-
Glömde ju, 58,50 för ett stödbandage till handleden.Jennie med ie skrev 2008-03-10 17:12:39 följande:122 kr för lite nya blommor, tog en sväng på torget..
-
Men allvarligt, jämför ni priser på antalet matkassar med ospecificerat innehåll? Det har ju såklart att göra med vad man fyller dem med.
-
Det hade du inte skrivit när jag började skriva mittFiffis skrev 2008-03-11 14:26:12 följande:Jnnie med ie skrev 2008-03-11 14:24:45 följande: Nej jag sa ju det att det beror ju på vad man köper!
Och det är ju fler än du här..
-
Jag håller med dig, spara så mycket pengar som möjligt är liksom inte allt här i livet. Inte i mitt i alla fallLinny skrev 2008-03-11 14:26:15 följande:Har kollat din blogg men kan inte riktigt tänka mig att leva så när jag inte absolut måste, tyvärr
Vi handlar relativt billigt eftersom vi gör det mesta från grunden, gör storkok osv, men vi tar inte det vi tycker är mindre gott bara för att det är billigare eller väljer bort vissa middagar och livsmedel för att de är för dyra osv. Vi handlar smart utan att handla "snålt". Samtidigt som vi vet att OM vi hade behövt hade vi kunnat minska matkostnaden mer minst 500 kr/mpnad, kanske upp emot 1000.
Dock tycker jag Euroshoppers majskorn är helt OK -
Det är billigt. Och tycker man att de är de godaste och inte vill göra egna osv så är det klart det smarta valet att köpa dem.rött och guld skrev 2008-03-11 14:36:42 följande:Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:33:44 följande: ok, då får jag fråga dig:är 48st 90grams hamburgare för 109kr billigt eller snålt?vi köpte nämligen en sådan låda idag på coop.
Själva hade vi dock, eller snarare maken för jag äter inte kött, köpt färs och gjort egna burgare godare och nyttigare även om det kostat mer pengar. -
Jag har råd att handla på andra ställenCornellia skrev 2008-03-11 14:36:55 följande:Har man råd att handla på andra ställen så förstår jag att man väljer det.
men handlar ändå ganska ofta på Willys. Jag gillar t ex deras frukt- och gröntavdelning mycket, deras stora utbud av nötter, torkad frukt osv..... Mest handlar jag nog fortfarande på ICA Maxi däremot.
-
Linny skrev 2008-03-11 14:41:37 följande: Nu har vi turen att ha en väldigt god ekonomi som gör att vi kan spara stora summor varje månad och ändå lägga kanske 9000 på mat per månad. Tror säkert vi kunde sänka det till åtminstone hälften om det behövdes. Nu väljer vi dock att lyxa och äta det vi är sugna på och kanske lite annorlunda råvaror Jag erkänner att vi sällan handlar smart alls. Vi skulle kunna åka iväg till billigare affärer men ibland är vi helt enkelt för lata (eller osmarta) så då går vi bara ner till vår lilla icaaffär och handlar. Är absolut impad av er som tänker till lite extra och som kanske inte är lika styrd av vad ni är sugna på just nu utan tittar lite mer på vad som är billigt just dåFast det gör vi ju
Som jag sa vi väljer inte bort saker vi är sugna på till förmån för nåt billigare som vi INTE är sugna på
Fast några 9000 är vi definitivt inte uppe i och det hade vi nog inte hamnat på även om vi haft löner tredubbla de nuvarande *s* Det är inte VI liksom....
-
Generellt tycker jag också det. Det styrs nog både av smaklökarna och tankesättet liksomSqti skrev 2008-03-11 14:41:47 följande:håller med. men sen tycker jag att hemgjord mat är godare än halvfabrikat. detta var inte menat som nåt påhopp på någon!
-
Och till skillnad från dig skulle jag inte drömma om att kritisera det valet bara för att jag gjort annorlunda.rött och guld skrev 2008-03-12 02:22:38 följande:vi har alltid gjort egna, så nu ville vi lyxa till det med att köpa.
-
Jag skiter i var/hur DU handlar... mitt inlägg handlade inte om dig utan om mig/oss.rött och guld skrev 2008-03-12 02:24:02 följande:Jnnie med ie skrev 2008-03-11 14:41:41 följande: klart man har råd att handla på andra ställen,men jag vill ha annat än bara mat för min lön oxå.
-
Inte så konstigt om man har inställningen att det är onormalt att tala sanning på nätetLinny skrev 2008-03-12 06:57:05 följande:Men vet du, rött o guld har fått för sig att jag är fejk och hittar på allt.
-
Igår handlade jag lite påskgrejer, jeans + t-shirt till sonen, bröd, yoghurt och lite annan mat samt 3 burkar läsk. Summerar till ca 450 kr.
-
Och äter ute ofta osv.majlinsa skrev 2008-03-12 09:07:51 följande:det beror väl på vad dom äter? kanske äter de oxfile lite då och då.. eller köper över disk osv..
-
Maskindiskmedel, skvallerblaska, ett litet papperspåskägg och lite godis. 65 spänn.
-
Lite ekologiskt och veganskt för ca 150 spänn. Byxor till sonen, RisiFrutti, lite pyssel- och pyntgrejor och lite övrig mat för ca 350 spänn.
-
2x50 servetter. Fika till sonen imorgon, de ska ha påskkalas. Vindruvor. Pepsi Max. Godis. 3-pack Festis. Ca 150 kr. Ihop med dagens tidigare inköp hamnar jag på 650 kr.
-
Idag hämtar jag ut mina nya glasögon för 4½ tusen. Jag delbetalar dock, men det är vad de kostar...
-
Mat tills ikväll, ca 400 spänn. Bowlingmatch + dricka 80 kr.
-
I går smörgåstårtingredienser, frukt och grönt och pommes för ca 150 spänn.
I dag noll kronor.
-
2 olika set med ytterkläder till sonen, 39 kr/styck
Diverse smycken till mig på Glitter, ca 150 spänn. Ny bowlingkjol, 249 kr. Frukt, naturgodis, mjölk, pålägg och lite blandat ätbart för ca 300 kr. Strax under 800 kr totalt alltså.