• Jazzflickan77

Baddräkt på 3-åring?

En fråga: Vad tycker ni om baddräkt på småtjejer? Min 3-åring har badbyxor I lite tjejig modell men nu har jag sett massor av HELA baddräkter och bikinis I butikerna inför sommaren. Jag tycker att det är helt fel till en 3-åring. Dels blir hon kall om magen, dels signalerar det att hon har något att ?dölja?. Och det har hon ju inte, tycker jag! Nu kan man förstås invända att ?varför har hon badbyxor då? och det har jag inget bra svar på. På landet badar båda barnen nakna och jag med ibland men inte I badhus.
    Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?
  • adrenalin

Jag tycker det är helt okej med baddräkt på en 3-åring ,
    det är som så många andra här tycker att det är bikini som inte känns bra.

Däremot kommer jag nog köra samma som dig TS !
    Jag kommer köra badbyxor så länge hon själv känner för det! Det ville jag ha när jag var liten men mamma tyckte att jag hade nåt att dölja. Vilket jag inte hade.

• adrenalin

fast nu vet jag ju inte om det är en tjej jag kommer få. Men OM jag skulle få en tjej skulle jag göra så

• halstabletten

JsN- Jag är rätt konservativ när det gäller sådant, skulle tex aldrig få för mig att sola topless och det påverkar definitvt hur jag ser på lite äldre flickor utan top.

Jag tycker dels att det är rent olämpligt att visa bröstvårtorna när man blir lite större, dels är de så pass känsliga att jag inte tycker att de bör utsättas för onödigt mycket sol- vi tjejer brukar ju vara "bättre" på att ligga och steka i solen än karlarna- så är det iaf i min bekantskapskrets.

• JsN

Men att du (som vuxen kvinna) inte vill visa dina bröst (jag är inte speciellt konservativ, men jag solar ändå inte topless) är en sak. JAg förstår inte kopplingen mellan ett BARNS bröstvårtor och en vuxen kvinnas bröst?

Gäller det bröstvårtans känslighet så borde ju inte könet eller åldern på barnet spela någon roll. *ler*

i min bekantskapskrets så ligger vare sig flickor eller pojkar i åttaårsåldern och lapar sol, de har så mycket annat för sig på stranden.

• ming

Baddräkt tycker jag är helt okej, men en bikini... Näää....

• Miss Daisy

Nej, jag tycker en baddräkt känns onödigt på en sån liten tjej. Däremot så kan jag tycka att en tröja, för att skydda sig mot solen, är OK på stranden.

• Miss Daisy

halstabletten! Inte ligger väl små tjejer och solar? Och hur kan du jämställa dem med kvinnor i din egen och vuxna karlar? De är ju barn, de ska överhuvudtaget inte ligga och sola utan leka medan vi föräldrar gör vårt bästa för att skydda dem från solen.

• Zahcro

min dotter var halvåret när hon fick uppleva sin första sommar o det var baddräkt som gällde.. Nu är jag på jakt efter hennes 4e ´... bikinsarna är väldigt söta men det får hon inte förens hon får bröst...

så.. baddräkt okej från alla åldrar bikinis från det att de får bröst..

tycler att baddräkten skyddar mer frånsolen än bara trosor.. jag funderar på att köpa en flytbaddräkt i år... verkar bra.. är det stark sol så har hon en tröja på sig osså

• adrenalin

Zahcro:
    Du kan väl inte dra gränsen så? Jag fick inte bröst förän jag var 15.

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?