Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

Felicia: Det jag har märkt med skillnad i rörlighet i kroppen har inte å göra med att vara vig eller ej. Men till exempel sitta med benen i kors, nu finns inget fett som är i vägen. Eller sitta på knä utan att trilla framåt. Rymmas i stolar överallt, kunna sitta uppkrupen på en stol eller rymmas me gubben i badkar. Lätt å få på sig säkerhetsbältet både i bilen å på flyget. Men det e inte bara positivt vettu. Har ont överallt i hela kroppen ofta, och jag hör det är rätt vanligt bland vi som är opererade. Måste börja bygga upp kroppen igen från noll, för alla musklerna åker när man går ner så fort i vikt. Dom brukar säga ett halvt kilo i veckan kan man gå ner i fett, resten är muskler/vatten.

• Annamus

Felle: Kanske du hade mindre fett på benen än jag då? Mina ben såg ut som rejäla timmerstockar liksom. Å jag fick ju sånna problem med knäna, inflammationer hela tiden och så, det var därför jag opererade mig. Man är ju så olika i kroppen, vart man har sitt fett... Jag hade aldrig så mycket på armarna tex. förräns i slutet, e nog därför armarna klarat sig bra från häng. Men låren och magen däremot.

Hally: Våran HUND gjorde på det sättet, så fort vi busades eller för den delen hånglades, så kom hon och var förbannad och skällde, nåt var otäckt och inte som det skulle liksom. HAhaha.

• Annamus

Felicia: Jaaah, men vettu jag tittar liksom inte på andra flickors rumpor och ben och... ja faktiskt tittar jag aldrig på folk på det sättet att jag minns deras kroppar. ;)

• Annamus

Kobra: Man får välja själv på Skebo när man bor i lägenheten och det ska göras om. Man har flera alternativ å välja mellan. Madigan har förmodligen alltså VALT sina luckor själv. Synd att du inte gillar dem. Jag skulle personligen valt björkluckorna om vi stannat kvar här i lägenheten, för det skulle bytas precis.

Madigan: Skönt å få byta luckor, och jag håller med, skitakul att få en annan färg än vitt när man haft vitt på alla luckor i alla lägenheter sen man var en liten valp, som det är för mig. ;)

• Annamus

Xylifon: Hahah, så har jag haft det åxå i en etta jag bodde i. Men jag lovar jag hade INTE matchande jag. Kändes väldigt bohemiskt. :)

• Annamus

Xylifon: När JAG bodde själv... eh... hahaha... så det INTE städat ut kan jag säga. Jag är en OBOTLIG slarva. Och med bara secondhandgrejjer i mitt hem på den tiden (ja även mycket nu) så var det inte alltid lätt att skapa en enhetlig bild även om jag försökte. :)

• Annamus

Hally: Jo det var nästan helt omöjligt att hitta nåt snyggt och billigt som inte var ek. Ja som du såg blev det ekbord ÄNDÅ. Men lackad ek dårå, ser inte riktigt samma ut... jag personligen tycker inte det är varken fult eller snyggt med ek men är åxå less det. Men en förbättring från all FURU som det skulle vara innan... hurrrv...

• Annamus

Om jag fick bestämma helt utana tt ta hänsyn till mode eller hur mitt hem för tillfället i övrigt är inrett, så skulle jag välja köksmöblerna och gärna även luckorna i björk helt klart. Men att det är ju på väg nu med svart och mörka träslag överhuvud taget hörde jag när jag jtuvlyssnade på möbelaffären. På mässorna är det mycket svart och mörkt. Trista med svart är ju att om man nöter det ser man ju fort skillnaden liksom. Furu är väl ok tycker jag (nu när jag fått vila ifrån det lite) men den där antiklaserade varianten får nog gå bort ändå... men helt avskalat trävitt furu är ju helt ok, men då gärna kombinerat med modernare minimalistiska stolar eller liknande. Ikea alltså ;)

• Annamus

Madigan: Jag hinner inte dit vi är mitt i flytten, men tänkte försöka hinna en sväng i Skelleftehamn i alla fall mellan lassen.

IIIH! Idag får vi huset! Flyttar in! Ska sova där liksom! IIIH!

• Annamus

Å jag bara måste få sätta in min länk åxå. Inspirerad av Peda sydde jag med en klänning/tunika och byxor till. Gillar det helskarpt men har inte hunnit prova det på tösen som sover ännu...

musanna.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1

• Annamus

Hally: Jo jag har bildbevis på att jag kan ha sonens byxor som jag sydde i velour med mudd... ok dom är korta... ok dom sitter som cykelbyxor men... Hehehe. Det ÄR flexibla material, helt underbara kläder!

• Annamus

Hally: Kupan ligger vid busstationen. Jag har nog åxå närmare tre flyttkartonger fulla med tyg, men jag håller ju på med medeltidskläder åxå så det är rätt stora tygstycken. Jag ska faktiskt få ett ganska stort syrum nu i huset, men det är ju i källaren så kanske inte alltid varmt och gott. Jag vet inte, det märker vi ju till vintern. ;) Men precis bredvid tvättstugan så åh så gott å kunna ha strykbrädan uppställd jämt å kunna tvätta tyger eftersom, färga när man vill i maskinen osv... *suckar förnöjt*

Svar på tråden ***Skelleftetråden***