Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

***Skelleftetråden***

ok.. ja, men då litar jag på dig eftersoo ingen anna säger nått

• varfördåför

men då hade ju marit fel.

• varfördåför

hehe.. men då får dom på lördag mina barn, passar ju bra

• varfördåför

cossarna har ju propagerat för behovsbeprövat barnbidag i säkert 15-20år jag ycker att det är mässt konstigt att det annamas nu då vi har borgerlig regering. men jag tycker att det ska utväcklas mer, förslaget, tex så räknar de på förlåga inskosster anser jag. men kan man spara hela barnbidraget till alla sina barn, då klarar man sig bra utan. behöver man det dock för att ha råd med tex blöjor och liknande så ska man ha rätt till det.

barnbidraget är egentligen inte till för att folk ska ha råd att skaffa barn utan kom som en liten "morot" för att folk skulle skaffa fler barn, sedan hängde det bara kvar.

jag är för behovsbeprövat barnbidrag, fasst då ska det som sagt vara ett betydligt mer utarbetat förslag!

• varfördåför

det beror ju på hur de kommer att kontrolera det. beräknas det på samma sätt som tex dagisavgift, bostadsbidrag eller underhållsstöd, så blir det ju ingen jättekostnad, man beräknar vad man kommer att kkäna och får bidrag efter det, får man för mycke får man betala tillbaka och får man för lite så har an fått för lite?! men det måste beräknas lite beroende på var i landet man bor och liknande. som det är nu så är barnbidraget väldigt, väldigt orättvist! eller är det rättvist att vissa barn får hela barnbidraget insatt på fonder fån det dom föds och att vissa knappt får 100kr i månaden.

från och med gymnasiet då barnbidrag byter namn till studiebidrag och utgår under sommaren ska alla ha samma rätt till det oavsett vad föräldrarna känar, får då är det ju barnens pengar, innan dess ska det behovs prövas!

• varfördåför

höj förmögenhetsskatten men ändå om du tänker att det är ca 30% av de vuxna i befolknningen som sklle "förlora sina barnbidrag" och de har ju fler än ett barn var i snitt så skulle det ändå bli en jä*la massa pängar, det skulle man lätt känain även om det skulle krävas lite löner och kontroller, kontrollderna får väl göras på fk så kan de återanställa och öppna alla fk:or som de just har stängt, det ger ju arbetstillfellen också så kanske vi kan slippa lite A-kassor och cosbidrag! allt är inte svart och vitt

• varfördåför

men somsagt kobra så måste förslaget omarbetas som det serut nu så är det ju bara moud i hela regeringen som är för så det kommer aldrig att gåegenom som de serut nu. och förslaget som det är nu är ingen behovs prövning, beroende på var du bor i landet så klarar du dig olikabra på 200 000 om år. det är behovet som ska styra inte lönen!

• varfördåför

massa saker kan ifrågastättas överalt, alla politiker löner borde halveras (minst) och lika för alla elitidrottsmän (och kvinnor) fasst de som idrottar ger ofta bra med pängar till hemkomunerna iof.

men barnbidraget är också något som bör sesöver, det har jag tyckt i många år. fast detta förslag är kass, så är det ändå bra att dt blivit en diskution!

• varfördåför

men även de som gör något har åt H för mycke i lön, de är ju ändå inte mer utsatta för saker än vad tex domare och poliser är!

• varfördåför

maltazar: så kan du ju inte resonera ju.. isf kan man ju slösa hela lönen på dyrasaker o sedan gå på cos... näää, det går ju inte för då får man sälja sina lyxprylar. så fungerar samhället, eller ska fungera iaf, klyfterna ska inte vara så stora som de är nu i samhället, varför vill ni ha det så. "av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov!"

Svar på tråden ***Skelleftetråden***