• hally

***Skelleftetråden***

Ja jag känner mej som värsta hemska morsan, så jag åkte och bytte och åkte direkt till dagis med de nya stövlarna. Och de var 120 kr billigare på Fliesbergs! =) Vilket fynd
    Nu hoppas jag att jag inte glömt nåt...han har en galonoverall med fleecefoder, en omgång fleecekläder och vanliga galonbyxor och en omgång stickade inuti-kläder. Galonhandskar, 2 par. Men ingen jacka!! Jag glömde jackan! Shit...det är ju en mega-väska man ska ha med till dagis varje dag! Hur orkar dagispersonalen rota igenom alla barnens väskor??

• hally

Annamus: Jag var inte så förtjust i rosa innan heller, så Nadja hade inte alls mycket rosa som liten, det var sånt hon fick i present av andra. Hittade massor av fina kläder som jag då tyckte var rätt neutrala, men nu när jag tog fram för att se vad Elias skulle kunna ha var det inte mycket alls. Det är ju riktigt tjejmodell även på bebiskläderna, smala och utsvängda benslut med volang och hjärtan med glitter på dragkedjan eller så står det GIRL på magen eller rumpan eller nåt annat som gör att det bara SKA vara uppdelat i tjej och kill-modeller.

• hally

Om ni skulle ut på middag och efterföljande fest ikväll och inte hade ett enda snyggt plagg att ta på, var skulle ni då springa på lunchen och ekipera er? (Här i Skellefteå alltså...)

• hally

Vad är Cativa? Var ligger den?
    Jaa...kosta, huvudsaken är att kläderna är snygga och sitter bra. Köper inte kläder som känns tveksamt eller halv-bra för det är så jobbigt att gå omkring och inte trivas i kläderna! Känns de bra använder man dem ju och då får de väl hellre kosta lite mer

• hally

Jag har hört flera som sagt att Hanséns har snygga kläder. Var in där för första ggn förra månaden och hittade bara tant-kläder! Fast det kanske var för att det var REA så allt snyggt redan var slut. Måste ge den butiken en till chans någon gång

Åhå, får titta in där då. Har hittat nåt bra på MQ ibland men jag blir som blind när jag kommer in i en klädbutik, jag måste nog gå direkt till en säljare och be om hjälp. Fast jag vet inte om det finns några hjälpsamma klädförsäljare här i stan...gör det det?

• hally

madigan: Du är ju så duktig på sy! Du får sy upp ett lager med nyckelpige-kuddar
    Vår son har det lite jobbigare än bara en kudde, han bär runt på en katt, en hund och en apa, åsså några nappar

• hally

maritmedm: Enda butiken jag hittat en hjälpsam människa var på den butiken där uppe i CK, det är en tjej och en killbutik bredvid varandra...står helt stilla kommer inte på namnet.

Herregu, jag måste ju ha nåt allvarligt problem som inte kan handla kläder till mejsjälv längre!
    Får kolla Lindex då och den där Cativa. Tack för tips!

• hally

Elias har en röd hund som heter Patrick och igårkväll var han så stolt då han äntligen lärt sej säga "Pätjick" och inte "Päkik"
    Katten är det slagsmål om ibland för det var Nadja som fick den i paket men Elias har snott den. Apan är Nicke Nyfiken som han ÄLSKAR! Han ska få en stor målning av Nicke i sitt rum sen

• hally

maritmedm: Är det så? Men vissa människor shoppar ju som galningar och har alltid nåt nytt snyggt på sej...även såna som inte är smala och supersnygga...typ såna som jag, ser halvvägs gravid ut och har alltid jeans och trista tröjor Måste komma på hur man gör bara!

• hally

kobra: Visserligen är det väl bra som på Coop att det finns bananer till förfogande men är detta SERIÖST??

Svar på tråden ***Skelleftetråden***