• Madeleine 89

Köpa docka till en pojke?!

Jag köpte en docka till min son och han älskar den :).

Blir han bög nu? haha. Nej men allvarligt!
    Varför denna skillnad mellan pojke och flicka?!
    Det är vi föräldrar som gör den.

• Svar på tråden Köpa docka till en pojke?!
  • Anna 84

köpte oxå en doka till junior å han älskar den ,... vist bilarna går hem oxå men dokan leker han med oxå ... ser inte varför man inte kan göra det

• Annica B

Äsch båda mina pojkar har haft/har dockor, någon My Little Pony häst och Mikki-spis med ugn och diskho.... När äldsta var lite yngre ville han ha rosa tröjor med fjärilar och glitter, så jag köpte det till honom. Idag leker de med både pojkar och flickor på förskolan och trivs med sig själva. Jag tycker inte man ska tänka på vad som är för flickor respektive pojkar, utan köpa det som barnen vill ha.
    Det enda mina barn inte får leka med är vapen, svärd och dylika saker som uppmuntrar barnen till våldsamma lekar.

• nicke nyfiken76

Jag blir glad av att läsa sådana här trådar. Jag tycker det är fruktansvärt att vi gör skillnad på könen redan när barnen är små. Det finns garanterat massor av pojkar som jättegärna vill leka med så kallade flicksaker och tvärt om.

Jag har uppmuntrat mina barn att leka med leksaker av alla de slag. Men mina äldsta pojken är inte speciellt intresserad av dockor m.m. Då är det väl bara att acceptera detta. Han fick en nallebjörn och en docka när han fyllde 2. Han blev helt överlycklig och sprang och hämtade hockeyklubban och började spela. Han använde då nallen som puck. Dockan tog han i håret och slängde ut ut sitt rum.

• alabaster

hans snopp kommer falla av! Män ska inte hålla på med bebisar, vad tänkte du på egentligen???

• alabaster

Om det vill sig riktigt illa kanske han vill vara föräldraledig den dagen han själv får barn!

• caropia

Min pojke har också dockor ,han har pga av handikapp svårt att leka och fantisera men gillar att titta på dom och har ibland låtsat amma och kramat på sin bebisdocka! sen har han en barbie som han älskar hon är såååå fin säjer han
    Tycker att det är helt okej att ge dockor till pojkar om dom vill ha!

• nicke nyfiken76
    alabaster skrev 2008-02-21 08:42:43 följande:
    Om det vill sig riktigt illa kanske han vill vara föräldraledig den dagen han själv får barn!
    Haha. Den var jättebra.
  • cicci85

Sonen har oxå docka och dockvagn, samma som jag hade när jag va liten hos pappa så de är i väldigt fint skick.
    Dockan har han lekt med 2 gånger på typ 8 månader, vagnen några fler gånger, men då till att köra böcker i den
    Men har har ju iaf möjligheten att välja vad han vill leka med.

• lillalillalillamysan

Haha! Jag har köpt riktiga verktyg till min brorsdotter Tänk om hon blir lesbisk

Nej, jag tror knappast att de är de materiella tingen som avgöra den sexuella läggningen...

Det sjuka är bara att på satsen till verktygen så är det bara killar som visar hur man gör - blä!

• moretime

Jag har både en flicka och en pojke, så de får leka med vad de vill, men killen är hårdhänt med dockorna, tjejen är jättemjuk med dem. Men när min tjej vill gå med dockvagn ute, vill killen också ha en, så de går där som ett litet par med varsin dockvagn-så gulligt! Min sambo vill dock gärna uppfostra killen lite mera "grabbigt", sambon själv är dock väldigt jämställd, har varit pappaledig länge tar hand om barn och hem lika mycket.
    jag tycker att de självklart ska få leka med vad de vill, bilar och dockor.

Svar på tråden Köpa docka till en pojke?!