Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

bcsvensk: SUPERNAJS tossi dära! Älskar det där med upphöjningen för tvättmaskinerna! Supernajs!

• Annamus

Mor Blåbär: Vi har vart i samma val nyss. Vi valde Skelleftehamn för vi fann ett fint hus där, billigt och bra. När vi sedan började kolla upp mera så visar det sig att Skelleftehamn verkar nästan allt vi någonsin kan önska oss. Jag hoppas det stämmer. En av kommunens tre öppna förskolor låter ju bra. Bra med dagisplatser som jag förstått det. Skolan omstruktureras precis så sonen börjar sprillans ny förskoleklass till hösten och allting låter väldans bra. Badhuset lockar för oss en hel del, men det finns ju även i Bure. Tja... Innan Skehamn lockade mig mest Bureå och Kåge. Mer Kåge då för där har vi bott och det är sååå härlig ort!

• Annamus

Laoghaire: Vårt hus (parhus i mycket gott skick) kostar oss 415 000 i alla fall. Gött pris!

• Annamus

Laoghaire: Ja billigare går det inte få tag i om det ska vara ett "färdigt" hus så att säga. Däremot kan man ju få tag i billigare ute i ytterområdena, fina gårdar som behöver lite kärlek och hantverkskunnande. Tyvärr har varken jag eller gubben något av det, och inte heller vill vi bo allt för långt från stan.

Malle: Du har säkert rätt. De hus vi var och tittade på innan var RIKTIGT skabbiga och gick ändå på ett par hundra mer än vårt... vi väntar fortfarande på att upptäcka någonting riktigt fel med vårt nya hus... känns lite för billigt för ett "färdigt" hus så att säga...

• Annamus

Madigan: Det finns tabletter att få, ja, men även annan hjälp. Jag kan så lite om det där, hoppas någon annan kan mera. Men jag vet jag hade en pojke med Damp på fritidsgården ett tag, och han fick ingen medicin för hans mamma hade valt att han inte skulle ta det. som jag förstod det är det ganska kraftiga grejjer...

• Annamus

Madigan: Vad säger läkarna då? Är det dom som är säkra på att hon har det? Det FINNS ju barns som bara är livliga och aktiva. Och sedan vill jag bara påpeka att i de fall jag känner till där en i familjen har "Damp" så har ingen annan i familjen det, så även om det kanske förekommer så tror inte jag det är nåt som e säkert att syskonen får det. Som sagt var jag är ju inte expert, men man träffar ju en del människor genom livet, och det är bara mina egna slutsatser alltså inget vetenskapligt belägg.

• Annamus

Det är ju faktiskt så att både vi vanliga dödliga och läkare har olika åsikter och uttrycker sig på olika sätt angående olika sjukdomar och tillstånd och symtom, så det är ju inte lätt att sålla. Tex. min son har Celiaki. Där säger varenda människa vi träffar: Jamen det växer ju bort när han blir äldre. Varenda kotte säger det allts, som ett mantra liksom. Medan läkarna (tre st.) säger att det absolut INTE växer bort. Behövs nu ingen diskussion om Celiaki, men det är ju väldigt vanligt med olika åsikter och dessutom missförstånd. Om damp vuxit bort för en person, eller kanske fem personer, så KAN Ju damp växa bort. Men för en läkare är en eller fem på hundratusentals inte vetenskapligt belägg kanske? Då säger man inte gärna som läkare att jo, Damp kan växa bort. Det är min teori iaf. ;)

Ferlåt jag bryr mig för jag vet ju så lite om detta. Men jag vill ju jobba med barn gärna så lär mig gärna mer, därför jag hänger på på ett hörn. ;)

• Annamus

bcsvensk: Nej jag brukar inte baka åt Mattis så mycket men vill gärna börja... det e ju relativt troligt dessutom att Anja blir känslig eller till och med får Celiaki så... JÄTTEGÄRNA vill jag ha recept av dig!

• Annamus

Malle: Läkaren vi träffade nu sist sade att det var helt omöjligt att det skulle växa bort, och hon berättade om olika sjukdomar, bland annat cancer i tarmen, som skulle kunna utvecklas med åren om man fuskade... så jag tror vi inte fuskar i alla fall. Sprolla egentligen, SÅ farligt är det inte å äta glutenfri kost... :)

• Annamus

Är det någon här i tråden som köpt möbler på Shape Store? Jag har hittat ett bord med sex stolar som vi har tänkt köpa. Men är ju SÅÅÅ himla billigt juh! Törs man lita på att det håller ihop alls?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***