• hally

***Skelleftetråden***

maritmedm: Nä inga supar idag, bara en massa kaffe-gift. Fast men tanke på hur det såg ut i gamla kylen kanske man är lite småfull jämt där hemma, huuuvva
    Nä hä ba å kläm in tån inni skon och bit igen.

Hörde på radion imorse att det ska bli lag på att prata svenska i Sverige. Får man inte prata dialekt då heller tro?

• hally

Balzac har ju bra mat.
    Dallas, fast där är ju rätt begränsat utbud
    Blir mest lunch jag äter ute (kan rekommendera Waynes sallad), så många har jag inte koll på hur det är på kvällen. Har blitt Balzac 2 senaste middagarna ute.

• hally

Jo JP är ju bra också. Ms Norway har dom inte mest fisk och sånt där sjö-grejs?

• hally

Jaha, har aldrig vart där, den ligger ju så himla avsides så det är svårt att ta sej dit

• hally

MorBlåbär: En till röst på södra A-torp, Blad- och Kvist-gatan är jättefina ställen att bo med barn. Lite biltrafik, många fina lekparker, lugnt och fridfullt och mycket barn
    Åsså en röst på Kåge om man ska bo utanför stan Pendlar man med bil kan man lätt bli galen av att köra Ske-hamns-leden, medan E4 motorväg norrut (till Kåge bla) är klockren. Rusningstrafik, 10 min stan-Kåge, icke rusningstrafik 7-8 min
    Kåge är jättefint och folk är mycket trevliga, mysigt samhälle.

Felicia6: Mina erfarenheter är att man ska vara ute i mycket god tid för att hitta bra och billiga resor. Var ska du?

• hally

lilun: Nej jag vet inte alls om det finns såna gifter i just dem, det är det jag försöker ta reda på vad det handlar om...är som sagt en del folk som sagt att vinyltapeterna försvann för de var giftiga, men det kan ju ha vart längesen. Snygga är de iallafall!

• hally

Va kul med kök Vi har dock nåt eller några år bort innan vi byter köket...*suck* Fast ska inte klaga, vi har iallafall fräscha vitvaror.
    Vårt favvo-kök just nu är i blank-vitt och valnöt med svarta vitvaror

I påsk har vi vart på 3 födelsedagskalas varav ett nu nyss och när vi kom ut och skulle sätta oss i bilen hade vi punka. Undrar vem som kastat en förbannelse över oss? Otursförföljda är vi just nu... Naturligtvis inget extrahjul i bilen heller.
    Åsså har vi byggt en ny öppning mellan matrummet och vardagsrummet, målat hall-taket, packat upp på barnens rum och satt ihop en hylla åt dem. Vi har också vart ute alla soliga stunder och hittat en jättebra bob-backe

• hally

Det är snyggt med lucka på diskmaskinen också, och även kyl och frys...finns så mycket snyggt i köks-väg
    Försöker just nu hitta snygga luckor till liggande väggskåp som vi ska ha i matrummet ovanför bordet. Så svårt när man inte har nåt alls att utgå ifrån. Vi har varken bordet eller tapeterna ännu heller.

• hally

kobra: Då blir det säkert ett kanon-kök, är ju lite partisk efter att ha jobbat på Home

Svar på tråden ***Skelleftetråden***