• Madeleine 89

Köpa docka till en pojke?!

Jag köpte en docka till min son och han älskar den :).

Blir han bög nu? haha. Nej men allvarligt!
    Varför denna skillnad mellan pojke och flicka?!
    Det är vi föräldrar som gör den.

• Svar på tråden Köpa docka till en pojke?!
  • Neko
    Dinosaurien skrev 2008-02-26 10:24:04 följande:
    Neko: Kan också föreslå en docka med snopp. Det kan vara lättare att identifiera sig med en pojk-docka än med en rosa pluttig tjej-docka. Min son har också en vagn till sin docka och om inte annat så är det ju kul till en början att köra runt med dockan. sen har det utvecklats!
    Inte säker på att han ens har upptäckt att han har en, han verkar inte särskilt intresserad av sånt, han vill bara peta på folks fötter vad gäller kroppsdelar så kanske en docka som har mer 'riktiga' fötter :P Han har mest 'provat' babydockor så kanske han vill ha en som ser äldre ut, har hår och sådär? Tror också att det kanske skulle passa bättre med en lite mindre docka som inte är så jobbig att bära omkring, fast alla mindre dockor är så väldigt barbie-aktiga... Större dockor verkar han mest se som ett hot, om man sätter en i hans bil som han brukar åka omkring i så anfaller han den bara...
  • Mimmi69

Självklart ska väl en kille få leka med dockor likväl som en tjej får leka med bilar. Min dotter och hennes killkusin fick varsin dammsugare av mormor/farmor häromveckan och det tycte jag var jättebra. Jag tror att det är viktigt att vi vuxna är flexibla med vad vi anser är "rätt" leksaker. Men nog är det svårt att vara könsneutral när leksakskatalogernas sidor är rosa med gulliga mjukisdjur och dockor eller blå och gröna med häftiga maskiner och robotdockor. Undrar vilken sida som riktar sig till killar respektive tjejer

• Neko

Låter dammsugaren? Lät som en kul present :D

• Mimmi69

mmmm...Den låter!!! Dessutom så var det kulor till (modell små flirtkulor), som man kan dammsuga upp. Fast de kommer snart att åka in i den stora dammsugaren. De finns överallt

• Neko

Tror Kira skulle älska den, får hålla utkik. Han tycker dammsugare är jättecoola :P

• Soffen

Klart grabben ska ha en docka!

Min lillebror hade en röd tygdocka under hela sin barndom som han döpte till Emma efter grannflickan som han var kär i. Det blev en "man" av honom också.

• Maggiepuh

Min son har önskat sig en pojkbebi som han säger i födelsedagspressent.

• Qywez
    Neko skrev 2008-02-26 10:51:08 följande:
    Inte säker på att han ens har upptäckt att han har en, han verkar inte särskilt intresserad av sånt, han vill bara peta på folks fötter vad gäller kroppsdelar så kanske en docka som har mer 'riktiga' fötter :P Han har mest 'provat' babydockor så kanske han vill ha en som ser äldre ut, har hår och sådär? Tror också att det kanske skulle passa bättre med en lite mindre docka som inte är så jobbig att bära omkring, fast alla mindre dockor är så väldigt barbie-aktiga... Större dockor verkar han mest se som ett hot, om man sätter en i hans bil som han brukar åka omkring i så anfaller han den bara...
    Action men, manliga barbiedockor .
    Min äldsta son älskade dom .
    Min yngre son önskade sig riktiga barbiedockor, dockor och dockvagn, älskade att leka med dom, även om det kunde vara hårda lekar ibland .
  • Chewie

Våra killar leker med docka, docksäng och ska få en dockvagn nu me.. Ett barnkök har dom me med massa köksapparater!

• Yenlinn

Sonen var RÄDD för dockor förut, men sedan han börjat dagis (där det farm till nu bara gått tjejer i hans ålder) har han börjat leka med dem. Han kör rally med dockvagnen! (Han tjejkompisar pussar dockor och lägger dem att sova... han kör rally!)

• Dinosaurien

Är det inte tragiskt att man ens funderar på om killar ska ha dockor? Vilket jäkla samhälle vi lever i!

Svar på tråden Köpa docka till en pojke?!