Köpa docka till en pojke?!
Jag köpte en docka till min son och han älskar den :).
Blir han bög nu? haha. Nej men allvarligt!
Varför denna skillnad mellan pojke och flicka?!
Det är vi föräldrar som gör den.
Jag köpte en docka till min son och han älskar den :).
Blir han bög nu? haha. Nej men allvarligt!
Varför denna skillnad mellan pojke och flicka?!
Det är vi föräldrar som gör den.
Självklart ska väl en kille få leka med dockor likväl som en tjej får leka med bilar. Min dotter och hennes killkusin fick varsin dammsugare av mormor/farmor häromveckan och det tycte jag var jättebra. Jag tror att det är viktigt att vi vuxna är flexibla med vad vi anser är "rätt" leksaker. Men nog är det svårt att vara könsneutral när leksakskatalogernas sidor är rosa med gulliga mjukisdjur och dockor eller blå och gröna med häftiga maskiner och robotdockor. Undrar vilken sida som riktar sig till killar respektive tjejer
Låter dammsugaren? Lät som en kul present :D
mmmm...Den låter!!! Dessutom så var det kulor till (modell små flirtkulor), som man kan dammsuga upp. Fast de kommer snart att åka in i den stora dammsugaren. De finns överallt
Tror Kira skulle älska den, får hålla utkik. Han tycker dammsugare är jättecoola :P
Min son äger 5 dockor och 1 dockvagn, han kommer INTE bli bög för det! Det är jag ganska 100 på!
Klart grabben ska ha en docka!
Min lillebror hade en röd tygdocka under hela sin barndom som han döpte till Emma efter grannflickan som han var kär i. Det blev en "man" av honom också.
Min son har önskat sig en pojkbebi som han säger i födelsedagspressent.
Våra killar leker med docka, docksäng och ska få en dockvagn nu me.. Ett barnkök har dom me med massa köksapparater!
Sonen var RÄDD för dockor förut, men sedan han börjat dagis (där det farm till nu bara gått tjejer i hans ålder) har han börjat leka med dem. Han kör rally med dockvagnen! (Han tjejkompisar pussar dockor och lägger dem att sova... han kör rally!)
Är det inte tragiskt att man ens funderar på om killar ska ha dockor? Vilket jäkla samhälle vi lever i!