Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

Shit vad ni har skrivigt allihop.... ids nog inte läsa allt jag missat

• maritmedm
    Peda skrev 2008-03-25 07:53:32 följande:
    Oj så mkt det skrivs.. hehe.. man orkar knappt läsa i kapp ! =) Har ni sett maud olofssons förslag om att föräldrar som tjänar över 240.000/året (20.ooo/månaden) inte så få nått barnbidrag! Är det bara jag som vibrerar sönder i småbitar eller ?? Vafan.. snart flyttar jag från sverige!! Snart får man väl böter för att släppa en fis på allmänplats!! Jag blir så förbannad att jag går av.. det är väl barnet som får bidraget?!?! Svartsjuke Sverige eller va fan då?? ALLA ska vara lika! Nä man ska inte ha det bättre än nån annan.. Vist ska det löna sej att jobba! Men inte därmed sagt att de som har lite mer pengar ska straffas!! TVI TVI TVI!!
    Hörrudu... jag tänkte först aha, vilket bra förslag... tills jag fick veta från vilken inkomst de räknar.... jag tänkte först att jamen de som får typ en 40 000 i månaden inte behöver bb, men helt galet att det är från 20 000!!!!! Vi kan starta ett nytt parti, föräldrapartiet norr!!!! Är du med???
  • maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-25 08:21:47 följande:
    Peda: 2,5 år kvar till nästa val, sept 2010.Men ang barnbidraget: hur ofta tror du verkligen det går till barnet? Sen är det inte riktigt så heller, det är ett stöd för föräldern.
    Barnbidraget är till för att stå för en del av de utgifter ett barn för med sig och ja jag vet då väldigt många som måste ha bidraget till just det. Däremot, de som kan lägga undan hela bidraget varje månad, de behöver det inte.
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-03-25 08:21:14 följande:
    artch: Nej.. alltså.. jag känner inte nåt förtrående för henne.. nästan klimakterie tant med stora barn och feta pensionen på väg.. vad vet hon hur vi har det. Är hon så bombad att hon tror man lever gott på 20.000:-!?!? Hon försöker bara fiska röster/förtoende.maritmedm: Hell yeh!!Nya generationer i Norr!!
    2½ år har vi väl på oss då att bygga upp vårt parti... tror vi kan slå stort!!!! Men jag får väl se till att sluta hamna på akuten i tid och otid för att ha ramlat i fyllan... inte bra med sådana skandaler
  • maritmedm
    kobra skrev 2008-03-25 08:52:36 följande:
    inkomster kan ju variera från år till år eller månad till månad, verkar ju bli krångligt att man vissa månader inte skulle vara berättigad och nästa kanskke man är det..nä jag tycker alla ska ha det
    Då blir det säkert så att man blir återbetalningsskyldig om de i slutet av året kommer på att man tjänat för mkt.
  • maritmedm
    kobra skrev 2008-03-25 09:06:11 följande:
    jo det blir ju nåt sånt, men nån ska sitta och hålla koll på sånt ochså och vad kostar det
    Antagligen massor
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-03-25 09:10:14 följande:
    Kan dom inte bara ta och ge oss en helt gratis barnomsorg/skola istället, inkl. all skit som behövs där, låna skidor, skridskor, betala för utflykter och så vidare, så att alla barnen åtminstone där får vara jämlika, då skulle jag gärna vara utan barnbidraget!!!! Sedan ÄR det ju redan så att om familjen inte klarar sig på sin inkomst så får de ju socialbidrag. Men det är ju inte riktigt samma sak det...
    Ditt förslag passar in i vårt nya parti.
  • maritmedm

KLasskassan ska man inte beta till, den ska barna jobba ihop till. Sälja saker osv.

• maritmedm
    madigan skrev 2008-03-25 09:37:27 följande:
    exakt, finns väl ingen rättvisa annars. Jag fick minsann sälja lotter och kakor för att kunna åka på resa när jag gick i skolan.
    Vi sålde allt man kan sälja, tom gössel! Men så kom vi efter två års säljande, iväg till Kreta utan att behöva ta med fickpengar och då vi kom hem hade vi 14.000 kvar. Alla åkte på samma vilkor, de som inte ville sälja fick välja mellan att stanna hemma eller betala hela summan själv.
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-03-25 09:41:25 följande:
    snart kommer barnpsykologen och ska göra de sista med lillan..ang utvecklingsbedömningen.Jag vet inte vad man ska göra, men lillgumman är så busig. Hon går in på katt-toan och tar kattsand och täpper till handfatet. Slänger bort deras mat och häller ut vattnet.
    Hon verkar vara i luven på katterna
Svar på tråden ***Skelleftetråden***