• Bellansmamma

Eksjöhus

Vilka bygger eller har byggt ett eksjöhus???

Vi ska bygga ett Lyckan! Tips råd mm??

• Svar på tråden Eksjöhus
  • NN07

Vi gjorde en hel del tillval, uppgraderade värmepannan till en 495 twin, rostfria vitvaror, bättre tvättmaskin, dom sakerna tog vi genom eksjöhus. Men eftersom vi bara köpte byggsatsen och sen anlitade entrepenörer själva så köpte vi till en del saker själva. Kamin, bubbelbad, centraldammsugare, isolering till innerväggarna, spotlights i hall och vardagsrum, klinker i kök,hall.Byggde in en garderob med skjutdörrar i hallen, den är jag väldigt nöjd med. Ja det finns säkert mer saker, men kommer inte ihåg :)

Är överlag väldigt nöjd, är väl lite småsaker man skulle gjort annorlunda, men inget stort. Är väldigt glad att vi ändrade pannan för tycker att den gått mycket på elpatronen fast vi har den större.

• NN07

Missade frågan om lyhördhet, jag tycker inte det är så farligt men jag är glad att vi isolerade för annars hade det nog varit värre. Ibland önskar jag att man hade en dörr mellan köket och allrummet när ungarna spelar tvspel m.m. Skulle kanske gå att ha en skjutdörr?? Hmm det får jag nog tänka på själv :)

• Bellansmamma

NN07: Det låter ju kanon då! Bilder?

• rockmind

Bellansmamma: Vilken värmepanna kommer ni att ha i huset?

NN07: Det där med skjutdörr är ett bra tips, det ska vi överväga att sätta in!

• Bellansmamma

Rockmind: Vi kommer ha standard, ni då?

• rockmind

Vi är i valet och kvalet om vi ska sätta in torktumlare eller torkskåp... Man får tydligen inte plats med båda delarna. Hur har ni andra gjort?

Som det är nu (när vi bor i lägenhet) så torktumlar jag i princip ingenting, är rädd att kläderna ska bli förstörda. Men här finns det ju istället en tvättstuga med linor att hänga tvätten, men så lär man ju inte kunna göra inomhus sedan, är nog inte så bra för huset ;) Visst kommer man hänga ut tvätten utomhus vid vackert väder, men frågan är som sagt hur man bäst torkar tvätten inomhus vid sämre väder...?

• Bellansmamma

Vi har tagit torktumlare, jag vet inte men det känns mest praktiskt att typ handdukar och dyl blir tort snabbt, sen tumlar jag inte heller så mycket kläder förutom strumpor och t-shirtar.. Men jag antar att vi kommer att ha en sån vanlig tvättställning att hänga det på tork inomhus.

Spännande om 2 veckor börjar vår platta att gjutas!!!

• rockmind

Bellansmamma: Kul att det äntligen börjar hända lite konkreta saker med ert bygge nu :=)

Har ni bestämt vilken färg ni ska måla huset i sen? Vi funderar på nån grön nyans.

Vilken typ av badkar ska ni ha?

Svar på tråden Eksjöhus