Inlägg från: Ugglans mor |Visa alla inlägg
  • Ugglans mor

***Skelleftetråden***

Tänkte bara säga att jag lämnar er nu.. hoppas att ni klarar er utan mig här.
    Å anledningen till att jag lämnar tråden är att jag är så jävla less..

Så bye bye

För nu far jag på semester till på tisdag, sen kommer jag tillbaka hit... Å ang. less, det är inte på er utan på att vara hemma...

• Ugglans mor

Hej allihop!

Nu är jag tillbaka.. en dag tidigare än beräknat, men men så kan det bli.
    Lite besvikna är vi men man kan inte göra så mycket

• Ugglans mor

Lejko: ja, men där är det ju jättefint. Å det blev ju nära för er hem oxå.
    Så du har koll på vart jag bodde =)

• Ugglans mor

Här är en till som får tillbaka på skatten...

Rätt mycket oxå. Å jag som trodde jag skulle få restskatt

• Ugglans mor

kobra;
    Det är ju inte säkert. Vi bor nu i ungefär 110 kvadrat STÖRRE än lägenheten. Och då var vår trea inte liten. Och nu betalar vi ungefär lika som lägenheten. Och då kostade huset rätt så mycket mer än lägenheten.

Å bensikkostnad...??? jag har då ingen jag går till jobbet. Det handlar ju om att planera vart man flyttar oxå.

• Ugglans mor

Det beror ju på vad man gör och vad man jobbar med. Som J, min man pendlar ju till stan. Men det tar likalång tid för honom att köra härifrån om det var att köra genom stan. Och det skiljer typ 5 kilometer i sträcka..

Och jag har 2 km till jobbet...

• Ugglans mor

ja, alla är vi olika.

Men jag kan säga att vi tjänar både pengar och på hälsan nu.
    Vi mår mycket mycket bättre här och ångrar att vi inte flyttade utanför stan tidigare..
    Det är så skönt att komma från all trafik, alla trafikljus, alla människor som nästan tränger sig på inne i stan.

• Ugglans mor

jag saknar inte vaktmästaren. Däremot så saknar jag den här elektrikern/rörmockaren/byggarbetaren som jag skulle vilja ha för att få alla mina små drömmar.. =)

• Ugglans mor
    hally skrev 2008-03-27 11:13:56 följande:
    Annamus: Näe, huspriserna är ju inte detsamma tyvärr. Och inte utbudet heller, finns ju inte många hus till salu i Kåge. Får hoppas på en bättre väg till hamn då! Vi känner oss väldigt välkomna, folk stannar till och frågar och pratar och säger "Välkomna hit till Kåge" Jättekul!Var nervösa i början för det är ju lite bya-känsla, när jag skulle anmäla Nadja till skolan så frågade hon var vi skulle flytta och jag sa gatunamnet; "Jaså det är ni som ska flytta in i ----ssons hus!" Och när vi skulle bära in kylen så kom en människa som var ute med hunden "Vänta så ska jag knyta hunden, jag hjälper till!" och vips stod kylen inne i köket
    Vi har oxå en väldigt stor bya-känsla här. Alla på jobbet vet ju vem som bott här tidigare..
    Sen bor två av mina arbetskamrater på samma gata.
    Och grannen rakt över får vi hämta ved hos om vi vill ha till öppna spisen. Och de tog hand om vår katt när vi var borta
  • Ugglans mor

Vi har valt att ha det största sovrummet. Och Emmy har det minsta. Men det tredje sovrummet är Emmys lekrum. Kontoret ska vi ha nere. Detta har vi valt mest för att pannrummet är just nedanför lekrummet och Emmy blir rädd av att sova där så därför ville hon ha det lilla rummet. Men om nått år när hon vill ha det stora lekrummet så får hon ju byta. Då hon börjat förstå att det inte är ett monster under golvet utan det är bara pelletsskruven som låter ibland

Svar på tråden ***Skelleftetråden***