Inlägg från: Anonym (ut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ut)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

jag ska på konsultation nästa vecka för att ta ut mina... känns lite blandat. De är ju så fina, men det ska bli jätteskönt att få det gjort också!

Har silikon med ruggad yta sedan 1999, hade liten A, lade in 250.

• Anonym (ut)
    Anonym (Lillan) skrev 2008-03-17 08:28:02 följande:
    Imorrn gäller det, o jag börjar bli nervös!!Skriver sen när jag kommit hem om hur det gick!
    hur gick det?
  • Anonym (ut)

jag hade nog varit försiktig med det, jag brände mig ofta i början, var känsligare i skinnet, plus att man var full av blåmärken, inte så snyggt...
    bada och sola ska du i alla fall inte göra förrän det är helt läkt, det är ju infektionsrisk och påfrestande för kroppen.

Anonym (mammaledig) skrev 2008-03-28 11:23:26 följande:
    Tack för svaret lillan!Nu funderar jag på om jag ska vänta till sommaren då mannen har semester så slipper han ta ledigt nu i vår. Vad tror ni om att op sig i juni? Kan man vara i solen efter en vecka, och när kan man bada?
  • Anonym (ut)

du ska inte dricka alkhol så nära inpå! inte heller mycket vitlök, omega 3 eller tabletter så som ipren eller magnecyl som innehåller acetylsalisylsyra

Sandra88 skrev 2008-03-28 11:39:35 följande:
    Hejsan! Jag ska göra en bröstförstorning till veckan på onsdag. Men jag tänkte att gå på fest ikväll men vet ej om det är så bra att dricka alkohol så nära inpå ingreppet? Nån som vet? Tycker att det är konstigt om min kirurg inte informerade mig om det ifall det inte skulle vara bra.
  • Anonym (ut)

japp det har med blödningsrisken att göra, alla de sakerna är blodförtunnande

Sandra88 skrev 2008-03-28 12:39:51 följande:
    Varför ska man inte göra det? Har det med läkningen lr blödningsrisken att göra?
  • Anonym (ut)

jag har bokat min tid för uttagning nu.... 7e maj

• Anonym (ut)

dels har jag haft dem länge så det är dags att byta, men jag vill inte ha nya för det har varit nackdelar.
    Visst, jag har sjukt snygga bröst men det har faktiskt inte varit värt det, känselbortfall, värk, nervskador, känslan när jag kramar min man eller när han tar på dem.
    så nu ska jag få mini-bröst igen.

Esmiso skrev 2008-03-29 06:37:48 följande:
    ut: Varför väljer du att ta ut dina ilägg? Något galet?
  • Anonym (ut)

Nej, jag lade in 250. det är faktiskt ingen av mina nya vänner som inte vet om ingreppet som vetat, de har blivit jätteförvånade. De är lite större än normala kanske, eller rättare sagt formen är ju mer "silikonig",

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 10:38:30 följande:
    Hade du stora?
  • Anonym (ut)

Jag har värk i brösten, mest det vänstra. Det är inget fel på inlägget eller så, det kan tydligen bara bli så.
    Halva bröstet tappade känseln vid själva ingreppet och detta är permanenta nervskador. Det som egentligen är jobbigast är att det ibland kliar sjukt mycket där man tappat känseln, men det hjälper liksom inte att klia... jättekonstig känsla. Och ibland gör det ont att ha bh för det skär i skinnet, pga nerverna då. Brösten är också lite kallare än resten av kroppen. Men jag hoppas att känseln i bröstvårtan kan bli bättre. Nu känner jag i princip ingenting i den vänstra och lite grann i den högra.
    Som sagt, dom är skitsnygga, men hade jag vetat detta innan att det inte är så himla ovanligt så hade jag lagt pengarna på en utlandsresa istället.

Vill absolut inte skrämma nån, det finns ju fler som det går bra för än det går dåligt. Men eftersom min operation var lyckad och man ändå sitter med dessa problem så är det ju inte så kul.

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 10:45:15 följande:
    Blir lite "nojjig" när jag läser att känseln försvann osv...Det vill ju inte jag..Hade du värk i själva brösten eller ryggen? Hade du gelé hallon?
  • Anonym (ut)

ja det är ett stort beslut det där. och det har ju konsekvenser en lång tid framöver med fler operationer och mer pengar.
    hoppas det blir bra vilket du än väljer i slutändan!

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 11:03:42 följande:
    Ja jag förstår. jag vet precis vad du menar med att det kliar fast det hjälper inte att klia, har nån sådan nerskada i ryggen. Finns ingen värre känsla. Men som sagt ibland måste man ta risker i livet, å ska man vara fin får man lida pin nej men det är som du säger de behöver ju inte hända alla, men det är ju en risk. Jag har opererat magen pga av en inre blödning och massa nerver är av, ingen känsel från naveln och ner till bikinisnittet, skitvidrig känsla, så nu blir jag lite avig...Ska man eller ska man inte...
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??