• Jazzflickan77

Baddräkt på 3-åring?

En fråga: Vad tycker ni om baddräkt på småtjejer? Min 3-åring har badbyxor I lite tjejig modell men nu har jag sett massor av HELA baddräkter och bikinis I butikerna inför sommaren. Jag tycker att det är helt fel till en 3-åring. Dels blir hon kall om magen, dels signalerar det att hon har något att ?dölja?. Och det har hon ju inte, tycker jag! Nu kan man förstås invända att ?varför har hon badbyxor då? och det har jag inget bra svar på. På landet badar båda barnen nakna och jag med ibland men inte I badhus.
    Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?
  • Tokitoj

Tycker inte alls att baddräkt är fel?

• Jazzflickan77

Jag tycker att magen blir kall i baddräkt plus att jag inte tycker min 3-åring har något att dölja.. Badbyxor funkar tycker jag tills hon själv ber om baddräkt.

• Anne Yone

Ska inte lägga mig i era diskussioner här, hade bara en tanke...
    Det är ju inte helt otroligt att en flicka skulle vilja ha baddräkt eller bikini för att vara som tex mamma... Barn är ju väldigt mkt för "jag vill va som du"...

• adrenalin

smz:
    de flesta här tycker det är okej med baddräkt, men att det på så små barn lika gärna kan vara utan!

• Anne Yone

*glömde hälften*

Är det fel även om barnet själv vill?

• JsN

AY, varför inte lägga dig i om du tycker något? *ler* (Dessutom är det ju precis det du gjorde när du kom med din fundering)

• adrenalin

Anne Yone:

När jag får barn ska jag sluta ha baddräkt och ha shorts istället. Hihihi!

Nä det beror nog helt på ungen. När jag var liten ville jag vara som brorsan. Det närmsta jag fick komma det för mamma var små bikinitrosor med en rosett på. "jättetufft".

Syrrans dotter ville till å med använda binda för att mamma gjorde det Hon använder baddräkt. Fast det har hon använt sen hon va pytteliten. Så det har nog inte med det å göra.

• Majsan70

Förstår inte alls vad som är fel med en baddräkt?
    Det är väl ändå inte så att man låter den kalla baddräkten sitta kvar på efter badet?? Är det bara jag som direkt byter badkläder på mina barn???

Sen tycker jag inte heller att det signalerar nåt. Det är endast våra fantasier som får det till nåt sjukt.

• Ronaldinho

Min 4 åring älskar sin nya baddräkt. Det är helt OK. Men jag håller verkligen med om att bikini är helt fel.

Det räcker med lite sand så åker den av relativt fort ändå.

• Anne Yone

JsN: *skrattar* Jag menade mest precis det ni diskuterade om huruvida man skulle döljga bröstvårtorna och pedofiler å allt möjligt... Ville bara inflika ytterligare en tanke och sen snällt återgå till att rensa ogräs i min blombänk...
    *springer iväg*

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?