Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:33:44 följande:
Jag håller med dig, spara så mycket pengar som möjligt är liksom inte allt här i livet. Inte i mitt i alla fall Vi handlar relativt billigt eftersom vi gör det mesta från grunden, gör storkok osv, men vi tar inte det vi tycker är mindre gott bara för att det är billigare eller väljer bort vissa middagar och livsmedel för att de är för dyra osv. Vi handlar smart utan att handla "snålt". Samtidigt som vi vet att OM vi hade behövt hade vi kunnat minska matkostnaden mer minst 500 kr/mpnad, kanske upp emot 1000.Dock tycker jag Euroshoppers majskorn är helt OK
Nä nä, där har du fel, euroshoppers är inte goda
Skojar bara
Självklart kan man handla mer ekonomiskt och om man handlar så oekonomiskt som tex. vi gör och inte kan spara något alls, ja då ska man nog prioritera om lite.
Nu har vi turen att ha en väldigt god ekonomi som gör att vi kan spara stora summor varje månad och ändå lägga kanske 9000 på mat per månad. Tror säkert vi kunde sänka det till åtminstone hälften om det behövdes. Nu väljer vi dock att lyxa och äta det vi är sugna på och kanske lite annorlunda råvaror
Jag erkänner att vi sällan handlar smart alls. Vi skulle kunna åka iväg till billigare affärer men ibland är vi helt enkelt för lata (eller osmarta)

så då går vi bara ner till vår lilla icaaffär och handlar.
Är absolut impad av er som tänker till lite extra och som kanske inte är lika styrd av vad ni är sugna på just nu utan tittar lite mer på vad som är billigt just då
Sorry för all OT, nu ska jag återgå till ts fråga.
Men än har jag inte handlat nåt idag..