hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2
ca 180 på Ica. Barngröt, pålägg, bröd, ägg... Att det inte kan gå en enda dag utan att plånboken åker fram... suck...
ca 180 på Ica. Barngröt, pålägg, bröd, ägg... Att det inte kan gå en enda dag utan att plånboken åker fram... suck...
Sambon har spenderat ca 80 kr på ICA. Knäckebröd, barnmat och mjölk... Därmed sprack målet att klara maten på 4000 spänn den här månaden. Själv har jag suttit inne med lillan och surat och ätit gamla pepparkakor jag hittade i skafferiet. Ingen lust att gå ut i snö och blåst så inte en krona har spenderats för min del.
100-kort till spårvagnen- 100 kr
ögoncrème- 240 (egentligen 300 men hade 20 % rabatt)
duschcrème- 0 kr (50 kr rabatt)
fika ca 65
apoteket- ca 60
450 kr drygt
30 kr för en baguette med tonfiskröra. Sambon ska till kiropraktorn senare med sin trasiga rygg så ca 300kr till (har halva priset).
Blev ca 30 kr till igår då jag var tvungen att ringa sambon och be honom köpa med choklad efter besöket hos kiropraktorn. Absolut nödvändigt...
Får väl se vad det landar på idag. det ska inhandlas en micro, barnstol och säkert lite smått... Påskhelgen blir dock billig matmässigt. Är bortbjudna både fredag och lördag.
Inte riktigt koll på vad det kan ha hamnat på idag...
Jag har köpt: frukt och grönt i grönsaksaffären ca 55 kr
kexchoklad, lakritsgodis, mammatidning, gräddfil och dipp på konsum: ca 75 kr
Sambon har köpt:
Micro 1300 kr
sushi till mig: ca 70?
barnstol IKEA ca 200 (men den ska transporteras hem till mormor som "barnbarnsstol" så den slipper vi betala...)
TWIXrör på IKEA ??kr
Tennisbollar 60 kr (håller på och tvättar duntäcket som lillan kissat på)
Sen ska sambon köpa sig en pizza med.
Vilken hälsosam dag. Not.
Närmare 2000 då. Brr...
jenni ellie: Jag har gjort precis samma sak. Men jag kom hem med Gucci Envy Me istället för kräftor.
fredags: ca 140 på Mc Donalds
lördag: 0 kr
söndag: runt 200 på sushi och kebab (slarv, slarv, slarv med maten när man är ledig!)
idag: ca 1600 på ICA Kvantum
Noll och ingenting! Förutom en hel hög med räkningar då *förtränga*
Jo förresten! 2 wienerbröd och en ask Läkerol=28 kr
165.50 på ICA Kvantum, 2 paket blöjor och 2 badoljor. 115 spänn i rabatt, inte illa!
Sambon är hos kiroprakotorn och blir misshandlad så ca 300 där.
Bidde en bag in box igår för 180 kr med. Ibland behöver man gotta till det en vanlig onsdag med vin, god mat och ett hångel i soffan! :)
Sen pockar lilla tösen på uppmärksamhet så så mycket mer än så blir det inte.
0 kr idag
Får uppdatera: Sambon har köpt golvlack för 200 kr.
ca 200 kr på ICA Kvantum. Mys till kvällen, grädde till lunchpannkakorna , barnmat och lite komplettering till lunchen imorgon.
450 eller var det 550? för synunsersökning för linser (trååkiga pengar...)
36 kr smågodis
ca 150 för 2 mackor samt en öl till sambon på Condecco
48 kr på Konsum, fil, mjölk och müsli.