• Lollipoppan

    Jag tappar tänderna! Vad betyder det??

    Hej!
    Jag har en återkommande dröm om att jag tappar mina tänder! Vad betyder det? Jag kan drömma det när som hellst och det handlar om olika saker hela tiden. Det sluter alltid med att mina tänder lossnar och trillar ut på ett eller annat sätt. Hur ska jag tolka detta och vad betyder denna återkommande dröm?

  • Svar på tråden Jag tappar tänderna! Vad betyder det??
  • Jezan

    Jag drömde samma sak, dock var det ett tag nu sen sist. enligt en kompis som drömtyder på skoj, sa hon att det tydde på att man var rädd/orolig över att åldras. Jag tyckte det inte stämde in på mig, dock kan jag tänka mig att det i mitt fall handlade om oro inför framtiden, för drömmarna slutade efter att jag hade fått jobb.

  • Grönögat

    Jag har hört att det betyder att man är gravid, faktiskt, eller att man tänker mycket på att bli gravid, men hur själva tandlossningen kommer in i det hela minns jag inte.

  • Lollipoppan

    Jag kan väl knappast säga att jag är rädd för att åldras. Jag ser på åldrandet som en del av livet och har en sund inställning till det.
    Jag är inte gravid! Så det kan inte handla om det....

    Vad kan det vara?....

  • Sarah å Leia

    Jag har samma drömmar (alldeles för ofta)
    Och det var ngn som sa att när man drömmer det, kan det handla om att man tappar status i arbetlivet/privatlivet.

  • yumaa

    det beror vilken tand man tappat... har hört att om man tappar sin tand betyder det att någon nära, släkting kommer att dö..

    Jag har drömt det själv.. men det konstigaste är att jag 3 ggr drömt om musik .. det var musik i drömmen..o sen har också 3 personer dött...

  • Lollipoppan

    jag tappar inte bara EN tand utan det brukar vara alla som lossnar och trillar ut med rot och allt.

    Hum....

  • R Franklin

    Att du är fullkomligt normal, eftersom det tillsammans med att bli jaga förmodligen är den vanligaste mardrömmen.

  • mammutten81

    Jaghar 4 drömtydar böcker.
    Och i alla dem står det att det beror på att man är rädd/ orolig att det kan vara något på gång som man ororar sig för.

Svar på tråden Jag tappar tänderna! Vad betyder det??