• Jazzflickan77

Baddräkt på 3-åring?

En fråga: Vad tycker ni om baddräkt på småtjejer? Min 3-åring har badbyxor I lite tjejig modell men nu har jag sett massor av HELA baddräkter och bikinis I butikerna inför sommaren. Jag tycker att det är helt fel till en 3-åring. Dels blir hon kall om magen, dels signalerar det att hon har något att ?dölja?. Och det har hon ju inte, tycker jag! Nu kan man förstås invända att ?varför har hon badbyxor då? och det har jag inget bra svar på. På landet badar båda barnen nakna och jag med ibland men inte I badhus.
    Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?
  • Sicali

Jazzflickan77 tycker det var en
    mycket DÅLIG liknelse, kan inte tänka mig
    att du på allvar tycker det är samma sak.
    Högklackat och smink hör ju speciellt
    till vuxenvärlden men det tycker inte
    jag att en liten rosa baddräckt med tex
    lilla sjöjungfrun på eller liknande gör.
    Eller du kanske trodde att jag tyckte vi skulle
    ha exakt likadana baddräckter med?

• Trynträ

Baddräkt skyddar ju lite mot solen så det tycker jag är ok. Bikini är det inte.

• halstabletten

Adrenalin- men pojkar döljer ju inte bröstvårtorna ens som vuxna- så det är klart att det blir lite skillnad.

• Jazzflickan77

Sicali, det var väl ingen dålig liknelse?

"Och som AY säger, små tjejer brukar vilja
    vara som mamman så jag tror inte barnet
    själv har något emot baddräckt."

skriver du.
    Om nu barnet vill vara som jag så bör barnet också vilja ha högklackat och smink. Och det vill ju en del flickor när de blit lite större, utan att vara stora nog för högklackat och smink. Vill hon vara som jag som du tror så vill hon ju ha en svart baddrökt, för inte har jag en rosa med rosetter.

Vad tror du egentligen? Att barnet vill eller inte vill vara som jag?
    Och - ska jag som förälder rätta mig efter det??

• Jazzflickan77

Sammanfattning av frågorna som ställts i tråden:

Är bröstvårtor sexuellt eller inte?
    Om JA - bara på flickor eller också på pojkar?
    Om Ja, från vilken ålder är bröstvårtorna sexuella?

Baddräkten skyddar mot solen, sägs det.
    Behöver inte småpojkar skyddas mot solen?
    Och vore inte en t-shirt och en hatt _EFTER_ badet bättre än en baddräkt, på båda könen?

Vad gör pedofilerna mest glada - ett "könlöst" barn i badbyxor (kan vara pojke eller flicka), eller ett barn som visar att det har något att dölja - i baddräkt eller bikiniöverdel? Ledande fråga, jag anser det första alternativet.

• Sicali

Jazzflickan77 Jag kan inte förstå hur du kan se
    en liten söt baddräckt som att barnet
    har något att dölja, DET tycker jag är en
    konstig inställning, men eftersom du verkar
    ha satt dig för att missförstå och överdriva allt
    jag skriver så drar jag mig ur diskussionen.

• Jazzflickan77

Sicali, fånigt inlägg. Svara på frågan istället: Vill en 3-åring vara som mamma eller inte?

Var går i så fall gränsen för att vara som mamma?

OCH - ska mamma tillåta och uppmuntra det?

När argumenten tryter...

• Jazzflickan77

Sicali, vad för slags baddräkt har din son? *nyfiken*

• vackrastarflow

---Vill en 3-åring vara som mamma eller inte?---

lite svårt att svara generellt på den frågan, eller hur?
    ska man dra alla treåringar över en kam? bara för att ett barn inte vill ha baddräkt betyder det inte att alla inte vill ha det. min olivia var jätteglad för sin, ska jag neka henne den bara för att det är "fel"? (fel är sååååå dåligt ord i detta sammanhang *suck*)

• Jazzflickan77

vacra. håller med. Klart barn är olika!! Men för mig har det ingen jättebetydelse för mitt baddräktsval till min 3-åring om min flicka vill vara som jag. Det vill hon säkert men det får hon inte, för hon ÄR inte vuxen. Det är upp till mig att dra den gränsen, tycker jag.

Tror på att barn ska vara barn och är chockad av alla bikinis i butikerna... för så små barn som 1-åringar!! Såg också en baddräkt i småbarnsstorlek med texten "Sexy".

Badbyxor för båda könen ÄR inte lika laddade...

tycker jag.

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?