Inlägg från: jennie ellie |Visa alla inlägg
  • jennie ellie

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

Klippt mig 1600 kr och köpt 6 st stora krukor med påskliljor 300, laxfile bit 113 kr och kall örtagårds sås 20 kr. Bröd, tandtråd, winerbröd och 10 burkar cola 141 kr

• jennie ellie

Klipp och slingor kostar det hos min frisör
    rött och guld skrev 2008-03-05 01:49:11 följande:

jennie ellie skrev 2008-03-04 16:55:00 följande:
    klippt dig för 1600kr? vad gjorde du då??
  • jennie ellie

Här finns billiga om man vill ha det men det är inget jag är ute efter

Linny skrev 2008-03-05 10:09:29 följande:
    Toppen med en 0-kronedag Ja, här finns det inte såna billiga frisörer. Däremot dyrare. Jag går till en av dem som inte är så dyra och ändå...
  • jennie ellie

Dit jag går är ett av de dyraste ställena i stan så vi har inte så hippa kändis frisörer som i Stockholm, tur för mig för då hade jag velat gå dit jag med...

Linny skrev 2008-03-05 18:55:15 följande:
    Nej, jag förstår. Ibland är det ju faktiskt så att de billigare är billigare av en anledning Det jag menade är att det finns så pass dyra här att det kan kosta 3000 bara att klippa sig.. Ska du sedan färga och slinga kan du säkert få lägga ut det tredubbla. I jämförelse med det går jag till en relativt billig som "bara" tar ca 1500 för slingor och klippning. Finns en del som kanske bara tar en tusing men de ställena vågar jag knappt gå till (obs! de jag har sett med de priserna häromkring är typ gamla herrfrisörer som aldrig klipper kvinnor..)Idag blev det:hudkräm 300Burger King 159Bok på bokrea 150609 totalt
  • jennie ellie

Ja det hade jag glatt betalat för, lätt ytlighetsvarning här...

Linny skrev 2008-03-05 19:03:07 följande:
    Nja, det har jag aldrig varit så sugen på faktiskt. Tror inte det blir så hemskt stor skillnad mot om man går till en riktigt bra "vanlig" frisör. Det är nog mer kändisfaktorn man betalar för
  • jennie ellie

Handlat gott till kvällen, mat filmer godis mm allt som allt 1310 kr

• jennie ellie

80 kr extra lördagsgodis då jag är förkyld och suttit vid datorn heela dagen, dottern har byggt koja med granntösen utanför i ett träd och nu väntar vi på Carola

• jennie ellie

Jag har nog alrig köpt en matvara för att det var extrapris eller ett billigare alternativ, jag köper alltid mina vanliga märken på burkar och flingor mm. Älskar delikatesser och köper alltid det jag är sugen på så nej det blir inte mycket Willys här, kanske en gång/2år. En st "normal" matkasse ligger på 800 för mig.

• jennie ellie

Mat till helgen 1787 kr, godis 188.50, tre hyr filmer till dottern 120 kr och tankat för 900

• jennie ellie

Jaha, ytterligare 540 kr i fiskbilen

Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2