• Bellansmamma

Eksjöhus

Vilka bygger eller har byggt ett eksjöhus???

Vi ska bygga ett Lyckan! Tips råd mm??

• Svar på tråden Eksjöhus
  • Veladis

En nyfiken fråga... Ni som byggt Lyckan, vad har ni landat på i pris ungefär? Jag vet att det säkert varierar en massa, men ändå...

• bella11
    Bellansmamma skrev 2008-04-13 07:57:33 följande:
    Det var lite så vi resonerade oxå, att köpa ett begagnat blev i slutändan lika dyrt som att bygga nytt. Sen hade vi lite tur också som redan hade tomten. Men vi kommer därimot inte göra något själva, funderade på det i början då min karl är rörmockare. Men sen har vi en dotter med speciella behov och barn nr 2 beräknas komma nu om 2 veckor så vi valde att avstå. Men det var ju oxåeftersom vi lyckas hålla kostnaderna nere tack vare tomten.Tittade på längtan och det såg jätte fint ut, lika så villa start, är det billigare? Men vi måste ha ett enplanshus.
    ok jo man gör ju allt för att hålla priset nere. Ok kan då förstå att ett enplanshus är nödvändigt! vi va inne på de från början den såg vi detta, o både ja o min sambo hade nog en dröm om1.5 plans. O det va ju toppen att man kan inredda övervåningen senare.

Vad villastart kostar vet jag inte, vi har endast diskuterat Längtan då det ha varit det mest intressanta!

vår tomt kostar ju 550 000:- å då är allt indraget. Så här i blekinge är alla tomter så dyrara oavsett läge.
    ibland händer det inget!! Ibland händer allt samtidigt!
  • Bellansmamma

veladis: Vi är ju inte klara än så det vet vi ju inte men standardpris nyckelfärdigt ligger på 1720 tror jag!

• Bellansmamma
    bella11 skrev 2008-04-13 09:07:16 följande:
    ok jo man gör ju allt för att hålla priset nere. Ok kan då förstå att ett enplanshus är nödvändigt! vi va inne på de från början den såg vi detta, o både ja o min sambo hade nog en dröm om1.5 plans. O det va ju toppen att man kan inredda övervåningen senare.Vad villastart kostar vet jag inte, vi har endast diskuterat Längtan då det ha varit det mest intressanta!vår tomt kostar ju 550 000:- å då är allt indraget. Så här i blekinge är alla tomter så dyrara oavsett läge.
    Men då kommer ni nog hyggligt undan med tomten ändå om man jämför med många andra... om el och vatten dessutom är draget! Spännande det är eller hur?? När ska ni beställa?
  • bella11

bellansmamma: ja det är mycket spännande, vet itne när allt blir klart. vi ska ha ett möte till mellan rörmokaren(min far) o snickaren o lägga upp vad vi ska göra o vad de ska göra osv. sen blir det bankbesök! men snart hoppas jag att det blir av!!! Man vill ju bo där nu direkt o vill att allt ska ske med en gång!!!!

ibland händer det inget!! Ibland händer allt samtidigt!
  • rockmind

Bellansmamma: Vi ska också försöka hålla kostnaderna nere. Vi hade först tänkt att välja ryggåstak men det har vi prioriterat bort nu och tänker lägga pengarna på ett garage istället. Tänkte fråga dig varför ni väljer extra isolering i innerväggarna?

• NN07

Vi har byggt ett lyckan med vinkel, flyttade in i augusti 2007 och är väldigt nöjd. Bara att fråga om det är nåt ni undrar på så ska jag försöka svara. Vi landade på ca 1,8 med allt men då har vi fått en del hjälp av min pappa som kör grävmaskin.

• Bellansmamma

rockmind: Skev kanske lite konstigt, mer extra skivor i väggarna, typ mdf eller vad det nu är för att kunna hänga upp tunga saker som tv, vitrinskåp etc. Sen blir det väl lite ljuddämpande också. Jag har hört att det kan va lite lyhört i lyckan men det kan vi ju passa på att fråga NN07 om?

NN07: Vilka tillval gjorde ni? Vad är ni mest nöjda med? Önskar ni att ni gjort något ni inte gjorde? Och sist men inte minst.. har du inga bilder?

• rockmind

Bellansmamma: Aha okej då förstår jag Jag har också hört att det är lyhört, hoppas det inte stämmer.

NN07: Jag undrar precis samma saker som Bellansmamma frågade om i inlägget ovanför!

• Bellansmamma

va kul att det blev lite liv i tråden igen :)

Svar på tråden Eksjöhus