• Linny

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

neoaliya skrev 2008-03-12 06:28:37 följande:
    Det tror jag nog att dom gör. (inte rullar alltså) Om man köper renfilé, hjortfilé osv Så kostar det. Ta mina föräldrar (som aldrig skulle orka åka och jaga priser och bara köper det dom vill ha) dom har ett matkonto på 4.500 kr/månaden. Dom är pensionärer och äter inte ens speciellt mkt. Har själv aldrig lyckats komma under 600 kr när jag åkt för att handla fukost grejer. Dom verkar ju vara enormt matintresserade och gourmet grejer kostar. Har sett i mattrådar, och jag kan bara säga LINNY: kommer jag till stockholm så bokar jag in en middag hos errött och guld skrev 2008-03-12 02:26:53 följande:
    Ah, welcome!
    Men vet du, rött o guld har fått för sig att jag är fejk och hittar på allt. Vilket ju vore ganska puckat då jag har massa bilder på mig själv och känner många personer här privat. De skulle nog undra lite om jag hittade på en massa tokiga saker
  • Linny
    majlinsa skrev 2008-03-12 09:07:51 följande:
    rött och guld skrev 2008-03-12 02:26:53 följande: det beror väl på vad dom äter? kanske äter de oxfile lite då och då.. eller köper över disk osv..
    Precis så gör vi! Vi äter rådjursfilé, hjortfilé, majskyckling, scampi osv
    Sen äter vi även pannkakor och billigare mat också förstås!
  • Linny
    L1J skrev 2008-03-12 09:50:20 följande:
    Vi skulle lätt kunna göra av med 9000 på mat..haha.. oxfilé, maträtter med massa ingredienser, äta på dyraste restaurangerna.. Men det har vi inte råd med.. Sen tycker jag det kan vara kul att "prisleta" lite, man känner sig duktig då Vi äter för ca 2500/månad för mig och min sambo. Vi veckohandlar och försöker tänka lite ekonomiskt.. Får jag pengar över går jag hellre och shoppar nåt annat än mat
    Fast några restaurangbesök blir det nästan aldrig nu när vi har barn. Svårt med barnvakt Jo lunchrestaurang på jobbet förstås.
  • Linny
    Jennie med ie skrev 2008-03-12 09:11:14 följande:
    Och äter ute ofta osv.
    lunchar ute gör jag oftast torsdag och fredag. Månd-onsd försöker jag ha med matlåda. Det har min man nästan varje dag. Skulle vi gå ut och äta på bättre restauranger så hade det hamnat på en helt annan summa.. Bara en middag för två med vin kan ju landa på drygt två tusen.  Kanske tur att man inte har barnvakt så ofta

Idag har jag förresten med mig lunch så då blir det ingen kostnad för det. Till middag vet jag inte vad vi ska äta ännu..
  • Linny
    Sqti skrev 2008-03-12 09:56:48 följande:
    Tycker så här... man ska göra med sin lön vad man själv vill. vill man spara 50% ska man göra det vill man lägga 9000 på mat så ska man göra det. Poängen med att tjäna sine egna pengar är just att man gör med dessa vad man själv vill! Tycker att folk ska sluta hoppa på varandra för detta. Tråden heter "hur mycket har ni handlat för idag" och inte "kom så ska jag berätta för dig att du är dum i huvudet om du handlar mat för 9000". Klart som fan att om man har såpass hög lön att man har råd att lägga 9000 på mat om man så önskar. Vissa tar faktiskt kvalitet framför kvantitet bör man ha i åtanke också.
    haha, vi kanske skulle fråga ts om hon kan döpa om tråden?
  • Linny

Det blev 306 på mat. Visserligen veckohandlade vi i helgen, men det var en spontanhandling utan matlista när vi ändå var i krokarna.. Idag ville vi äta hemmagjorda hamburgare och jag försöker äta lite nyttigare nu när jag vill gå ner i vikt. Fick alltså köpa hem massa grönsaker, 5% nötfärs osv. Lite frukt blev det också.

• Linny

Kommer nog inte behöva handla något idag.

Däremot fick jag precis besked om att räkningen för stora servicen på bilen, som är inne på service idag, kommer att landa på 12 580 (inkl. kamremsbyte). Ändå får vi närmare 3000 kronors rabatt pga. att vår granne jobbar på bilfirman vi lämnar in den..

• Linny
    Linny skrev 2008-03-13 14:18:40 följande:
    Kommer nog inte behöva handla något idag.Däremot fick jag precis besked om att räkningen för stora servicen på bilen, som är inne på service idag, kommer att landa på 12 580 (inkl. kamremsbyte). Ändå får vi närmare 3000 kronors rabatt pga. att vår granne jobbar på bilfirman vi lämnar in den..
    Vad jag skulle tillägga var...

...att det ju är jäkligt trista pengar. På en jäkla service. Roligare kan man ju ha. Borde kanske byta bil innan en sån stor service. Känns som om man tjänar på det
  • Linny

25 i butiken för lite färsk broccoli och ett päron till sonen

17 452 Andra betalningen på en resa. Vi har betalat en bokningsavgift innan bara så detta är det sista.

Sen var det ju bilens service och kamremsbyte (samt lite småreparationer) som slutade på 12 580. Men det trevliga med det är att det tydligen skulle ha kostat 6000 mer egentligen. Kan se, nu när jag ser specifikationen från grannen, att priset till andra kunder hade varit drygt 18500. Så det är vi ju tacksamma för!!

Blev en dyr dag! Ca 30 000

• Linny

ca 350 kr för ingredienser till maten ikväll, ett påskägg till lillen samt lite grejer att stoppa i det (torkade aprikoser, klistermärken och lite småpyssel)

Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2