit Coeur

Igår: Spårvagn ToR 40 men det var ju på 100-kortet som jag redan köpt så egentligen ingenting... Sambon käkade fish and chips och drack öl med grabbarna så där gick det 2oo ung.

Idag: Intäde badhuset: 50 kr
    Lunch på stan 100 kr
    Ska på middag ikväll så kompsarna vi ska dit med får pengar för en flaska vin till värdparet. 50 kr kanske?
    Över lag har det vari en billig helg!

• Petit Coeur

Kom på attjag ju köpte tuggummi, chokladbit och fralla på badhuset igår=30kr.
    Idag har jag inte varit utanför dörren än men sambon är och gör en runda på IKEA ,ICA, Jula och Hornbach. Lite fix till hemmet, fika till svärisarna, en extrasäng mm... Får väl se vad det landar på.

Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2